איילת שקד התארחה אצל אופירה וברקוביץ' וטענה שלמרות המתח הרב בקואליציה, היא לא תתפרק בקרוב. "לא יהיו בחירות. גנץ יתקפל התקפלות מפוארת. הוא התקפל באוגוסט, התקפל באוקטובר והוא יתקפל גם בדצמבר. הם מחזיקים את התקציב כבן ערובה ואזרחי ישראל משלמים מחיר יקר על זה שאין תקציב".

"אצל מפלגת כחול לבן פעם ישראל הייתה לפני הכל ועכשיו הכיסאות לפני הכל. הם יודעים שאלטרנטיבה שלהם היא לשכת התעסוקה ולכן הם יתקפלו עוד פעם בפני נתניהו. בשבוע האחרון האנשים של גנץ הציעו לנתניהו פשרות מסוגים שונים".

בנימין נתניהו ובני גנץ בכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
איילת שקד: "לא יהיו בחירות, גנץ יתקפל" | צילום: דוברות הכנסת

אם יהיו בחירות עם מי תלכו?
"אני מציע שבפעם הבאה יגיעו לכאן פוליטיקאים אחרים תשאלו אותם אם הם ילכו עם בנט כי ימינה היא אלטרנטיבה שלטונית. אני מאמינה ומקווה שבנט יהיה ראש הממשלה הבא. אם יהיו בחירות, אנחנו רוצים לקחת את השלטון".

איך?
"אי אפשר לדבר על קואליציות כי אנחנו לא בבחירות. כשנהיה בבחירות אולי נדבר על קואליציה. הגושים של כן ביבי ולא ביבי הובילה אנשים להצביע למשהו אחד ולקבל משהו אחר. אנחנו לא מוכרים לוקשים. אנחנו רוצים להרכיב קואליציה עם מי שמוכן לעבוד למען ישראל".

שרת המשפטים לשעבר התייחסה גם לשיתוף הפעולה הפוליטי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לחבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת, מנסור עבאס. "זו הברית האחים החדשה".

תשתפו פעולה עם הרשימה המשותפת?
"ממש לא. חלק מהנציגים של הרשימה המשותפת הם תומכי טרור. ערבי ישראל ברובם רוצים להשתלב בחברה הישראלית. כשהיינו במשרדי הממשלה עבדנו בצורה עניינית בשביל כל אזרחי ישראל".

אם נתניהו יגיד לכם להצטרף לממשלה הנוכחית, תסרבו?
"בוודאי. זו ממשלה כושלת, מסוכסכת ולא מתפקדת. אין קואליציה אלטרנטיבית בכנסת הנוכחית. זו ממשלה חולה, אין לה תרופה והפתרון היחידי הוא בחירות".

שקד התייחסה גם לטיפול בקורונה במערכת החינוך: "זה שמדינת ישראל מערכת החינוך הייתה סגור הכי הרבה מכל מדינות המערב זה לא בסדר. אנחנו עם הספר, ערך הלימוד הוא ערך חשוב אצלנו והילדים היו צריכים להיות בבית הספר גם בשביל הערך החברתי. ילדים צריכים חברה וילדים אחרים".