"אנחנו רואים לצערי לאחרונה מספר אירועים שהם לא באיזושהי הכוונה מסודרת, אבל אי אפשר להגיד שהם לא קרו כי הם קרו", התייחס שר הביטחון בני גנץ לעיצומם של ניסיונות אירועי טרור בראיון אצל "אופירה וברקוביץ'", והוסיף: "צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל פועלים עם הרבה מאוד עוצמה מודיעינית, הרבה פעילות התקפית וחיזוק ההגנה. הוספנו למעלה מעשרה גדודים ושמרנו אותם במרחב הזה. חיזקנו את התפר, אנחנו כל לילה עוצרים וחוקרים פרשיות".

אנחנו הולכים לקראת סבב לחימה לפני הבחירות?
"אני מקווה שלא. אני חושב שאנחנו צריכים להמשיך את הפעילות שלנו ובעיני יש שני עוגנים. אחד, להמשיך לפעול מבצעית והתקפית ככל שרק נדרש בכל מקום ואנחנו לא נעצור את עצמנו. שתיים, להמשיך לבנות את עצמנו כמדינה. אני חושב שהטרור מעולם לא ניצח אותנו".

לאחר סיכול הפיגוע שבוצע אתמול על ידי שני שוטרים שהבחינו בנשק מבצבץ מהתיק, גנץ הגיב: "ברוך השם שהאירוע הזה נמנע. היו שם שוטרים ערניים, אני במקרה פגשתי הבוקר אחד מהם. ערנות מאוד חשובה, זה מה שמצופה מכוחות הביטחון ואפילו מה שמצופה מאזרחים אם הם רואים משהו חשוד. אני רוצה להביע הערכה לשוטרים שהצליחו לסכל את הפיגוע שיכל להיות קטלני מאוד ולכל החיילים שנמצאים בשטח בפעילות התקפית והגנתית".

"הביטחון שלנו כלפי חוץ והשלום בבית בעיניי יותר חשוב מכמות המנדטים, ובכל זאת, המחנה הממלכתי זאת הסיעה היחידה שחוצה גושים בפוליטיקה הישראלית. כל השאר משחקים בונקר בחצי של המגרש שלהם. הדרך היחידה לפתור את הפלונטר הזה, ומה שמדינת ישראל צריכה זה ממשלת אחדות רחבה וממלכתית שאיננה נשענת על הקצוות. זה מה שאנחנו מציעים לציבור. אני חושב שיבינו את זה ככל שיחלוף הזמן", הוסיף. 

האם תהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל?
"יש לנו שלושה תרחישים. תרחיש אחד שלביבי יהיה 61 מנדטים, במקרה שכזה, תקום ממשלה קיצונית שאיננה טובה למדינת ישראל. יכולה להיות ממשלת מעבר עד לבחירות שישיות בראשותו של יאיר לפיד שיושב היום במשרד ראש הממשלה. האפשרות השלישית היא שאני, עם המחנה הממלכתי וכלל המפלגות שיצטרפו למרכז הזה נצליח להקים ממשלת אחדות רחבה. לשם אני חותר, וזה מה שאני מנסה לעשות".

לפי הסקרים לבן גביר ולך יש את אותם מנדטים.
"אני חושב שהסכנה של ההקצנה והגזענות היא רעה חולה לציבור. אנחנו לרגע משווים בין ההבנה הביטחונית של בן גביר או סמוטריץ' למה שאני או גדי אייזנקוט יודעים להציע?"

איך יכול להיות שיש אנשים שמעדיפים את בן גביר שלא עשה צבא על פני רמטכ"ל?
"זאת תופעה חמורה. כל חברה שנכנסת לתקופות חשוכות בחייה בדרך כלל מעלה גורמים רדיקליים כסוג של פתרון. אני אפילו לא רוצה להשוות, בעיניי זאת תופעה מאוד חמורה ואני מקווה שאנשים יתאפסו ויתפכחו. ככלל אני אומר לכם, אנשים בשמאל העמוק, צריכים בסופו של דבר לזוז למרחב הריאלי שזה המרחב של המרכז. אנשים בימין העמוק והקיצוני, גם הם לא מציעים שום פתרון שהוא בר קיימא באמת. לכן בסופו של דבר, המציאות נמצאת במרחב המרכז שחוצה גושים. יש היבטים שאנחנו טיפה יותר ימינה מבחינה ביטחונית ומדינית ויש היבטים שאנחנו לגמרי ליברלים מבחינה חברתית. אני חושב שאנחנו נמצאים במקום הנכון ומאמין שאנשים יצטרפו אלינו".

