רגע לפני שישראל בוחרת פעם נוספת השנה, הגיע בוגי יעלון, מספר שלוש בכחול לב,ן לאולפן של אופירה וברקוביץ'. הוא סיפר על היריב שמבין שקיימת אלטרנטיבה שלטונית לדבריו, אך מנגד לא פוסל ממשלת אחדות במידה ויבחרו. בנוסף שיתף מדוע עניין המדליף כל כך מעסיק אותם.

"אין גוף פוליטי היום שלא חייב לאבטח את עצמו מפני כל מיני גורמים שמעוניינים לפגוע בו", הסביר יעלון, "אנחנו מתעסקים באבטחת סייבר, אבטחה של האזנות וכדומה".

זה התרגיל של ביבי?
"אני לא יודע של מי. קודם כל יש לנו יריב בצד השני שכבר הוכיח שיש לו הקלטות וכל מיני כאלה. שזה סיפור שנצטרך לטפל בו כי יש פה דברים שלפי דעתי אפילו עברו על החוק, עבירות אתיות פליליות. בנוסף צריך לבדוק גם מי ממן את זה".

זה נשמע מהצד שמצליחים לתעתע בכם, מתעסקים בזה במקום בבחירות.
"אתם זוכרים את החדירה האירנית לטלפון של גנץ? עשו מיד מסיבת עיתונאים ואמרו 'גנץ חלש, חדרו לו לטלפון'. מי אחראי להגן על הטלפונים של כולנו? רשות הסייבר שהיא באחריות ביבי, השב"כ שהוא באחריות נתניהו".

בקיצור זה ביבי עשה את זה.
"תראה כשבעיתון ישראל היום אנחנו לא מופיעים בעמוד הראשון, ומנסים לסכסך בינינו, אני מודאג. הוא מבין שאנחנו האלטרנטיבה השלטונית".

יעלון התייחס לשקט היחסי בכחול לבן ביחס לליכוד ואמר, "אין לנו ביביתון משלנו ואין לנו ערוצי טלוויזיה משלנו. אנחנו חורשים את הארץ ופוגשים את האנשים. אנשים לא מדברים איתנו על חפרפרות, הם מדברים על החינוך, על הבריאות ועל הביטחון. על זה אנחנו יודעים לתת תשובות".

לא פעם הציגו מתיחות בין יעלון וליאיר לפיד, אך הוא הכחיש כי קיים לזה ביסוס. הוא הסביר כי אומנם יש חילוקי דעות, אך על הדברים המרכזיים והמהותיים יש הסכמה בין כל ארבעת חברי המפלגה. "אני חושב שלפיד יכול להיות ראש ממשלה. כשנתניהו נבחר בפעם הראשונה ב-1996, אני הייתי ראש אמ"ן. הניסיון של יאיר לפיד היום, כמי שהיה שר אוצר וחבר קבינט, הרבה יותר גדול מהניסיון של נתניהו אז".

"הייתי חוזר לשנים 2009-2013 בהובלתו של בנימין נתניהו", הודה יעלון, "אבל משהו התקלקל שם אחרי 2015. לדעתי, סדר העדיפויות. זה קשור לפרשות, לשחיתות, ואני מבין אותו באופן אישי. סדר העדיפויות הוא קודם כל להיחלץ מאיימת הדין, הכל משועבד לשם".

איך אתה כשר ביטחון לא יודעת על פרשת הצוללות?
"אני לא יכול להגיד לך גם היום איך עבר הכסף ולאן. בפברואר 2016 הבנתי שנתניהו הולך לחתום עם קנצלרית גרמניה, מרקל על חוזה שלא בידיעתי, מאחורי גבי. בסופו של דבר אני טרפדתי את זה כשעליתי על זה, וזה היה המשבר. גיליתי ומנעתי ממנו את העסקה. הבנתי שהוא רוצה להיפטר ממני בשלב הזה, שלושה חודשים לפני שאני מסיים, ואז בסופו של דבר אני התפטרתי".

אתה יכול להגיד לי בוודאות מקורביו של ביבי קיבלו כסף מהצוללות?
"יש כבר המלצות משטרה, זה ברור לחלוטין. השאלה אם זה הגיע אליו או לא, זה כבר עניין אחר. זאת פרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות המדינה".

אתה סומך על היועץ המשפטי לממשלה?
"אני סומך עליו עד שלא יוכח אחרת. אבל כבר במכתב ששלחתי אליו אחרי סיום חקירת המשטרה, ולא קודם כדי לא לשבש את החקירה, שאלתי שאלות שהוא יצטרך להשיב עליהם בתום החקירות".

אתם תסכימו ממשלת אחדות?
"אנחנו אמרנו גם בבחירות הקודמות, זה מה שאנחנו רוצים. אם בנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה, אנחנו נמשיך להתנהל ככה. הוא מוכן למכור את מדינת ישראל לסמוטריץ' שרוצה מדינת הלכה. מה שאני רוצה שכשמדינת ישראל תיתן לנו את המנדט להרכיב את הממשלה, הטלפון הראשון שלנו יהיה לליכוד. אז יש ממשלה רחבה, פחות סחיטה מהגורמים הקיצוניים. וזה מה שצריך לקרות לטובת מדינת ישראל".

מהליכוד נמסר:
"טענותיו השקריות של יעלון, לרבות הקשקושים שלו על ענייני הצוללות שכבר נבדקו על ידי גורמי האכיפה ונמצאו הזויות, נועדו לדבר אחד בלבד: להסיט את תשומת הלב מכך שבוגי יעלון הוא חלק ממשלת שמאל חלשה בראשות גנץ לפיד ובתמיכת המפלגות הערביות".