אהוד ברק הוזמן לאולפן של אופירה וברקוביץ' לדבר על בקשת החסינות של בנימין נתניהו, אבל אולי בעיתוי מדויק מידי, לנשיא ארה"ב היו תוכניות אחרות, ואיש הביטחון הגיע דווקא ביום חיסולו של מפקד כוח אל קודס האירני, קאסם סולימאני.

"העולם טוב יותר בלעדיו", התייחס ברק לחיסול סולימאני. "לטווח הארוך זאת החלטה חשובה של נשיא ארה"ב ומגיע לו ולמבצעים מחמאות. בטווח הקצר האיראנים ינסו לנקום, נקמה כואבת לארה"ב ואולי לישראל. הם רואים בנו שותפים לאמריקאים, אז יכול להיות שאנחנו לא קשורים באופן מעשי אבל בעיניהם זה חלק מהמטרה".

ברק ניסה להרגיע את צמד המנחים מאפשרות למלחמה קרבה, אבל עדיין לשמר את הכוננות. "האמריקאים הם המטרה העיקרית, אבל יש תמיד סיבה להיות ערניים, לאסוף מודיעין, להיות בקשר עם האמריקאים ולהסתכל מסביב".

כזכור, לפני כחצי שנה חזר ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, בסערה לחיים הפוליטיים במטרה להקים גוש חוסם משמאל. זה הסתיים בשותפות עם מר"צ וסתיו שפיר במחנה הדמוקרטי ובחמישה מנדטים. בבחירות הקרובות ברק הודיע כי הוא לא מתכוון להמשיך, אבל יש לו הרבה ביקורת על מי שכן.



"על הבחירות האלו בחרתי לדלג, אבל אני אשקול בבחירות הבאות אם הם לא יהיו עוד פעם ב-2020. כל מערכת הבחירות הקרובה תהיה סביב חסינות לנתניהו או חוסן לישראל. הוא יודע שבפעמיים הראשונות הוא לא הצליח, אז בטח שלא בפעם השלישית עם כתב אישום. הוא רוצה לעשות משחק על זמן שאולי יבוא משהו גדול, מלחמה של האמריקאים עם אירן לדוגמא".

ברק הסביר כי סיכוייו של נתניהו לא עולים הפעם על הבחירות הקודמות, ואולי להפך. "עם כתבי אישום הוא עוד לא הלך לבחירות. אם אדלשטיין לא יקבל את ההחלטה היחידה הראויה ממלכתית, אז כחול לבן באופוזיציה וליברמן צריכים להחליף את יו"ר הכנסת, זו תהיה ממש הפקרות של הדמוקרטיה".

כשנשאל האם הוא מרגיש שהיציאה שלו מהפוליטיקה מחלישה את השמאל, הוא ענה בשלילה. "אני באמת חושב שלגנץ יש הישגים מרשימים והוא ראוי להיות ראש הממשלה. אני לא מכיר אף אדם שהיה אלמוני פוליטית ותוך שנה השיג 35 מנדטים, פעמיים. עכשיו כולם יראו שביבי לוזר שבורח כמו אחרון העבריינים. יש לי יותר אמפתיה אליו מכל שריו כולל גדולי החנפנים, אבל אני לא נרתע מלהגיד את האמת. האיש הסתבך עמוקות, הוא לא מסוגל להכיר במציאות הקשה שהוא נמצא בה. הוא ממשיך לדרדר גם את עצמו לא בטובתו ולא בטובת המדינה".