הלילה שוגר משטח סוריה טיל קרקע אוויר והתפוצץ מעל הים במרכז הארץ, ב-1:35 תושבי המרכז דיווחו על הדי פיצוץ הטיל שנשמעו באזור. שר החוץ יאיר לפיד דיבר הערב על הטיל שהפתיע את תושבי ישראל, בריאיון אצל "אופירה וברקוביץ'" (קשת 12), שהוגשה היום עם אופירה אסייג וגיא פלג.

לפיד נשאל באולפן האם תקופת החגים מסתמנת כתחילתה של מלחמה, ובתגובה השיב: "אני לא יכול להיכנס איתכם לפרטים, זה סוג של התרחשות בקצה של מבצע, זה לא מסמל שום הליכה לכיוון מלחמה", ובהמשך ניסה להרגיע: "זה עניין מבצעי ואין סיבה לדאגה".

ומה חשבת על הפגישה של בני גנץ עם יושב ראש הראשות הפלסטינית?
"הפגישה עם אבו מאזן לא קרתה בחלל ריק, אף אחד לא עושה דברים כאלה על דעת עצמו. אני וראש הממשלה ידענו על זה מראש. היות ואין כרגע משא ומתן מדיני, אנחנו לא רואים פריצות דרך מדיניות. זאת ממשלה שתעסוק בעניינים מקומיים, כלכליים וחברתיים. 90% מהמגע עם הראשות הפלסטינית עוסקת בתיאום הביטחוני". 

פרשנים פוליטיים סבורים שבני גנץ לא ייתן לך להיות ראש ממשלה.
"אני לא מסתיר שיש וויכוחים. היינו בשבוע האחרון בקבינט קורונה, בישיבות ממשלה יחד. ראיתי אותו יותר מאת אשתי, אם בני גנץ ואני לא יודעים לעבוד יחד, התקציב לא היה עובר. יש לי הוכחה לזה שהיחסים בסדר - הממשלה קיימת ומתפקדת".

בתום הקדנציה של בנט אתה תהיה ראש הממשלה?
"כל כך הרבה שנים השחיטו אותנו, שהשאלה יוצאת מנקודת הנחה שמילה זאת לא מילה, שאין דבר כזה אמון. היות ואני מאמין לשותפייי - אז התשובה היא כן".

מה חשבת על הפגישה של בנט ונשיא ארצות הברית ביידן?
"זאת הייתה פגישה מוצלחת באופן יוצא דופן בין ראשי מדינה. הם שני אנשים שונים והייתה כימיה טובה גם בחדר הסגור".