ביום שישי הבא (22.10), נפתלי בנט צפוי להמריא לפגישה עם נשיא רוסיה, פוטין. אל הפגישה יתלווה השר לבינוי ושיכון, זאב אלקין . היום (שישי), התארח אלקין אצל אופירה וברקוביץ' וסיפר על ההכנות לקראת הפגישה הגדולה, על החוק להגבלת הכהונה עליו עובדים במפלגתו ועל חברי הליכוד שמתבטאים נגד נתניהו בחדרי חדרים.

"רוסיה היא השכן הצפוני שלנו, מהרגע שהם נכנסו לסוריה, היכולת של חופש הפעולה שלנו שם תלויה בשיח עם הרוסים. זה הישג גדול מאוד של מדינת ישראל", מסביר אלקין את חשיבותה של הפגישה ומוסיף, "פוטין הוא אחד מהמנהיגים הוותיקים היום בעולם, יש לנו מלא אינטרסים מולו". הפגישה בין בנט לפוטין דורשת הכנה רבה מצידו של בנט, והשר עובד על כך עם רה"מ: "אנחנו בתוך התהליך הזה, הוא (בנט) שומע ממני את החוויות".

על ההחלטה שהוא ילווה את ראש הממשלה הגיב: "אני מלווה את הקשר האישי בין נתניהו לפוטין יותר מעשור". אלקין, שמכיר את פוטין מקרוב מספר עליו גם בפן נוסף, "הוא עם המון חוש הומור, יחס מאוד חיובי ליהודים ולעם ישראל".

בהמשך, נשאל אלקין על החוק להגבלת אורך כהונתו של ראש ממשלה, עליו עובדים כרגע במפלגתו. "יש פה שני חוקים. חוק אחד, הגבלת כהונה לשמונה שנים, הוא כמובן יעבוד מהרגע שחוקק והלאה. חוק שני, אי אפשר להטיל תפקיד על מי שנמצא בבית משפט עם כתב אישום".

זה חוק נגד ביבי.
"החוק נולד מהלקחים של המצב של נתניהו. כי אסור שינהלו את מדינת ישראל לפי אינטרסים אישיים. אני מעריך אותו (נתניהו) מאוד על מה שהוא עשה אבל קרה לו תהליך רע מאוד בשנים האחרונות, בגלל שהיה הרבה זמן בשלטון ויש פה תהליך טרגי. אני מרגיש שיש פספוס מאוד גדול של מישהו עם הרבה יכולות שאיבד את הדרך והתחיל לחיות לפי העיקרון 'המדינה זה אני', ואי אפשר להיות ככה מנהיג ציבור".

הוא יחזור לשלטון?
"לא, בלי שום קשר לחקיקה, פוליטת - לא. כי אין היום במדינת ישראל כוחות פוליטיים ולא אזרחים שמצביעים להם שיתנו 61 מנדטים לנתניהו".

מה עובר עליו עכשיו?
"מאוד קשה לו פסיכולוגית. ראו את זה באירוע הפרידה מראש השב"כ שהוא אפילו לא היה מוכן להזכיר את בנט כראש ממשלה. הוא נפשית לא מוכן להשלים עם המצב שהעם החליט אחרת ויש ראש ממשלה אחר". 

כמה הופתעת כשצפית ביולי אדלשטיין אומר שהוא רוצה להחליף את ביבי?
"את מה שהוא חושב על נתניהו בשנתיים האחרונות אני יודע. הדברים שאדלשטיין ואני אמרנו זה כאין וכאפס ממה שאפשר לשמוע מבכירי ליכוד שמהללים את נתניהו באולפנים האלה ובאים להגן עליו".