עופר כסיף, חבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת, המגדיר את עצמו כסוציאליסט אנטי ציוני ואף התעמת לאחרונה עם המשטרה בהפגנה בשכונת שייח' ג'ארח שבמזרח ירושלים, הגיע הערב לתוכנית של אופירה וברקוביץ', בה הגיב לדבריו של ח"כ איתמר בן גביר.

כזכור, בין השניים התרחש עימות חריף ב"כנס האפרטהייד", בו נשמעו חילופי דברים קשים כאשר ח"כ כסיף צעק לעברו של ח"כ בן גביר: "סתום את הפה, יא חתיכת חרא, חתיכת פאשיסט, כלומניק אפס". בן גביר ענה לו: "שקט, יא מחבל, לך תזדהה עם האויבים שלנו". בעקבות העימות הסוער, בן גביר קרא להעיף את כסיף מהמדינה.

ראית מה אמר עלייך איתמר בן גביר?

"אני לא מתייחס למה שהוא אמר - הוא לא שווה תגובה".

על העובדה שהוא לא חושב שצריכה להיות מדינה יהודית אמר: "אני מדבר בשם המפלגה הקומוניסטית שקיימת בשמות שונים עוד מ-1919, זו תנועה פוליטית שרוב הזמן הייתה יהודית ערבית. אנחנו מדברים על לסיים את הכיבוש שהוא השורש לכל הצרות שלנו - כלכליות וחברתיות. אנחנו רוצים מדינה פלסטינית ושהמדינה שלנו תהיה דמוקרטית שיש בה שוויון מוחלט - אין דמוקרטיה בלי שוויון וכאשר יש מדינה שמגדירה את עצמה כמבססת עליונות של קבוצה מסוימת היא לא יכולה להיות דמוקרטית".

אתה יהודי שמתבייש במוצא שלך בדת שלך - אתה לא יהודי.

"מה שאמרת זה אוסף של שטויות - דבר ראשון אני קודם כל סוציאליסט והומניסט. אני בעד שיהיה פה צדק חברתי, חלוקת משאבים, שיהיה שוויון בן יהודים לערבים ובין אשכנזים למזרחים. לכל מי שטועה - אין שוויון - עדיין יש הפלייה של המזרחים, של יוצאי אתיופיה, של חרדים, של נשים ובראש בראשונה - של ערבים. שם אני נמצא כדי להילחם נגד כל עוול ולמען השוויון. המאבק שלנו הוא לא נגד ישראל - הוא בעד ישראל אחרת".

על שאלת אופירה מדוע הוא גר ברחובות ולא בעזה ענה: "אני בעד זה שתהיה מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל ושמדינת ישראל תהיה מדינה משותפת".

איך היית רוצה לראות את מדינת ישראל?

"הרצון שלי והחזון שלי הוא לראות את מדינת ישראל משתחררת מהכיבוש. הייתי רוצה לראות את איימן עודה כראש ממשלת ישראל".