השרה לשוויון חברתי, ח"כ מירב כהן, הגיבה הערב על דבריו של השר אלעזר שטרן לפיהם גרס תלונות אנונימיות על הטרדה מינית כשעמד בראש אגף כוח האדם בצה"ל. בראיון לאופירה וברקוביץ (קשת 12), השרה נעמדה לצידו של חבר מפלגתה ואמרה כי היא מכירה אותו ואת העשייה שלו ולכן היא "לא מרגישה בנוח לבוא ולומר בואו נמחק את הבן אדם".

בהמשך אמרה השרה כי שטרן ככל הנראה נפל בלשונו. "הוא התנסח בצורה רעה וקטסטרופלית, אבל הוא בא והתנצל. הוא בן אדם שפעל כדי שנשים יהיו בכל התפקידים בצה"ל ובגוף שבוחר את הרבנים. הוא גם נלחם בהטרדות מיניות בחקיקה". לדבריה בשיחה שקיימה איתו לאחר פרסום הפרשה, הוא הכחיש ואמר לה שהוא מעולם לא עשה דבר כזה.

כהן סיפרה שהרבה פעמים תלונות אנונימיות משמשות ככלי לחיסול חשבונות. "בשנת 2004 הגישו עלי תלונה אנונימית כשבאתי להיות הדוברת של אריאל שרון בזמן שהוא היה ראש ממשלה. מי שהולך לתפקיד בכיר צריך לקחת את זה בחשבון".

אם זאת, השרה הביעה גם הסתייגות, "אם באמת יתגלה כי הוא גרס תלונות באיזה שהוא שלב אני אדבר אחרת לגמרי. ראש המפלגה (יאיר לפיד) אמר שאין מקום לחברי כנסת שעשו דברים כאלה. השר שטרן בעצמו אמר שמי שגורס תלונות על הטרדות מיניות מקומו לא בכנסת. שיבדקו, שיחקרו שישמעו כל מתלוננת ומתלוננת".

לשאלה האם היא מאמינה לשר שטרן, ענתה השרה: "זה לא רלוונטי. אני לא רוצה להכניס את ההיכרות האישית שלי עם אלעזר לסיפור הזה. זה לא משנה אם הוא במפלגה שלי או במפלגה אחרת, צריך לבדוק את זה. אם בן אדם רק טעה בבחירת מילים לא צריך למחוק אותו. אם הוא עשה משהו - מקומו לא בכנסת".

כזכור, השבוע פרצה סערה בעקבות ראיון שהעניק שר המודיעין אלעזר שטרן במהלכו אמר כי כששימש ראש אכ"א בצה"ל שלח לגריסה תלונות אנונימיות שעסקו בהטרדות מיניות. בעקבות הסערה הציבורית, השר הודיע בעמוד הפייסבוק שלו כי החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.