לפני כשלוש שנים, דרש אלדד יניב מבג"ץ להורות ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית כנגד בנימין נתניהו. והיום, שבוע אחרי החלטתו של אביחי מנדלבליט כי יוגש כתב אישום כנגד ראש הממשלה, הגיע יניב לאולפן של אופירה וברקוביץ' יחד עם איש התקשורת אראל סג"ל, לדבר על המשמעויות של כתב האישום.

"זה היה מאבק מאוד קשה וארוך", הודה יניב, "אני לא חושב שיש בן אדם אחד ששמח לראות את מה שקרה, אבל המאבק שלנו הצליח". שנים שהוא מנהל מאבק נגד השחיתות, ולוקח תחת חסותו גם את הפלתו של פואד בן אליעזר, למרות חוסר ההסכמה של סג"ל. הוא לא הסתיר את האינטרס הפוליטי במעשיו, ואמר: "כל אחד פועל מהפוזיציה שלו, אבל הוא צריך להיות בן אדם הגון".

סג"ל הסכים שאין מישהו אובייקטיבי לחלוטין, והוסיף שקיימת העלמת עין בממסדים השונים. "ברור שצריך שלטון חוק, אבל בתוכו יש כמה וכמה בעיות קשות. ראשית, לעולם לא היה כתב אישום על סיקור אוהד כשוחד, גם הפרקליטות מודה בזה. דבר שני האכיפה הבררנית, והשלישי והחמור ביותר זאת צורת החקירה של הפרקליטות והמשטרה, היה פה זיהום חקירה מהרגע הראשון".



"נתניהו צריך ללכת לבית המשפט, ובקשיים של הפרקליטות צריך לטפל, זה לא בא האחד על חשבון השני", הגיב יניב על דבריו של סג"ל. אבל איש התקשורת לעומתו, רואה את התפטרות ראש הממשלה ככניעה: "אני חושב שזאת תהפוך לשיטה חד משמעית להורדת פוליטיקאים. כל פוליטיקאי שעולה לשלטון ידע שאפשר לקחת אותו".

בנושא הפגנת התמיכה בנתניהו, שניהם הסכימו פה אחד שאין מקום לשיח כזה, אבל סג"ל אמר שיש כאן עריכה מגמתית, ובחרו מתוך עשרת אלפים האנשים שהגיעו, את הכי מופרעים כלשונו. "אני חושב שמותר לבקר, ומדינה שאין בה ביקורת על פרקליטות ומערכת החוק היא לא מדינה דמוקרטית".

לעומתו, יניב מרגיש כי קיימת הסתה ברחוב, והיא מגיעה מכל הצדדים. "אני מקבל איומים כל יום. על חיי, על חיי הילדים ובת הזוג שלי. ההסתה היא נוראית ואני מצפה מנתניהו שיוריד את הלהבות ויגיד שהוא הולך לבית המשפט להתמודד עם האישום כנגדו, בלי חסינות. שהוא מודה על התמיכה והאהבה אבל צריך להוריד את הטון". "הוא גם ראש הממשלה שלי", סיכם יניב, "לראות ראש ממשלה הולך בפעם השנייה לכלא זה אסון לישראל".