אורנה ברביבאי קיוותה שהקורונה מאחורינו והדבר היחיד שבו תצטרך להתעסק הוא יוקר המחייה. אבל הגל החמישי שוב כאן, והיום, שרת הכלכלה וחברת קבינט הקורונה (שישי) הגיעה ל"אופירה וברקוביץ'", וסיפרה על פעילות הממשלה נגד ווריאנט האומיקרון, ואיך היא מתכוונת לשנות את המחירים הגבוהים שאזרחי ישראל משלמים בכל התחומים.

"בחצי השנה האחרונה שאנחנו בממשלה לא היה שום סגר", אמרה ברביבאי וסיפרה על החזרי המענקים שחלק מהציבור נאלץ לחוות."הייתה בדיקה של רשות המיסים ששמה לב שחלק מהאנשים קיבלו יותר ממה שמגיע להם ופרסו להם את זה. מדובר על החזרה רק על החלק היחסי".

בנוסף לכך, שרת הכלכלה התייחסה לשאלה שמעסיקה לא מעט את הציבור והממשלה – האם יהיה סגר נוסף בעקבות ווריאנט האומיקרון. "בחצי שנה אחרונה התנהלנו בין כלכלה ובריאות, ונעשה כל מה שצריך. האומיקרון מראה הפצה חסרת תקדים ואנחנו צריכים להיערך. לא נכון להגיע לסגר אבל צריך לעשות פעולות מקדימות. הציבור ייקבע אם יהיה סגר או לא, וצריך להתחסן כי זה הדבר המדעי היחיד שיאפשר לנו להגן על עצמנו".

בהמשך, שרת הכלכלה שיתפה בנוגע לתחום העיסוק העיקרי שלה כחלק מתפקידה – יוקר המחיה. "צריך לעשות מאמץ כדי להוריד אותו", אמרה השרה. "דיור זה היוקר המשמעותי ויש תוכנית שלמה. החל מקיץ 2022 אנשים יוכלו לייבא ביבוא מקביל את כל המוצרים ולהשפיע על האיכות והגיוון".

מתי אנחנו אמורים לראות שינוי משמעותי ביוקר המחייה?
"החל מהקיץ אנחנו נראה שינוי הדרגתי"