רגע לפני שלב הראש בראש שיתחיל הערב (מוצ"ש ב-21:15, קשת 12), הגיעו יואב צפיר ומאיה בוסקילה לאולפן של אופירה וברקוביץ' ופתחו את כל הקלפים. הזמרת שהשתתפה בעונה הקודמת, כמעט והגיעה לאירוויזיון, ושברה לברקוביץ' את הלב כשהגיעה למקום הרביעי בגמר הגדול.

"יואב היה יותר מבואס בגמר ממני", שחזרה בוסקילה, "הוא היה עם דמעות בעיניים. אבל הוא בונה עליי בתור שופטת בעונה הבאה, זה ברור". הרמיזה הקטנה הזאת קרצה לאופירה, שרצתה לאשר את הדברים ושאלה את הזמרת אם היא רוצה להיות שופטת. "מאוד", הודתה, "אני חושבת שיש לי המון מה לתת. אני לא חושבת שהייתי אומרת דברים אחרים, אבל אני חושבת שיש דרך להגיד את הדברים".

כמה אגו יש בשולחן?
צפיר: "ואוו. אני לא צוחק, אבל לנהל את התוכנית הזאת זה כמו להיות מאמן של נבחרת או אפילו ראש ממשלה. זה מלא כוכבים ומלא אגו מטורף".

כל השופטים הם זמרים מצליחים, למה לא לשים מישהו שהוא לא זמר שייצג את דעת הקהל בבית?
צפיר: "ניסינו את זה בעבר וזה לא כל כך הצליח. היה לנו פעם את רני רהב לדוגמא, וזה היה כישלון. לא בגללו, אני מת עליו, אבל גם הוא יגיד לך בעצמו שזה לא הצליח. בסוף אתה צריך להרגיש כאילו אתה שר על הבמה, אחרת אתה לא תצליח להבין".



הנבחרת של הכוכב הבא לאירוויזיון 2020 מורכבת מנערים צעירים מאוד, ומדור מבוגר ומנוסה יותר. "הרמה מטורפת", אמר צפיר, שכבר הצליח לזהות כוכב אחד או שניים בחייו. "הגיעו צעירים בני 16-17 שהם מדהימים העונה. הם נולדו כשנינט הייתה בגמר. הם ינקו את תחרויות השירה לתוך הוריד".

כשאתה רואה מישהו מגיע לאודישן, בינך לבין עצמך אתה יודע שזה הוא?
צפיר: "כן. כשנטע ברזילי נכנסה לחדר בפעם הראשונה, היא עשתה לנו הרבה בעיות. לא הבנו מה עכשיו קשור הלופר, רק רצינו שהיא תעזוב אותנו ותשיר כבר, אבל היא התעקשה. לקח לה חצי שעה לחבר את הלופר וכבר התעצבנו. ואז היא עשתה את האודישן שלה ועפנו אחורה. אמרתי לה 'את זוכה באירוויזיון. לא זוכה בתוכנית, זוכה באירוויזיון'".

והשנה?
צפיר: "יש כמה. השנה פשוט יש חבורה מטורפת. חלקם צעירים, חלקם מנוסים".

בוסקילה שמחה לשמוע את המשפט של צפיר והסבירה: "מה שאסף אמדורסקי אמר לניקי גולדשטיין, טוב לא משנה אנחנו בני אדם, כולנו מדברים שטויות לפעמים". אבל אסייג שראתה פתח לסיפור מעניין התעקשה עם הזמרת שתסביר. "אני חושבת שדווקא על ניקי לא הצטערתי", נכנעה בוסקילה, "ניקי בא להגשים את החלום שלו והוא ידע מה הוא עומד לקבל. אני חושבת שהוא הביא את אסף למקום של להסתכל במראה. כנראה שלאסף יש בעיה עם הגיל ולא לניקי. אני אוהבת אותו ורע לי עליו, לא על ניקי".