השופטת לשעבר אתי כרייף ירדה מהכותרות תקופה ממושכת לאחר חשיפת פרשת מינויי השופטים תמורת שוחד, אך הערב היא התארחה אצל "אופירה וברקוביץ'" ודיברה על האופן שבו מתמנים שופטים במדינה ואת מי צריך לבקר.

"אני רוצה להגיד משהו על הועדה לבחירת שופטים. אני לא אומרת את זה באופן מכליל, אבל אם אתם באים בטענות על האופן שבו אני מוניתי, שלא תדעו איך שופטים מתמנים ואיזה קשרים צריך ומה צריך לעשות", טענה עורכת הדין כרייף.

מי שאין לו קשרים לא יכול להיות שופט?
"לא אמרתי את זה אבל צריך הרבה קשרים. אני רוצה להגיד דבר אחד – הגיע הזמן שבממשלה החדשה תבקרו את השופטים. תעשו מבחני פתע, תעקבו אחרי הסחבת, תעקבו אחרי השעות שהם נמצאים בדיון, תעקבו אחרי ניהול האולם, תעקבו אחרי העונשים המגוחכים שהם נותנים לעבריינים נפשעים".

כשופטת לשעבר, מה דעתך על השינויים שאמורים להיות במערכת המשפט כמו בחירת השופטים באופן עצמי ופסקת ההתגברות?
"אני התפקדתי לליכוד וגאה בזה. זאת המפלגה הגדולה והנכונה ביותר לעשות שינויים משמעותיים ומהותיים בעניינים שהם בגדר קטסטרופה במדינת ישראל. החל במערכת המשפט, המשטרה והפרקליטות. בואו נוריד את הבלון הנפוח מפסקת ההתגברות, מספיק לעשות מזה כאלה כותרות. כמה פעמים כבר בג"ץ שינה את החוקים? נבחרי הציבור הם לא גלמים, הם נבחרי ציבור חכמים, מבינים, אינטליגנטיים ובעד זכויות האדם. לא פחות מבעלי הגלימות שיושבים בבית המשפט".

"אסיר לשעבר לא יכול להיות שר בממשלה. אריה דרעי הוא אסיר משוחרר ואתם נותנים לו לגיטימציה להיות שר. זה בושה, איפה המוסריות פה? אחד שגנב הוא זה שממונה על הכסף במדינת ישראל", טען ברקוביץ' באולפן. כרייף השיבה: "קהל בוחריו של אריה דרעי, שאני לא נמניתי ביניהם, ידע במי הוא בוחר. ידע מה העבר וההיסטוריה שלו, על מה הוא הורשע וישב בכלא. אם אתה בן אדם שמאמין בדמוקרטיה תכבד את הבחירה בו".

מה הכוונה לפוצץ את הבלון סביב פסקת ההתגברות? את מקבלת את זה שהחוק הסופי והאחרון יעבור לידיהם של חברי הכנסת ולא לבית הדין הגבוה לצדק? זה הסוף לשלטון החוק.
"כואב לי בשביל הציבור שאני לא שופטת כי הייתי שופטת מצוינת. הלוואי וכל השופטים היו כמוני, זאת נקודת המוצא. זכותי לומר את זה וגם יש לי קבלות. לא סתם לא אומרים שום דבר על אופן השיפוט שלי ועד היום אני מקבלת מחמאות מנאשמים, עצורים ופרקליטים. אני בעד פסקת ההתגברות ברוב של יותר מ-61, הכולל גם נציגים מהאופוזיציה. נשים את זה על השולחן. נתון נוסף שאני עומדת מאחוריו בלב שלם ובטוח - זה שהיושבים עם הגלימות הם לא יותר חכמים, נאורים, יותר בעד שוויון זכויות מאשר נבחרי הציבור".

היית מדברת ככה אם היית שופטת?
"לא יודעת".

אם לא היה לנתניהו משפט, היינו מדברים על פסקת ההתגברות? למה לא דיברנו על זה עשר שנים אחורה? "המשפט של נתניהו מתפורר, נגמר הסיפור", טען שמעון בוקר, סגן ראש עיריית באר שבע וסגן יו"ר הליכוד העולמי שנכח בפאנל, והוסיף: "אנחנו בחרנו בנתניהו ומה שהוא עושה – אנחנו סומכים עליו".