בשבוע הבא יתקיימו הפריימריז לראשות הליכוד, בהם יצטרכו מתפקדי המפלגה לבחור מי יוביל אותם בבחירות הקרובות – ראש הממשלה בנימין נתניהו או דווקא חבר הכנסת גדעון סער? ח"כ דוד ביטן, שהצהיר שיתמוך בנתניהו, הגיע לאולפן של אופירה וברקוביץ' ועוד לפני שהתפנה לדבר על הקרבות במפלגה, סיפר כי הוא כועס על אופירה וברקו. "אני כועס על התכנית. אתם תוקפים את הליכוד ועוזרים לכחול לבן. הגזמתם. אתם נגד נתניהו באופן מבהיל אפילו".

אז אסור לבקר?
"מותר לבקר. אבל לפני הבחירות להגיד 'אני תומך בכחול לבן' זה לא במקום".

ברקו התנצל אם ביטן נפגע, וסיפר כי הוא מעריץ את ביבי ומעריך את מה שהוא עשה למדינת ישראל, אבל שהוא טעה וצריך ללכת הביתה. ביטן אמר, "אתה היית נגדו גם לפני. אתה כמו אנשי צפון תל-אביב -מצב כלכלי מצוין, חיים מצוין ובמקום להצביע לביבי, מצביעים לכחול לבן. למה? לך תדע".

זאת דעתם הדמוקרטית.
"הם מצביעים נגד עצמם כי הם לא יודעים מי יבוא ומה הוא יעשה מבחינה כלכלית. ביבי זה יותר בטוח".

ברקוביץ', תושב צפון תל-אביב, העלה והגיב בטונים גבוהים, "לא הכל כסף בחיים. אחותי גרה בנהריה וחיה מצוין. מה זאת השטות הזו? למה צפון תל-אביב? מה זאת ההכללה הזו? אם היו לגנץ כתבי אישום הייתי אומר לו שהוא צריך ללכת הביתה".

ביטן טען כי כתבי האישום בעייתיים. "הפרקליטות בעצמם אומרים שתיק 4000 הוא ניסיוני ותקדימי".

הבלאגן בין ביבי לסער פוגע בליכוד?
"אני תומך בביבי, לא משנה מה יחסנו האישיים".

זה אומר שאתה מאוכזב ממנו?
"יש לי אכזבות מסוימות. אבל זה לא רלוונטי".

למה הוא נתן לך תיק?
"אני לא יכניס אותך לכל השיחות ביני לבין ביבי. אני תומך בו, הוא מביא את המנדטים. אין מה לעשות".

אבל הוא לא הצליח פעמיים, מדינה שלמה נגררת לבחירות.
"הוא מביא את המנדטים. גדעון סער לא יביא את המנדטים שביבי מביא. יש מה שנקרא אפקט ההדחה, ברגע שביבי מפסיד בפריימריז – אנחנו מפסידים 10 מנדטים. אתם יודעים כמה אנשים פוגשים אותי ברחוב ואומרים לי 'אם נתניהו מודח אנחנו לא מצביעים לליכוד'".

עד מתי תתמכו ככה בנתניהו?
"אנחנו תומכים בנתניהו כי לא תוקעים סכין בגב. לא עשינו ולא נעשה את זה".

גדעון סער תקע לו סכין בגב?
"במובן הזה שהוא החליט על פריימריז בתקופה הזו. על המריבות הפנימיות שהולכות יהיה אימפקט גם בעתיד".

אם סער מפסיד הוא יודח מהליכוד?
"לא, זה לא המצב וזה לא יקרה בליכוד. הפחד שלי שונה, שההתמודדות הזו תגרום לזה שאחרי הבחירות הקבוצה של גדעון סער תהיה קבוצה והיא תלחץ על ביבי לכל מיני דברים, מזה אני פוחד".

מה יקרה הפעם שלא קרה בבחירות האחרונות?
"בבחירות האלה לכל צד יש סיכוי להביא 61 מנדטים. יהיו יותר אנשים שיצאו להצביע. אני חושב שהליכוד והגוש יכול להביא 61 אבל גם השמאל יכול להביא 61. בסופו של יום מישהו יצליח להביא 61".

אתה אומר שבוודאות יהיו תוצאות? מה יהיה אם ביבי יכשל?
"יהיו תוצאות, ואנחנו נבחן אותם אחרי הבחירות. אנחנו לא מקדשים את השלטון. הניסיון לבוא ולהגיד שרק אם נהיה בשלטון הליכוד יכול לחיות הוא טעות. אנחנו יכולים להיות בכל מקום. השנה הקרובה תהיה קשה לכל ממשלה – צריך לעשות קיצוצים תקציביים".

אתם הפוליטיקאים אשמים בבחירות.
"אנחנו אשמים? אנחנו הולכים לבחירות? אתם מצביעים, תצביעו כמו שצריך. אנחנו הולכים לבחירות בגלל המצב. אנחנו תמיד אשמים? לא, התוצאה אשמה".

תיקח אחריות. גם אתם וגם גנץ.
"כחול לבן רצו בחירות בגלל שהם האמינו שהם יקבלו יותר מנדטים. נתניהו בהתחלה לא רצה בחירות אבל בסוף, הוא רצה צ'אנס נוסף. בסופו של עניין – האינטרסים של גנץ ונתניהו הסתדרו".

זה נראה מהצד כאילו האזרחים במדינה שבויים.
"אני אהיה אתכם פתוח. אני אמרתי בזמנו שב-21 ימים האחרונים העסק התפורר. זה התחיל להתמוטט שבנט ניהל מסע ומתן עם כחול לבן וביבי יירט את זה שנתן לו את תיק הביטחון. היועץ המשפטי נתן בזמן 21 ימים, ברגע שהוא עשה את זה, ואני לא מאשים אותו, כחול לבן הצטופפו".

אתה אומר שהיועץ המשפטי אדם ישר?
"אני מאמין שהוא הגון, אבל הוא יכול גם לטעות. הוא ב-21 ימים לא היה צריך לקבל את ההחלטה על כתב אישום. הוא יצר מצב שהליכוד הצטופפו סביב נתניהו יחד עם כל הגוש, וכחול לבן לא יכלו להפר את ההבטחה שלהם לציבור שהם לא ישבו עם נתניהו. אם הוא היה מחכה שבוע וחצי ומגיש את זה אחרי, אז גם הייתה ממשלה וגם היו כתבי אישום".