השחקנית גילה אלמגור, כמו רבים מחבריה לתעשייה, יושבת בבית ללא עבודה כבר ארבעה חודשים. הערב (שישי) היא הגיעה להתארח אצל אופירה וברקוביץ' כדי לציין את יום הולדתה ה-81, אבל העדיפה לנצל את זמן המסך שקיבלה כדי לפנות ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולהתחנן בפניו לסייע במהירות לאזרחי מדינת ישראל. 

"אדוני ראש הממשלה, אני חושבת שאתה חייב להתנצל", אמרה אלמגור בסיום הראיון, "המפגינים לא מפזרים מחלות, אנא ממך, אתה יודע איפה היו אומרים על היהודים שהם מפזרים מחלות. לא יפה, לא מתאים לך. אתה צריך להציל את המדינה הזאת ולא לזרוע הרס, שנאה וקיטוב בין אנשים. זאת מדינה אחת שאתה עומד בראשה כל כך הרבה שנים, אתה לא יודע?". 

גילה אלמגור  (צילום: החדשות‎)
צילום: החדשות‎

"תגיד לילד שלך שיהיה שקט, שיהיה רגוע", המשיכה, "אין להרבה מאזרחי המדינה לחם - ורעב הוא נשק. תפזר את הכסף שהבטחת מבעוד מועד שלאנשים יהיה לחם. היום ערב שבת ואני יודעת שבהרבה בתים אם לא יגיעו החבילות לפתח הבית לא יהיה איך לעשות שבת. קח את הכוח שיש לך כל כך הרבה שנים ותנהל את המאבק בקורונה, את המאבק ברעב. אנחנו לא חרטא, אנחנו בני אדם. אתה לא עומד בראש ממשלת חרטא, אז תשתיק את שר החרטא שלך". 

אלמגור השיבה מספר פעמים במהלך השיחה לשר ללא תיק צחי הנגבי, שאמר בתחילת החודש על הטענה שיש אנשים רעבים במדינה "חרטא". "הממשלה הזאת ניפחה את עצמה למימדים של בלון מלא אוויר", אמרה, "כל כך הרבה שרים ואף אחד לא בא ואומר יש לי פתרון. הכל פקה פקה. יושב שר באולפן, שאני לא יודעת למה הוא, והוא מקבל משכורת, נהג וכל מה שהוא צריך ולא צריך ואומר שאין רעבים, שזה הכל חרטא. אנשים מבוגרים שעד אתמול היה להם מחטטים בפחי אשפה". 

גילה אלמגור מדברת על הכל (צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת)
מתוך "אנשים" | צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת

עוד סיפרה אלמגור כי במהלך קריירת המשחק הענפה והארוכה שלה הצליחה לחסוך כסף וכי לה לא חסר דבר, אבל הביעה את הדאגה העמוקה שלה כלפי חבריה לתעשייה שנותרו חסרי כל. "מהיום שהתחלתי להתפרנס, כל פרוטה שהרווחתי שמתי בצד. אני מסודרת כי חסכתי", אמרה, "הדאגה שלי היא לחברים שלי. אני עובדת עם אנשים שאין להם לחם. הכל נעצר והאנשים האלה נחנקו. הממשלה דאגה לדחוק אותנו לתחתית הרשימה ואוי לממשלה שחושבת שמדינה בלי תרבות שווה משהו".