בשבוע שעבר, סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, כינה את מתנחלי חומש "תתי אדם" ומאז הוא הספיק לחזור מאותה אמירה אחרי ביקורת נוקבת שספג מכל עבר. היום ב"אופירה וברקוביץ'" (שישי), הוא דיבר על כל המתרחש ביהודה ושומרון בימים האחרונים, על האופן שבו צריך לנהוג כנגד הפורעים ושיתף בדעתו בנוגע לעסקת הטיעון של נתניהו.

"ביהודה ושומרון אין חוק וסדר", אמר והצביע על הבעיה העיקרית ששוררת באותם שטחים. "הבנים שלי לא מתנהגים ככה. לא לוקחים מקל ומפוצצים למישהו את הראש או מנפצים מצבות של מוסלמים, ואלה שעושים את זה הם פורעים שפלים", אמר והוסיף. "הבעיה הן לא האמירות של יאיר גולן, אלא האלימות של האנשים בשטח, אנשים עם השקפת עולם משיחית, מסוכנת למדינת ישראל שגוררת אותה למחוזות קיצוניים, שרוצים לסלק את הערבים ולהגיד על השטח: 'כל זה שלנו'".

בהמשך, גולן הפנה את תשומת ליבו אל שרת הפנים – איילת שקד. "היא נמצאת בבעיה. היא מנסה לדבר לבייס מדומיין וחושבת שדרך זה היא תקרב אליה אנשים", אמר ופנה אליה ישירות: "איילת זה לא עובד יותר. הקמנו קואליציה של אנשים שפויים שרוצים מדינה משגשגת שירצו לחיות בה. בואי ביחד ונדאג שמדינת ישראל תהיה יהודית, חופשית ודמוקרטית עם רוב יהודי מוצק".

יתרה מכך, יאיר התייחס במגעים לקראת עסקת הטיעון של תיקי נתניהו. אני נגד עסקת הטיעון. האיש הזה עשה דברים שצריכים לצאת לאור היום ולשים אותם לשיפוט האזרח הישראלי ועסקת טיעון תקבור את העניין הזה", אמר והוסיף בנוגע לתנאי ההכרחי בעיניו לקיומה והשלכותיה עבור טובת הציבור . "אם תהיה עסקת טיעון – צריך לוודא שיש בה קלון. צריך להשלים את המשפט. החשיבות הציבורית שלו אדירה והאזרח הישראלי צריך לדעת את האמת".

רגע לפני שעזב את האולפן, גולן שוב פנה למתנחלים ביהודה ושומרון. "אני מכיר אותם מצוין. חלקם הלא מבוטל שירת תחת פיקודי ואני לעולם לא אכליל לגביהם".