שר המדע יזהר שי הגיעה לאופירה וברקו והתייחס לכוונתו להתפטר בממשלה בשל החלטות הממשלה בנושא הסגר וההחלטה להישאר בה בסופו של דבר. "הייתי לי שיחה ארוכה אתמול עם בני גנץ וראינו שאנחנו מבינים טוב אחד את השני. הבעתי תמיכה במנהיגות שלו. אני בממשלה ובקבינט".

למה חזרת בך?
"יש תפקיד קצת יותר חשוב מאשר לחשוב על הרגשות האישיים שלי. השבוע, אחרי עשרות שעות עם ראש הממשלה והקבינט, ראיתי שהדברים כפי שאני מנסה לדחוף הולכים הצידה בגלל טעויות שלנו בכחול לבן".

איזה טעויות?
"אנחנו נתנו לנתניהו שני דברים שלא היינו צריכים לתת לו. לא נלחמנו מספיק על המתווה של הסגר הזה ואני כאבתי את זה באופן אישי כי הלכתי עם האמת שלי ונלחמתי על שני דברים – מתווה יותר נכון לסגר ועל הנושא של מניעת ההפגנות שהוא חשוב בפני עצמו, אבל הפך להיות משהו אישי. לצערי, היו בתוך המפלגה עצמה חילוקי דעות".

מה זה מתווה יותר נכון?
"בקורונה צריך לעשות סגר שמאפשר לעסקים לעבוד ושומר על בריאות הציבור. האיזון הזה יכול להישמר".

"ראש הממשלה ויתר על המלצות כל המומחים"

על המתווה שאושר אמר: "ראש הממשלה הביע דעתה לגיטימית אבל מוטעית לדעתי. הוא ויתר על המלצות כל המומחים".

כשנשאל אם ראש הממשלה דואג לכיסאו או למדינת ישראל ענה שי: "אני ישבתי השבוע וראיתי אותו מתעלם מעצות המומחים כולם ולוקח את ישראל לסגר כפי שהוא התווה. לכן מחיתי על כך בישיבות הממשלה".

למה אתם נכנעים לו? למה אתם לא מפרקים את הממשלה? הממשלה הזו כישלון.
"אני לא מסכים איתך. אנחנו נמצאים במלחמה ואתה רוצה להגיד לי באמצע מלחמה 'לך תעשה יאיר לפיד, לך תעשה בנט'. במדינה לא תהיה ממשלה? אם לא היינו בממשלה לא היה אפשר להפגין במדינת ישראל, היינו מדינה פחות טובה. מצביעי כחול לבן צריכים להיות גאים. עצרנו את הקריסה של הדמוקרטיה".

כשברקוביץ' טען שהממשלה הזו נכשלה ושהמדינה קורסת ענה שי: "המדינה לא קורסת. תפסיקו לדכדך את הציבור".