הוא אחד המאמנים הכי מצליחים באירופה, הישראלי הראשון שהגיע לאמן ב-NBA ובמהלך הקריירה שלו הצליח הביא את נבחרת רוסיה ומכבי תל אביב להישגים כבירים. אבל כל אלו לא הכינו את דיוויד בלאט לקרב הכי גדול של חייו. לפני חודשיים חשף מאמן הכדורסל כי חלה בטרשת נפוצה, מחלה כרונית הפוגעת במערכת העצבים. הערב, הגיע לאולפן אופירה וברקוביץ' כדי לספר על רגע הגילוי, ההתמודדות עם המחלה וגם על התוכניות לעתיד. 

בלאט מסרב לשקוע בייאוש ועושה רושם שהוא שומר על מורל גבוה ואופטימיות מזהירה. "ראיתי הזדמנות פז לעזור לאנשים אחרים שגם סובלים מאותה מחלה, או מסוגים שונים של קשיים או מגבלות", אמר וסיפר גם התקופה הארוכה שקדמה לגילוי, "עברתי תקופה לא קצרה של בעיות גב, כמו הרבה ספורטאים. אורטופדים לא מעטים ראו תמונות של הגב שלי והודיעו שיש לי בעיות בעמוד השדרה, שלכאורה זה היה נכון, אבל הם לא ראו שמדובר בטרשת נפוצה. הייתי צריך לעבור כמה ניתוחים, וראיתי שאני לא משתפר ואל מתקדם". 

כתוצאה מהמחלה, בלאט סובל מחולשה בגפיים, בעיות שיווי משקל ועייפות מוגברת, אבל לא פוחד להתייחס ולדבר על העתיד, בו הוא עלול למצוא עצמו בכיסא גלגלים. "אני חושב על איך להתמודד ביום יום ואיך למצוא פתרונות", סיפר, "הצטרפתי לאגודה הישראלית לטרשת נפוצה על מנת לראות איפה אני יכול לעזור. אני רוצה לבנות את העתיד שלי. צריך להאמין ולהיות מפוקס". 

איך הרגשת כשקיבלת את ההודעה? 
"רצון עז להבין מה זה, לא שזה נתן לי איזושהי תחושה של רוגע, אבל לדעת מה יש לך זה נותן את הכלים ואת ההקלה שאוקיי, זה המצב, עכשיו מה הלאה? בשבילי, בסגנון החיים שלי ובצורת המחשבה שלי זה דווקא עזר". 

בא לך להמשיך לאמן? עזבת בגלל המחלה או בגלל שלא הצליח מקצועית? 
"זו שאלה שאני שואל את עצמי. גם וגם. לפעמים בחיים דברים קורים שנותנים לך מסר מה צריך לקרות הלאה. אני הרבה שנים מחפש דרך להשתמש בכלים שלמדתי או מצאתי במקצוע שלי כספורטאי וכמאמן, אבל דברים אחרים, יותר חשובים ומהותיים. אני מחפש דברים עוד יותר גדולים, אני רוצה לייצג את המדינה שלנו כסוג של שגריר". 

המחלה משפיעה עליך ביום יום? 
"יש דברים שיותר קלים ויש כאלה שיותר קשים".

איך המשפחה הגיבה? 
"המשפחה מאוד תומכת ומאוד חזקה, למזלי אני מקבל את כל העזרה והתמיכה שאני צריך". 

מיצית את נושא הכדורסל?
סיימתי את הקריירה שלי בתור שחקן ועברתי לתחום האימון וזה שירת אותי טוב. אני מקווה שעשיתי את החלק שלי על הצד הטוב ביותר, אבל יכול להיות שזה הזמן לעשות משהו אחר". 

ממה אתה חושש?
"אני לא חושש אבל מה שמסיט את מחשבותיי זה הצעד הבא. איך אני אצליח לעשות משהו שאני יכול להשפיע ולתת ולגרום לכך שתהיה תוצאה פוזיטיבית מהעשייה שלי. זה הדבר שבאמת מעסיק אותי. אני פוגש המון אנשים שנמצאים באותה מחלה ואלו אנשים עם כוח ואופי ואומץ. זו לא מחלה קלה וזה משפיע בצורות שונות".