איפה אנחנו עומדים עם ההסכם עם איראן?
"אנחנו כמדינת ישראל חושבים שההסכם הזה הוא לא טוב. יש בו הרבה מאוד חורים ואנחנו מדברים על זה עם האמריקאים והאירופאים. אנחנו מנסים להשפיע על ההסכם ושומרים לעצמנו גם את ההכרח להמשיך לבנות את הכוח. אני בשנתיים האחרונות כל הזמן עוסק בבניין הכוח אל מול כל הזירות כולל איראן – מסוקים, מתדלקים, מטוסים, אימונים, קשרים ביטחוניים וכל מה שצריך לעניין הזה. צריך להמשיך לבנות את הכוח ולשמר לעצמנו את חופש הפעולה".

אתה מעריך שיהיה הסכם עם איראן?
"עלול להיות הסכם עם איראן, לא יודע אם זה יקרה בתקופה הקרובה או שזה יידחה טיפה בגלל מכלול התפתחויות. חשוב שנבין את הסיפור הזה כי לפעמים הכותרות מטשטשות את העובדה הזאת – אנחנו המדינה הכי חזקה במזרח התיכון. אנחנו נישאר כאלה עם הסכם או בלי הסכם. שום דבר לא ישנה את העובדה הזאת".

איראן חמושה בנשק גרעיני זה משנה את מאזן הכוחות.
"אני לא מזלזל בעניין הזה ואני עוסק בזה כבר 15 שנה. אני חושב שזה יהיה רע מאוד לעולם ולאזור. זה יהווה אתגר למדינת ישראל ואנחנו נדע להגן על עצמנו".

גדי אייזנקוט מאוד מוערך בעיניי הציבור אבל בסקרים זה לא הרים אתכם.
”אני רוצה לברך על ההצטרפות של גדי אייזנקוט. בסוף מה שאנחנו מייצרים, לא בפעם הראשונה, ובמעלה הדרך נצליח עוד ועוד. אני די היחיד שמצליח לעשות פה איחודים איכשהו. חשבנו שהמחנה הממלכתי מייצג שם שמכסה יותר לרוחב. אני נכנסתי לפוליטיקה כי דאגתי לחוסן הפנימי של החברה הישראלית והקמתי מפלגה שנקראה חוסן לישראל, ואני אומר לכם שהממלכתיות היא בסופו של דבר הפתרון של מה שמדינת ישראל צריכה. יש רגעים שצריך להתרומם מעל הפוליטיקה הקטנה. היא חשובה בחיים ואני חושב שצריך להגיע להסכמות ויש כל מיני דברים כאלה, אני כבר 4 שנים בתוך הביזנס הזה ואני מבין את העניין. יש רגעים שאתה רוצה איחוד ומה שהיה יפה בהקמת המחנה הממלכתי, זה שקודם כל הסכמנו על מסגרת התוכן ולאחר מכן הבאנו את המרכיבים השונים – גדעון סער, מתן כהנא, גדי אייזנקוט ושמונה נשים ברשימה של הנבחרת הנהדרת שהצגנו אתמול".

אתה תשב עם ביבי?
"לא. אני הלכתי לממשלת אחדות עם נתניהו ושילמתי במחיר אישי ופוליטי כבד ביותר בזמן שהמדינה הכי הייתה צריכה את זה. מה יותר מזה בשביל שהבן אדם יעמוד במילה שלו וישים את האינטרסים של המדינה? לכן אני לא אלך איתו. אני אפעל להקים ממשלת אחדות על בסיס כל מי שמשמאלי".

"בארבע השנים האחרונות קרה דבר אחד – ביבי מעולם לא הגיע ל61 מנדטים מאז שהופעתי בפוליטיקה. קרו פה דברים שהם לא יאמנו, מי חשב שבנט ואיילת שקד ישבו עם מרץ? אנחנו חותרים להשיג את העמדות שלנו, אנחנו משרתים את כלל הציבור בישראל – יהודי ולא יהודי, דתי וחילוני, אנחנו בעד מסורת ישראל ונגד כפייה דתית. אנחנו מייצרים את המרכז הממלכתי. אם לביבי יהיה 61 זה לא משנה מה שאנחנו אומרים פה. אם לא יהיה לו 61, אני מעריך שאני אקים את הממשלה".