כבר כמה חודשים נדמה שמדינת ישראל תקועה בפקק אחד ארוך. לתוך המשבר הזה נכנסה שרת התחבורה מרב מיכאלי, והערב (שישי) היא התארחה באולפן של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', הציגה את המהלכים אותם היא הולכת לנקוט בכדי שמדינת ישראל תצא מהפקק והצהירה: "גם אני בפקקים כמו כל אחת ואחד. גם אני נוסעת בתחבורה ציבורית. אני נוסעת כל הזמן באוטובוס, לפעמים זה יותר נוח ויותר כיף".

"בישראל יש יותר מדי מכוניות ואין מספיק תחבורה ציבורית" הסבירה מיכאלי את הסיבה לכבישים הפקוקים, "כל כביש שנסלל הופך מהר מאוד לפקק, אנחנו חייבים לפתח אלטרנטיבות. זה המשבר הכי חמור במדינת ישראל היום ואנחנו עובדים על זה. אנחנו עושים ניתוח של הדברים שצריך לעשות – דברים שתוכננו לעשר שנים, קיצצנו אותם ל-5 שנים ועכשיו אנחנו משתדלים לעשות אותם עוד יותר מהר".

מיכאלי הציגה את הפתרונות שלדעתה יפתרו את משבר הפקקים: "הבאנו המון כסף בשביל להוסיף אוטובוסים, לגייס נהגים ולחזק את המעמד שלהם. תוך חודש יפתח הקו לאשקלון שלוקח גם ליבנה ולהרבה ערים נוספות. אנחנו עוסקים בפרויקט חישמול הרכבת שהוא הכרח לאומי. ישראל נוסעת עדיין ברכבות דיזל, מזהמות, איטיות ומחשמלות – זה לא יכול להימשך".

"אנחנו מעבירים עכשיו חקיקה שתאפשר למעסיקים לקיים מערך הסעות ולקחת את העובד מהבית, במקום שהעובדים ישתמשו באוטו", הוסיבה מיכאלי. "רון חולדאי (ראש עיריית תל אביב) חברי הטוב, האיר את עיניי שאין סנכרון ברמזורים של הרשויות, ברגע שנסנכרן אותם זה יקצר את הפקקים באולפן ניכר", אמרה. לסיום הבטיחה שרת התחבורה כי "שינוי יורגש כבר בתוך שנה. ולתושבי המדינה יהיו יותר אופציות לנסוע בתחבורה ציבורית".

מה את חושבת על הנסיעה של משפחת בנט לחו"ל, שהיא בניגוד להמלצת משרד הבריאות?

"אני לא נותנת ציונים. גם על אשתו של נתניהו לא העברתי ביקורת".

האם לדעתך הממשלה תתפרק או שהרוטציה תתקיים?

"אני חתומה על הסכמים שיש בהם רוטציה ואין לי שום כוונה להפר אותם. הממשלה הזאת היא סופר חשובה, האלטרנטיבה גרועה לאין שיעור. יש הרבה מה להרוויח מהממשלה הזאת לטובת ישראל".

הפכת לאמא בהליך פונדקאות. האם כיום דעתך השתנתה בעניין?

"זה נושא מורכב זה לא נושא פשוט. אני השתמשתי במסלול אתי שהוא לא פוגעני. חייבים לשמור על נשים שמסכימות לעשות את זה, יש פונדקאות שהיא מאוד בעייתית. אבל לכל אחת יש בחירה על הגוף שלה".