שר הביטחון בני גנץ נשאל הערב (שישי) באולפן "אופירה וברקוביץ" האם מדינת ישראל לקראת מלחמה עם איראן - ולא שלל את זה על הסף. "אני לא רואה את זה קורה בשבועות או בחודשים הקרובים, אבל זה דבר שיכול לקרות". לדבריו, "אנחנו ערוכים, מוכנים ומחזקים את יכולת הפעולה שלנו. הנחתי את הצבא וגייסנו משאבים ביחד עם ראש הממשלה ושר האוצר".

מתי לאיראן יהיה גרעין?

"אני לא יודע לומר לך. אני מקווה שלעולם לא מבחינתנו".

אתה וראש הממשלה נפתלי בנט חושבים אותו דבר בנושא?

"אנחנו מאוד מתואמים בפיתוח המענה הנדרש לאיראן. אנחנו יודעים מה שיש, אנחנו יודעים מה אנחנו מפעילים ואנחנו יודעים מה אנחנו בונים. אני מציע לכולם לזכור שהאוייב הכי גדול של ישראל זאת איראן, והידידה הכי טובה של ישראל זאת ארצות הברית, ולדעת להחזיק את שני הדברים האלה ביחד. לא צריך לריב עם ארצות הברית בשביל לסדר את העניין האיראני, ולא צריך להיות נחמדים לאיראנים על חשבון האמריקאים".

איך היה הביקור במרוקו?

"היה מדהים. הוא היה ביקור רשמי אבל הוא היה גם בפרופיל מאוד גבוה, מבחינת המרוקאים עצמם. מטרת הביקור הייתה לחתום על הסכם על שיתוף פעולה ביטחוני בינינו לבינם. בסופו של דבר ראינו שחוץ מהזווית הישראלית יש עוד זוויות מהכיוון האחר. כמו האיראנים - גם המרוקאים מסתכלים עליהם והם נתנו לנו כמה זוויות שלא ראינו מהזווית שלנו, וזה מאוד חשוב. אני רוצה להגיד מילה טובה גם לבנימין נתניהו שחתם על העניין הזה".

איך הצלחת להשיג את השקט בדרום, רק לפני כמה חודשים הייתה פה מלחמה?

"אחרי המלחמה אמרנו לכם שאנחנו חושבים שמבצע "שומר החומות" יצר סיטואציה שהשפיעה אסטרטגית בגלל עוצמת המכה שהם קיבלו. בעזרת השילוב בין ההרתעה לבין המדיניות האזרחית שנותנת את כל הצרכים ההומניטרים לרצועת עזה, הצלחנו לייצר מציאות טובה למדינת ישראל".

האם אתה מבטיח שהשקט בדרום יימשך?

"הבטחות צריך לקיים. אני יכול להבטיח שאנחנו עושים את כל המאמץ בשמירה על הביטחון. אבל גם בעזה יש אנשים שרוצים לחיות וצריך למצוא את האיזון הזה".

מה הסיפור עם העובד שלך שניסה להעביר מידע לאיראן?

"זאת הייתה תקלה, אני לא מורח את הסיפור הזה. בתהליך האיבחון הדבר הזה היה צריך להיפתר וזה לא נפתר. אני מאובטח קרוב לשנתיים על ידי יחידה 730, הם עושים עבודה טובה. הפעולה המקצועית שלהם שלהם בסיכול הניסיון לצלם הייתה סופר מקצועית, סופר מהירה, סופר בזמן. אני מוריד בפניהם את הכובע. הם היו אצלי בערך שנה וחצי בבית, זה סוג של חיסרון שאני בן אדם עם לב. זוג אנשים עם קשיי יום עם ילדים קטנים".

מה הסיכוי שנתניהו יגרום לך לפרק את הממשלה?

"אני מחכה לרגע שנרד מהאגדה הזאת. הסיפור הזה נגמר, הסיפור הזה מאחורינו. אני הלכתי עם ביבי למרות כתבי האישום נגדו ולמרות כל התלונות שהיו לי עליו - למען מדינת ישראל".

אתה חושב שהרוטציה של בנט ולפיד תתקיים?

"יש לי הערכה רבה ליאיר לפיד, אני חושב שהרוטציה תתקיים. אם הייתי עושה רק את מה שאני אוהב לא הייתי פוליטיקה. יש מלא דברים שאני אוהב שהם מחוץ למגרש הפוליטי. אני הלכתי לפוליטיקה בשביל לשרת את מדינת ישראל וזאת המטרה שלי. בשביל לממש את המטרה הזאת צריך לעשות פשרות בחיים. כמו עם מי אני עובד ועל מה".

מאיפה באה הירידה לגיוס בצה"ל?

המספרים קשים. אבל מקרב שאלה שכן מתגייסים יש ביקוש ליחידות קרביות. לצערי אחוז המשרתים הולך ויורד. זאת בדיוק הסיבה למתווה שאני הולך לקדם. שלפיו כולם ישרתו אבל תהיה בחירה בין שירות צבאי, ביטחוני, קהילתי ומקצועי. אני מביא בשורה גדולה למדינת ישראל בעניין הזה".

אתה רוצה להיות ראש ממשלה?

"כן ואני אהיה בעזרת השם בעתיד".