הסערה הגדולה התורנית של הממשלה הנוכחית היא בהובלתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהחליט על הקפאה של העברת כמעט חצי מיליארד שקלים לטובת הרשויות המקומיות בחברה הערבית. שורת ההחלטות של שר האוצר כוללת בין היתר עיכוב של העברת 200 מיליון שקלים שיועדו למכינות, לשילוב סטודנטים ערבים ממזרח ירושלים באקדמיה הישראלית. לטענתו עכב תאים איסלמיים קיצוניים במכללות והאוניברסיטאות בישראל.

חבר הכנסת מטעם האופוזיציה וראש מפלגת רע''מ, מנסור עבאס, מאשים את סמוטריץ' בהתנהגות גזענית ופגיעת בחברה הערבית. בריאיון ל"אופירה וברקוביץ'" (שישי, 18:00, קשת 12), הוא תוקף נחרצות את שר האוצר, מאשים אותו בריסוק הכלכלה ומנסה להסביר איך התמיכה ברשויות הערביות תוביל לצמיחת כלכלת ישראל: "סמוטריץ' הוכיח שהוא גזען ומונע ממניעים זרים. הוא שר הכלכלה, אבל מרסק את הכלכלה. החברה הערבית היא המקור הכי משתלם להשקיע בו, כדי שתהיה גם מנוף לצמיחה של כלכלת ישראל. הם רוצים השכלה גבוהה אבל גם לעבוד בבניין, בחקלאות ובכל תחום ותחום".

הוא ממשיך ומסביר את תרומת החברה הערבית למדינת ישראל במידה והיא תקבל תמיכה כלכלית ראויה: "מי שמפספס את זה וחושב שאם משאירים את החברה הערבית מאחור, כשהיא רוצה להתקדם ולעבוד כדי לא להיות נטל, אלא מנוף לצמיחה לכל כלכלת המדינה. הרשויות המקומיות הערביות נולדו חלשות ונשארו מוחלשות. אנחנו רוצים לחזק את המעמד הסוציו אקונומי של האזרחים הערבים, לחזק את הרשויות המקומיות כדי שהם לא יקבלו מענק, אנחנו לא רוצים את המענק הזה. אנחנו רוצים לתת, אבל תנו לנו צמיחה כלכלית".