הרב גלעד קריב, יושב ראש וועדת חוקה, חוק ומשפט ממפלגת העבודה וממנהיגי היהדות הרפורמית בישראל, התארח הערב (שישי) בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" יחד עם העיתונאי החרדי ישראל כהן מרדיו קול ברמה, והשניים הביעו את עמדותיהם המנוגדות על מקור השסע בין הדתיים לחרדים בריאיון סוער.

"שתדעו לכם שזו הקרבה רצינית מצדי", אמר כהן על הסכמתו לשבת להתראיין יחד עם הרב גלעד קריב, "עיתונאים ופוליטיקאים חרדים מחרימים אותו בגלל הרפורמה ביהדות – זה קו אדום מבחינתנו".

למה אתה מחרים אותו? מה הוא עשה לך?

"כבן אדם הוא בסדר. קיים כעס גדול ביהדות האורתודוקסית על הרפורמים – עדיף יהודי חילוני מיהודי רפורמי".

למה שונאים אותך גלעד?
"התשובה פשוטה - אני לא מוכן לתת להם מונופול כי אני חושב שיש יותר מדרך אחר להיות יהודי. אני רוצה שמדינת העם היהודי תכיר בכל הזרמים ושלא יכפו עלינו דת ואמונה – מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שאין בה חופש דת ליהודים".

"בארצות הברית כל הילדים והנכדים הפכו לגויים", הגיב כהן לדבריו של קריב, "יש התבוללות בכל העולם. אתם בכלל לא מאמינים בבית המקדש".

מה שהוביל לחורבן הבית זו שנאת חינם – ואני רואה שזה מה שיוביל למלחמה הבאה

"מה שיוביל לחורבן זו העמדה הרפורמית שפוגעת בעם היהודי", אמר כהן והוסיף, "רק השבוע הוא אמר לחבר כנסת חרדי ללכת לשטוף את הפה שלו עם אקונומיקה. קריב מצדו הגיב: "אני מאמין בחיה ותן לחיות – ומה שהוביל לחורבן זה העובדה שנתנו לקנאים ולקיצוניים להכתיב את סדר היום. כלפי חוץ החרדים מפיצים שנאה ומאחורי הקלעים הם מדברים ומשתפים פעולה.

על דבריו של ברקוביץ' הנוגעים לנושא הדת והעבודה ענה כהן: "המדינה נותנת גרושים – הכסף מגיע מהעשירים בארה"ב". מנגד השיב קריב: "ליברמן צודק, צריך להוציא אותם לשוק העבודה – אף אחד לא נותן לאנשים לשבת ולא לעבוד שנים. אם הציבור החרדי לא ילמד לימודי ליבה ושוק העבודה ימשיך כמו שהוא – יהיה איום אסטרטגי על עתיד מדינת ישראל".

בסוף השיחה הסוערת חבר הכנסת גלעד קריב, הגיש את ידו לישראל כהן – אך הוא סירב בכל תוקף ללחוץ אותה. "זה ההבדל – אהבת חינם מול שנאת חינם", הגיב קריב על סירובו של כהן.