בראיון אצל "אופירה וברקוביץ'", הצהיר יו"ר ימינה נפתלי בנט כי הוא רוצה להקים ממשלה שתחליף את ממשלת נתניהו, ואף רמז לממשלת אחדות. "אני אומר לציבור בצורה הכי ברורה – תנו לי את הכוח ואני אקים ממשלה שתחליף את נתניהו מימין. אנחנו לא שונאים אף אחד, לא ימנים ולא שמאלנים ולא חרדים או אנטי חרדים – הגיע הזמן לאחדות, זו תהיה ממשלה מדהימה".

בנט, שמסתמן כזה שיקבע איזו ממשלה תקום אחרי הבחירות, התייחס להיותו לשון המאזניים ואמר: "אני מבין שאני האיש יכריע את הבחירות, זו אחריות ענקית. האחריות היא קודם כל לבני אדם שנכתשים תחת הממשלה הנוראה הזאת של נתניהו ושל מירי רגב. גם בצד השני יש את איווט עם השטויות שלו ולפיד עם השטויות שלו. אנחנו צריכים להקים ממשלה – זה לא משחק. הדרך היחידה להחליף את נתניהו מימין זה אני".

איך?
"אפשר להחליף את נתניהו רק מימין כי רוב המדינה היא ימנית. לשים קולות במקומות אחרים מבטיח עוד בחירות. נתניהו לא יצליח להקים ממשלה ואנחנו נלך לבחירות חמישיות - אבל ראש הממשלה ימשיך להיות ביבי".

אתה לא סובל את נתניהו, ממה אתה מפחד?
"אני לא מפחד מאף אחד, רק מהקדוש ברוך הוא. ביבי לא מעניין אותי, רק העם שלי. אני לא שונא אותו ולא אוהב אותו".

אתה לא מאמין לו למילה.
"אני באמת לא מאמין לו, אבל אני לא שונא אותו. מה לעשות, אני לא שונא בני אדם".

נתניהו ובנט בכנסת (צילום: פלאש/90 )
בנט על נתניהו: "לא שונא אותו, אבל לא מאמין לו" | צילום: פלאש/90

כנשאל מה יקרה אם אחרי הביטחון נתניהו יתקשר אליו ויציע לו להצטרף לממשלה כשר הביטחון ענה בנט: "הוא הרים לי טלפון ואמר לי 'בוא תהיה שר ביטחון' ועניתי לו 'נתניהו, צריך להחליף אותך'".

אתה לא תשב בממשלת נתניהו?
"מה שקורה פה זה שיש פה תופעת שאול ודוד – שאול נכנס לפרנויות ורדף את דוד שרצה את טובת העם. דוד לא החזיר אש, הוא יכל להרוג את שאול אבל לא עשה את זה וסוף נהיה מלך".

אתה דוד המלך?
"אני רואה פרנויה בלתי הגיונית. סער קורס כי כולם מבינים שזו מפלגת אווירה. אני היחיד עם יושר פה והיחיד שיכול להחליף את נתניהו".

איך תראה הממשלה שלך?
"מה שנעשה דקה אחרי הבחירות זה לפנות גם לכוחות בתוך הליכוד שכבר אומרים 'לא ניתן לביבי לגרור אותנו לבחירות חמישיות כי זה מה שהוא רוצה', גם לסער, גם לסמוטריץ' וגם לכל הכוחות של המרכז והימין. אנחנו נקים ממשלה של 80 מנדטים".

במהלך הראיון, תקף יו"ר ימינה את שרת התחבורה מירי רגב: "היא אחראית על מחדל המוטציות, אלפי ישראלים מתו בגלל זה למרות שהנחתי תוכנית בזמן אמת כדי למנוע את זה. כאיש הייטק – הייתי מפטר את כל השרים האלה ואת ראש הממשלה".

אם היית ראש הממשלה היית מפטר את רגב, גלנט וכץ?
"בשנייה, חד משמעית. אלה השרים הכושלים ביותר בתולדות מדינת ישראל".

בנט נשאל מה יקרה אחרי הבחירות במידה והתוצאות יהיו זהות לסקרים האחרונים ואמר: "זה מה שקורה בשלישי בלילה – אני אומר לנתניהו 'תודה על השירות שלך של 35 שנה בפוליטיקה, אנחנו מקימים עכשיו ממשלת ימין'. אני לא אתן לו לגרור אותנו לבחירות חמישיות כי זאת התוכנית שלו".

עוד הצהיר יו"ר ימינה כי אחרי הבחירות, נתניהו ינסה לצרף קודם כל את יאיר לפיד לממשלה. "הטלפון הראשון של נתניהו אחרי הבחירות יהיה ליאיר לפיד. אני יודע את זה כעובדה. איך אני יודע? כי אותו דבר קרה כבר ב-2009, הוא עשה קמפיין נגד ברק, התקשר אליו ואמר לו 'בוא נקים ממשלה ממלכתית' וזרק החוצה את הימין. הוא עשה את זה גם עם לבני, בוז'י ובני גנץ".

לסיום, נשאל בנט אם הוא ילך לממשלה בראשות לפיד ואמר: "אני איש ימין, אני לא אכתיר את לפיד לראש ממשלה".

אתה מי שיכריע אתה בחירות – תוכל להיות ראש ממשלה.
"לא עם 10 מנדטים כי זה לא דמוקרטי - צריך יותר".