יום הבחירות מתקרב וגוש הימין מגביר את הלחץ על איילת שקד, שלפי הסקרים האחרונים לא עוברת את אחוז החסימה, לפרוש מההתמודדות. בכך, מקווים בגוש נתניהו כי חלק ממצביעיה יהיו אלה שישלימו ל-61.

דני דנון, יושב ראש הליכוד העולמי, הבטיח הערב ב"אופירה וברקוביץ'": "איילת שקד צריכה לעשות מעשה עכשיו ולהודיע על פרישה. אם תעשה את הצעד הזה, דרכה לימין ולליכוד תהיה סלולה. אם היא תעשה מעשה אמיץ ותודיע על פרישה ותמיכה בליכוד נעלה אותה על ראש שמחתנו, עם כל המשמעויות שבדבר הזה".

"איילת שקד טעתה פעמיים. בסבב א' כשהתמודדו ולא עברו את אחוז החסימה ונכנסנו לכאוס הזה, וכשהייתה הכוח המניע ומאוד אינסטרומנטלית בהקמת הממשלה הזאת", הסביר דנון, "היא יושבת עד היום עם מנסור עבאס בממשלה, זה מה שמפריע לנו. זו הטעות שלה. אם הייתה מתפטרת ביום שהכרזנו על בחירות ואומרת שהיא באה להתמודד, הכל היה אחרת. זה עוד לא מאוחר. אנחנו רוצים את טובת המחנה הלאומי, אני חושב שהלב שלה נמצא בימין, היא צריכה לפרוש היום ולקרוא לציבור להצביע לליכוד".

למה נתניהו לא קורא לה ומבטיח לה במכתב תפקיד בכיר אם תפרוש?
"ראינו שמכתבים שנכתבים לפני בחירות לא מחזיקים מעמד. צריך לבדוק את החוקיות של הבטחת תפקידים לפני בחירות. ליאיר לפיד זה קל היה, הוא חילק הבטחות ותפקידים על ימין ועל שמאל".

לאן נעלמו לאחרונה חלק מחברי הליכוד? מירי רגב לדוגמה.
"עובדים, מסתובבים, משכנעים. כל מי שרוצה לדבר מתראיין, לא שולחים אותנו עם הוראות או אומרים מי הולך או לא הולך".

גם יאיר נתניהו שקט מאוד. לפי ניר חפץ הוא משמעותי מאוד בקמפיין.
"אין לי מושג איפה הוא, הוא לא מעורב בקמפיין. בתזמון מאוד מפתיע שבוע לפני הבחירות מוציאים דברים מלפני עשור".

הפכנו להיות שני גושים קשים ושונאים. איך אפשר לחיות ככה?
"זה מחליש אותנו: הפלגנות, המלחמות הפנימיות, מערכות הבחירות. כל מערכת בחירות מעוררת רגשות לא טובים ואמירות פוגעניות. כלפי חוץ אנשים מסתכלים ולא מבינים מה בדיוק קורה פה. באו"ם למדתי שהאויבים שלנו לא יודעים מה זה ימין ושמאל, הם נגדנו ושונאים אותנו, נקודה. אני מקווה מאוד שתהיה הכרעה ברורה ביום שלישי כדי שננצח ונרכיב ממשלה לארבע שנים ושתהיה יציבות. זה פוגע בכלכלה וביחסי החוץ".

בינתיים לא נראה שיש פתרון.
"אני מאמין שאנחנו קרובים מאוד. לפי הסקרים, זה על הקשקש".

סמוטריץ' טען שנתניהו שקרן בן שקרן. אתה חווית משהו מזה כשעבדת איתו?
"לא. בפוליטיקה יש עליות וירידות. ראש הממשלה לשעבר נמצא במערכת שנים רבות. כשאתה נמצא על הכיסא שנים רבות אתה מייצר לך גם הרבה מאוד אוהבים , כמו שאנחנו רואים בסקרים כשכל אזרח רביעי הולך להצביע לנתניהו, לפחות בבחירות הקרובות, ולליכוד יש גם אויבים ואכזבות. זה חלק מהפוליטיקה".

אתה ממלכתי. איך זה מתיישב עם בן גביר וסמוטריץ' שרוצים מדינת הלכה?
"תידרכתי את השגרירים הזרים בשבוע שעבר ששאלו אותי שאלה דומה על בן גביר. אמרתי להם: מה האלטרנטיבה? אנחנו לא חיים בעולם מושלם. האלטרנטיבה זה עאידה תומא סלימאן שהזדהתה עם המחבלים משכם? אנחנו נוביל את הממשלה הזאת וסמוטריץ' ובן גביר יהיו שרים".

אומרים שיריב לוין זומם להדיח את נתניהו אם לא תצליחו להגיע ל-61.
"מה זה להדיח? אנחנו תומכים בנתניהו. אני לא מציע לאף אחד לזמום דברים כאלו ואחרים. אנחנו מפלגה מסודרת עם תקנון וחוקה. יש לנו נטייה שלא קשורה לנתניהו לתמוך במנהיג. ארבעה מנהיגים מאז קום המדינה, גם מנחם בגין שהפסיד מערכות בחירות כמעט 30 שנה ונשאר על הכיסא. מקווה שלא נגיע לזה. קורא לכולם לצאת ולהצביע. לפיד לא יכול לנצח, רק להוציא תיקו ולגרום לכך שלא תהיה הכרעה כדי שיישאר ראש ממשלה עד הבחירות הבאות".

מה תעשו ביום שלישי בלילה אם תשיגו 61?
"טלפון ראשון לאריה דרעי, טלפון שני למפלגות החרדיות. ואז הולכים לישון, יש ממשלה מהירה. נפרדים מלפיד. אפתיע אתכם, בטוח יהיו פליטים שיירצו לבוא אלינו, כל הטרמפיסטים למיניהם שהיו בליכוד וברחו מהליכוד. במהירות שבה הם התחברו עם גנץ, הם יתפרקו".