כבר יותר מ-20 שנה שגאולה אבן-סער היא אחת מנשות התקשורת המצליחות בישראל. לאחר שבעלה, ח"כ גדעון סער, נכנס למירוץ לראשות הליכוד, החליטה לקחת פסק זמן מעבודתה העיתונאית, וללוות את הקמפיין של בן זוגה.

הערב (שישי), הגיעה אבן-סער לאולפן של אופירה וברקוביץ', וסיפרה על ההחלטה. "אני לא מהאו"ם, אני רוצה לעזור לו (לסער), לעבור איתו מנקודה לנקודה בארץ. ביקשתי חופשה ללא תשלום כדי לעזור לו ואז אני חוזרת לעבוד".

ברקוביץ' אמר כי יש לו בעיה עם העיתוי של סער, שלטענתו הלך לפריימריז בזמן שביבי מוחלש. "זה הזמן שעוד אפשר להציל את שלטון הימין", אמרה גאולה בתגובה, "המספרים לא מתכנסים. אין ממשלת ליכוד אם נתניהו ממשיך לעמוד בראש משום שלא מגיעים אליו, הוא חסום".

אבל אם סער ינצח לליכוד יהיו פחות מנדטים.
"אבל הגוש גודל וגדעון לא חסום. הוא יכול להקים ממשלת ליכוד ולא פחות חשוב – הוא יכול לאחד את העם. העם הזה משוסע, מקוטב ונמאס לו מסבבי בחירות בלתי פוסקים. אני שמעתי את מנכ"ל משרד הבריאות לפני כמה שבועות. הוא אמר שהמצב במערכת הבריאות הוא טראגי. שבשביל להוציא יותר מ-200 אלף שקל צריך לעבור כמה הערכאות. זה נורמלי? לכן העיתוי הוא קריטי. היה קל לגדעון לשבת מאחורי ראש הממשלה ולחכות שדברים יקרו כי אולי אחרי קריסה יהיה אפשר פשוט לקחת את השלטון, אבל זה לא עובד ככה. הוא עלה למגרש ומתמודד".

אבל חברי הליכוד ציפו שיחכה לזמנו ויגיש מועמדות.
"מה יותר חשוב - המדינה והדרך או האדם?".

כשנשאלה מה יקרה אם סער יזכה אך בבחירות הכלליות הליכוד תחתיו ייחלש וכחול לבן יתחזקו, ענתה גאולה, "אני לא יודעת לומר כמה גדעון יביא וכמה גנץ. כשאדם מועמד לראשות מפלגה או עומד בראשה – הסיפור אחר לגמרי, המשחק מתחיל מחדש. מעבר לזה, צריך לראות מי מוכן לשבת גנץ ומי מוכן ללכת עם גדעון".

האם אתם מרגישים שיש ליכודניקים שמזוהים עם נתניהו אבל בסוף יצביעו לסער?
"מזל שהבחירות חשאיות. זה מאפשר להרבה אנשים שקשה להם, או שהם מאוימים, לבוא ולהצביע אחרת. השבוע השתתפתי בכנס פוליטי והרגשתי אנרגיה מטורפת והתרגשות אמיתית. לא רק שלי, אלא של כולם. התחושה שלי טובה משום שאנשים שבאמת חוששים לאבד את השלטון".

איך את מסבירה את זה שיש בכירים שלא מחבבים נתניהו, אבל לא יכריזו בריש גלי שהם בעד סער?
"אני לא יודעת להסביר את זה".

הם מפחדים?
"אני מקווה שלא, פחד זו לא תכנית עבודה. יש פה מדינה שהיא הרבה יותר חשובה מפחד של אדם כזה או אחר".

אתם לא חוששים מהיום שאחרי תוצאות הבחירות?
"לא, למה שנחשוש? הליכוד זה הבית של גדעון והוא ימשיך להיות בליכוד. אין סיבה לחשוש".

הוא יכול להיות ראש ממשלה, לנהל את המדינה?
"הוא יכול להיות ראש ממשלה מעולה. הוא מנוסה, חכם, ערכי וטוב. הוא מתחייב לעשות רק מה שהוא מסוגל לעמוד בו. הוא לעולם לא יבטיח משהו שהוא לא יכול לקיים".

אבן-סער נשאלה מה היא חושבת על אשת ראש הממשלה הנוכחית, שרה נתניהו וענתה, "אני מכבדת אותה. אין לי כוונה להתייחס אליה כי היא לא מתמודדת. אני לא אוהבת את העיסוק בבני משפחה, הוא לא מכבד ולא מכובד. צריך לשמור על שפה נקייה, על שיח וכבוד הדדי. אני לא מדברת על בני משפחה, זה לא ראוי בעיניי".

תוקפים גם את גדעון וגם אותך.
"אז תוקפים אותי ואת גדעון, אז מה? להגיד לך שזה נעים ואני לא רוצה לשמור על הילדים שלי? לא, זה לא נעים. כשלפני כמה חודשים אדם מבוגר הגיע לגן של הבן שלי ושאל האם זה הגן של הבן של גדעון סער, גם זה לא היה נעים והייתי מוותרת על זה. אני נחושה ובטוחה שהוא יכול להצליח. זה לא נעים לילדים שלנו וזה לא נעים להורים שלנו שמוטרדים בכל פעם שמשהו רע מתפרסם. אנחנו מתמודדים כי הוא האיש הנכון בזמן הנכון, לכן אני כאן".

כנשאלה אבן- סער על האם לדעתה נתניהו ראוי לכהן כראש ממשלה תחת שלושה כתבי אישום, ענתה: "ראש הממשלה הוא איש חכם, רב זכויות שעשה דברים מצוינים למען המדינה. לי לא קוראים מנדלבליט ולא שי ניצן ואני לא שופטת. הכי קל להיצמד לעניין הזה של כתבי אישום ולענות דרכו על ראש הממשלה אבל אני מסרבת לשחק במשחק של כתבי אישום".

את מתחמקת.
"יש לי השכלה משפטית? אני יכולה לענות על זה? החוק מכבד את בחירת ההמונים ומאפשר לראש ממשלה להמשיך בתפקידו גם אם יש לו כתבי אישום. אני לא אשפוט את ראש הממשלה, לא אתלה אותו בכיכרות העיר. אתן למערכת אכיפת החוק לעשות את הפעולה שלה כי אני, בניגוד אחרים, לא משפטנית".

מה בעלך חושב על נתניהו?
"אני חושבת שהוא מעריך אותו מאוד ושיש לו המון יתרונות וזכויות, אבל גם שיש בו הרבה פגמים".

לאורך כל השנים, הוא תמיד היה החתול השחור בתוך הליכוד.
"אתה מדבר שטויות ברקוביץ'. הוא היה מזכיר הממשלה ולא ממנים לתפקיד הזה אדם שלא סומכים עליו. הוא אדם שייעץ לנתניהו, אגן עליו בכל זירה אפשרית ובשני הקמפיינים האחרונים לראשות הממשלה עבד לילות כימים כדי לעזור לראש הממשלה".

הוא תמיד היה נאמן לביבי לדעתך? כי אני לא מאמין לזה.
"תמיד, תמיד. אם כבר זה היה הפוך ושנינו יודעים את זה. גדעון איש נקי, ישר, ערכי ונאמן. פיו וליבו שווים".