שלושה ימים עברו מאז הבחירות ועדיין לא ברור איך תראה הממשלה הבאה, כשגם האפשרת למערכת בחירות נוספת נמצאת על הפרק. מס' שמונה בכחול לבן, עפר שלח, הגיע לאופירה וברקוביץ' ודיבר על המצב הפוליטי המורכב: "אנחנו המפלגה הכי גדולה, אבל אנחנו לא יכולים להציג לנשיא ממשלה ביום ראשון, אם היינו יכולים החיים היו פשוטים. נתניהו לא רוצה ממשלת אחדות. אם הוא היה רוצה הוא לא היה סוגר צוות מסע ומתן משותף לכל מפלגות הימין".

שלח הזכיר את שימוע ראש הממשלה, שייערך בקרוב: "הנשיא מוציא מנדט להרכבת ממשלה בשבוע הבא, שבוע אחרי זה נתניהו אצל היועץ המשפטי בשימוע. דקה או שבוע אחריו, היועץ המשפטי יכול וכנראה יודיע שבנימין נתניהו יעמוד למשפט. נתניהו עצמו מאמין שהוא יעמוד למשפט, אחרת הוא לא היה הולך לבחירות ומנסה ליצור חסינות. בתנאים האלו אי אפשר ליצור ממשלה עם נתניהו, אבל כן נרצה להקים ממשלה עם הליכוד".

"נעשה הכל כדי שלא נגיע לסיוט המטורף של מערכת בחירות שלישית"

כנשאל איך מקימים ממשלה והאם קיים סיכוי שנלך למערכת בחירות שלישית, אמר שלח: "אנחנו נעשה כל מאמץ, ואני מתכוון לכל מאמץ, כדי שלא נגיע לסיוט המטורף של מערכת בחירות שלישית".

אם עושים ממשלת אחדות, לפיד לא יכול להיות ראש ממשלה.
"בואו לא נדאג לזה, זה לא הסיפור. הסיפור הוא שאם כחול לבן תהיה מפלגת השלטון אז גם יאיר לפיד, גם אני וכל החברים שלנו שהצטרפו ליש עתיד נהיה במקום שרצינו להיות ונוכל לעשות שינוי אמיתי לטובת אזרחי ישראל".

מי שנכנס לראיון אחרי שלח היה מיקי זוהר, שלחץ את היד לשלח ואמר: "יש בנינו מחנה משותף אחד – טובת מדינה ישראל". למרות זאת, כשנשאל אם לדעתו הליכוד וכחול לבן ישבו יחד השיב: "אני בספק".

מיקי זוהר: "בספק שנשב בממשלה עם כחול לבן" (צילום: מתוך אופירה וברקוביץ', קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך אופירה וברקוביץ', קשת12


כשנשאל על היעלמות של בכירי הליכוד, שלא ממהרים להגן על נתניהו אחרי תוצאות הבחירות אמר זוהר:  "לכולם יש שאיפות בפוליטיקה וזה דבר לגיטימי. אבל אצלנו בליכוד יש ד.נ.א קצת שונה. כל מי שיפעל נגד המנהיג הנבחר או ינסה להדיח אותו, אין לו שום סיכוי לקבל את הנהגת המפלגה. לא בגלל שזה נתניהו, אלא בגלל שמתפקדי הליכוד לא מכבדים אנשים שחותרים תחת מנהיג המפלגה".

הפסדתם בבחירות, לאן אנחנו הולכים?
"אם ניקח את זה לכדורגל אני אומר שהובלנו 1-0 עד הדקה ה-90 ובתוספת הזמן השוו לנו ל-1:1. התוצאה היא תיקו שכולו הפסד. ההבדל בנינו לבינם הוא 30,00 קולות".

לא עדיף שביבי יקום יגיד – 'בני גנץ ניצח, שיהיה לו בהצלחה'?
"אני חושב שנתניהו עשה עבודה נהדרת בשנתיים האחרונות. אתה רוצה להגיד שנתניהו צריך לקבל החלטה בהתאם לתוצאת הבחירות ולהגיד שהוא לא צריך להיות ראש ממשלה, אני חושב שהוא צריך להיות ראש ממשלה אם הכנסת תיתן בו אמון. אנחנו פועלים כדי שזה יקרה".

איך מתקדמים מכאן?
"אני לא יודע על מי הנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. אני חושב שלנו יש יותר ממליצים כרגע. אנחנו לא יודעים מה הערבים ימליצו ולא מה ליברמן ימליץ. אני מקווה שמלאכת ההרכבה תלך למי שיש לו יותר ממליצים, בהתאם למה שהיה עד עכשיו".

 ביבי מנסה לשכנע את ליברמן?
"אני חושב שיש נתק מוחלט בין ליברמן לנתניהו".




זוהר טען כי מי שמונע ממשלת אחדות הם כחול לבן: "מי מונע את ממשלת האחדות? גנץ ולפיד, שלא מוכנים להצטרף לממשלה שלנו".

הםמוכנים, אם גנץ יהיה ראש ממשלה.
"למה שהוא יהיה? הוא בעל ניסיון כראש ממשלה? למה הוא צריך להיות הראשון? אני מקווה מאוד שתמצא הדרך להרכיב ממשלה רכבה בלי לפסול אחד את השני, בלי לפסול חרדים, בלי לפסול אנשים אחרים. אם בסופו של דבר מלאכת ההרכבה תוטל על בנימין נתניהו, הוא כן ימצא את הדרך להרכיב ממשלה".