לאחר שח"כ עפר שלח הכריז על כוונתו לקדם פריימריז במפלגת יש עתיד ולרוץ לראשותה, שלח טען בשבוע שעבר במהדורה המרכזית כי יש צורך דחוף בחידוש פניה של המפלגה, כי אחרת היא לא תוכל להיות אלטרנטיבה שלטונית. רוב ראשי המטות של המפלגה יצאו להגנתו של היו"ר המכהן, והערב (שישי) ראש מפלגת יש עתיד ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב בראיון טלוויזיוני ראשון אצל אופירה וברקוביץ', לדבריו של חבר הכנסת.

"מאיפה זה הגיע את צריכה לשאול אותו", טען לפיד, "אני לעולם לא אלכלך על עפר שלח, לא אגיד עליו מילה רעה כי אני מכיר ואוהב את הילדים שלו. אם הוא רוצה להגיד עליי, שיגיד. ערך החברות הוא הדבר הכי חשוב ואני פועל לפי הערכים שלי. כן זה מאכזב, אבל אני הודעתי שבשנת 2021 יהיו בחירות פנימיות לתפקיד יושב ראש יש עתיד, וכל מי שרוצה להתמודד מולי בתוך ומחוץ למפלגה, אהלן סהלן, אני אנצח את כולם".

"עפר הגיע לגיל 60 והוא רוצה להצליח בעצמו", המשיך יו"ר יש עתיד, "הוא צריך להחליט עם עצמו אם הוא רוצה להמשיך איתנו או לא. אני חושב שיש תוכניות מחוץ למפלגה, אבל עד שאני לא דבר איתו אני לא אדע. אם יש לי מסרים לעפר אני אעביר אותם לעפר, אני לא אעביר אותם בטלוויזיה. אני מנהל גוף פוליטי מצליח כבר הרבה שנים, אז אתם תאלצו לסמוך עליי שאני אדע לנהל גם את זה".

אתם מדברים היום?
"לא, יש נתק מוחלט. אנחנו בסוף נגיע ונדבר, אבל צריך לתת לדברים להתקרר".

פגעת בו אישית?
"לא. גם הוא אומר שלא עשיתי לו משהו. אני הכי בסדר עם החברים שלי. החלק הקשה בחיים פוליטיים זה שיש המון פגיעות ומי שלא יודע לעמוד בהן שיחפש לעצמו מקצוע אחר".

העניין הזה מחליש אתכם?
"זה מחליש אותנו, זה פגע כבר בסקרים אבל אנחנו נחזור. אני לא אתן ש'יש עתיד' תהיה עוד מפלגה שמתעסקת בפוליטיקה פנימית. אבל כמו שכבר אמרתי, לי אף אחד לא מציב אולטימטום חוץ מליהיא לפיד".