איש העסקים רוני מאנה, שהיה מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה, הגיע לריאיון אצל אופירה וברקוביץ', רגע לפני סבב הבחירות השני. כזכור, הוא התראיין בתכנית גם לפני סבב הבחירות הראשון, אבל הפעם, הגיע גם העיתונאי ינון מגל, שמזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית וכתומך של נתניהו, כדי להיות זה שעונה למאנה.

מאנה מקווה שנתניהו לא ייבחר שוב. "ביבי שורף כל דבר שיש בדרך. הוא גרר אותנו לשתי מערכות בחירות", טען מאנה. "מה שקורה במערכת הבחירות הזאת לא היה מעולם. ראש הממשלה מסית נגד שלושה רמטכ"לים. הוא משייך אותם לשמאל, לערבים. אני נפגע בשבילם".

אתה יכול להגיד עליו משהו טוב?
רוני מאנה: "הוא פרזנטור מספר אחת, הוא מוכר את המדינה כמו משחת שיניים. אני לא מאמין לשום מילה שהוא אומר. ביבי הוא איש חכם ומבריק, מוכר לקהל סיסמאות. הוא פרסומאי טוב. זה שביבי מדבר אנגלית טובה זה פותר את הבעיות בבתי חולים?".

מנגד, ינון מגל לא מבין איך אפשר לצאת נגד ראש הממשלה, במצב של מדינת ישראל היום מבחינת ביטחונית, כלכלית והיחסים הבינלאומיים עם רוסיה. "עם זאת, יש מלחמה כל הזמן. בזמן שאנחנו חיים בשלווה ובנחת, יש פה מערכה שמתנהלת כבר הרבה מאוד שנים, ובצה"ל קוראים לה המלחמה בין המלחמות".

מי חי בשלווה ובנחת? שדרות? לך לעוטף עזה, הילדים שם מפוחדים.
ינון מגל: "בסוף אני מאמין ומבין שנתניהו מבין את המציאות. כשגנץ מדבר על לעשות כל מה שאפשר כדי להגיע לשלום, אני אומר שהוא לא מבין את המציאות".

רוני מאנה: אבל הוא לא עשה כלום. ביבי החזיר את המחבלים, החזיר את חברון, עשה את ההתנתקות. אבל השלושה האלה (גנץ, לפיד ויעלון) עוד לא עשו כלום. מה אתה רוצה מהם?".

ינון מגל: "הכוחות שהוא היה צריך להיאבק מולם במשך 8 שנים מול אובמה, השמאל האירופי, השמאל בישראל, לא החזיר את יהודה ושומרון, ולא הקים מדינה פלסטינית".

אני חושב שאף אחד לא יכול לנהל את המדינה הזו, זו מדינה קשה מאוד. אז אני לא יודע אם הבאים בתור, גנץ ולפיד, יוכלו.
ינון מגל: "מי אמר שהם הבאים בתור? אני יודע שנתניהו ממשיך כרגע עוד 50-60 שנה".

הוא היה פה 13 שנה. מה שהוא לא שינה הוא כבר לא ישנה. למה לא לתת צ'אנס לאנשים אחרים?
ינון מגל: "אלטרנטיבה של ממשלה שמאל חלילה, זה כל הרעות החולות שלקחו את מדינת ישראל למקומות הזויים, כמו אוסלו, כמו ההתנתקות. אני מפחד שאם הימין ייפול מהשלטון אנחנו נחזור לימי מפא"י העליזים".

רוני מאנה: "ינון. אתה עיתונאי. יכול להיות מצב שביבי לוקח את גיא פלג ואמנון אברמוביץ' ושם אותם מול חמינאי ומול נסראללה? הלוא גיא פלג הוא עיתונאי משכמו ומעלה, מה הם עושים בסך הכל? אם אני נותן לך היום את הקלטות ביבי, אתה משדר? בושה וחרפה מה שהוא עושה לקשת. לא שמעתי את הימין מגנה את מה שעושים לאמנון אברמוביץ', גיא פלג אביעד ליטמן ורביב דרוקר".

ינון מגל: את מה שעושים לעיתונים בימין אתה מגנה?". 

רוני מאנה: "אתם שולטים בתקשורת. יש לכם אולי איזה 100 עיתונאים ואתם רק מתבכיינים".

אתה מוכן לגנות את מה שעושים לגיא פלג ואמנון אברמוביץ'?
ינון מגל: "אני מגנה איומים. הלינצ'ים שהם עוברים זה לא פחות מהלינצ'ים שאנשי הימין עוברים. גם עיתונאים הם אנשי ציבור. אמנון אברמוביץ' בא עם אג'נדה. אז יש ביקורת על האג'נדה".

למה ראש ממשלה צריך להתעסק בתקשורת?
ינון מגל: "התקשורת מעצבת פה את דעת הקהל. זו שליטה בתודעה. שאומרים לך מה נכון ומה לא נכון, שטיפת מוח".

ועיתון ישראל היום זו לא שטיפת מוח?
ינון מגל: "ביבי נתניהו צריך לקבל פרס ישראל על זה שהוא עשה את ישראל היום והוריד את נוני מוזס על הברכיים והירוד את הרייטינג של ידיעות".

רוני מאנה: "אתה לא רואה שהוא בוחר את הכותרות? אתה יודע איפה קם עיתון ישראל היום? אצלי בבית".

ינון מגל: "בגלל הסכסוך שלך עם ביבי אתה התחברת עם כל השמאלנים".

רוני מאנה: "אה גם אני שמאלן? יש לי שאלה. איווט ליברמן שמאלן?".

ינון מגל: "איווט ליברמן התחבר עם כל השמאלנים. הצבעה לאיווט ליברמן זה נגד מנהיג הימין".

רוני מאנה: "ליברמן הוא הפוליטיקאי הישר היחיד במדינה שנתן לבוחרים שלו את מה שהוא הבטיח. איילת שקד ונפתלי בנט צריכים להדליק נרות חנוכה פעמיים בשנה. כי איווט ליברמן הקים אותם מהקבר, הם היו בחוץ".

מה אתה שם בקלפי, ליברמן?
רוני מאנה: "אני מצביע רק שרה נתניהו".

ינון מגל: "אל תשכחו מאיפה באתם. מסורתיות, אהבת ארץ ישראל, אהבת היהדות, אהבת עם ישראל, זה מה שמלווה אותנו וזה הדגלים שלנו".

רוני מאנה: "שמאלנים לא אוהבים את המדינה? חברים שלך שנהרגו במלחמות לא אוהבים את המדינה?".

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר:
"חוץ מ"ערב טוב", כל מה שרוני מאנה אמר הוא שקר. אין גבול לשטויות, לשקרים ולהבלים של רוני מאנה שמוכן להוציא מפיו רק כדי לקושש קצת תשומת לב בטלוויזיה".