הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, התארח באולפן של אופירה וברקוביץ' ודיבר על הפלונטר הפוליטי, הטענות נגד המשטרה והפרקליטות וגם על תמלולי יאיר נתניהו. "בצער, אני מצטרף להערכה כי יהיו בחירות שלישיות", אמר הפרשן הפוליטי של חדשות 12 כשהתבקש לנסות ולנחש איך יסתיים הניסיון להרכיב ממשלה.

נכון להיום, עם כל החשדות וההפסד בבחירות האחרונות, מה אתה חושב על ביבי?
"המבחן הוא איך יזכרו בעוד 30-40 שנים. אני חושב שהוא יזכר כראש ממשלה הרבה יותר טוב מאיך שהתקשורת מסקרת אותו כיום. הוא בוודאי לא מושחת באלמנט של לקבל כסף תמורת משהו. גם אם תהיה שם הרשאה פלילית בסוף, זה מין 50 גוונים של אפור. זה משהו אפור שהשחיר, אבל המוטיבציה של ביבי היא לא לקבל כסף. יותר מכך, אני חושב שאם היועץ המשפטי והמשטרה היו הולכים על תיק רזה, נגיד תיק 1000, כבר לפני שנה וחצי היינו בבית משפט עם הרשעה".

אתה חושב שהמשטרה והפרקליטות רודפים אותו?
"אני לא חשוב שיש במדינת ישראל דיפ סטייט. לא מתכנסים בחדר ואומרים 'בואו נפיל אותו', זה לא קורה. אני כן חושב שיש הרבה פעמים חשיבה קבוצתית. יורים חץ ואז מסמנים את המטרה". באוגוסט קיבלתי הודעה מאחד האנשים בליכוד ששלח לי קטע שבו יש רכב של ברסלב מתחת לבית של פילבר וצועקים. הוא שאל אם מעניין אותי להראות את זה הערב ועניתי שלא כי זה נראה לי דוחה. אני חושב שהיה שם משהו בעייתי ואני לא פוסל את חקירת המשטרה בעניין יועצי הליכוד כי יכול להיות שהייתה כאן הטרדת עד, אבל מה זה הדבר הזה שעל הדרך יש חיטוט לא חוקי בטלפונים ושלא מספרים לאנשים שאפשר לסרב?

אתה לא חושב שלעם נמאס מכל ענייני הבחירות?
" העם לא מבואס אלא מבועת מהאפשרות של בחירות שלישיות".

מה אתה חושב שיהיו אחוזי ההצבעה אם יהיו בחירות שוב? הם ירדו בהרבה?
"הם יהיו יותר גבוהים כי אנשים ירצו הכרעה. אני רואה את זה בטראפיק לכל ידיעה ואפילו אצל אנשים ברחוב, רמת ההתעניינות בפוליטיקה היא הכי גבוהה שאני זוכר אי פעם".

על התמלילים של יאיר נתניהו מתיק 4000, בהם טען בנו של ראש הממשלה כי חבר הכנסת גדעון סער אנס את המזכירה שלו,  אמר סגל,  "הסיפור של גדעון סער לא נכון, זה לא היה ולא נברא. משפטית אי אפשר לעשות כלום כי זה נאמר בחקירה".

עמית סגל: "מעריך שיהיו בחירות שלישיות" (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

איך זה שבליכוד אף אחד לא יוצא להגנתו של סער?
"הליכוד כבר נערך ליום שאחרי נתניהו. כולם רוצים להחליף אותו, אבל הראשון שיתבטא נגד בנימין נתניהו יהיה זה שיישב על הגדר ואף אחד לא רוצה להיות האדם הזה. לכן, אף אחד לא תוקף אותו או את בני משפחתו"

המפתח להקמת הממשלה עדיין נמצא אצל ליברמן?
"ליברמן עדיין מתעקש שהוא יסכים רק לממשלת אחדות אבל בואו נזכור משהו – הוא חזר מהמתים, והוא בעמדה המושלמת. אם הוא מתקשר לנתניהו ואומר לו 'אני מצטרף אליך ותיתן לי להיות ראש ממשלה שנתיים' נתניהו מסכים. אם ליברמן הולך לבחירות חדשות הוא אולי לא יפסיד, אבל הוא בטוח לא ירוויח. השאלה הנשאל היא מה ליברמן שונא יותר – את ביבי או את הרעיון של בחירות שלישיות".

בסיום ניסו המנחים והפרשן לנחש איך ייפתר המשבר הפוליטי בסופו של דבר. אופירה אמרה כי לדעתה כן תקום ממשלה, ברקוביץ' חושב כי תהיה מערכת בחירות נוספת וסגל זרק הימור פרוע במיוחד, "בסוף כן תקום ממשלה עם נתניהו כשהוא ראשון ברוטציה".