בשבוע האחרון יצא איוב קרא למלחמה. אחרי שהסיר את מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים, הודיע השבוע קרא כי הוא מתפטר מתפקידו כשר התקשורת. הערב (ו') התארח בתכנית של אופירה וברקוביץ' ואמר: "נדפקתי מכל הכיוונים".

היללת את ביבי, היית פה כמה פעמים ועכשיו אתה מלכלך עליו?
"לא לכלכתי עליו, כל מילה שאמרתי נכונה לגביו. יש הבדל בין ראש ממשלה ומנהיג מדיני שחשוב לך לבין חבר לדרך שלצערי פגע בי".

הוא חבר שלך?
"כן, היה חבר שלי, נשאר חבר שלי ויישאר חבר שלי. זה שהוא עושה לי דברים הפוכים ממה שאני עושה לו זה סיפור אחר. אי אפשר למחוק היסטוריה, אפשר לכתוב היסטוריה חדשה".

מה הוא אשם שנדחקת בפריימריז? אתה מאשים אותו?
"בתנאים שלי הוא גם לא היה נבחר. סילקו אותי מהמגזר שלי".

מי סילק אותך?
"הועדה (ועדת החוקה של הליכוד) ה"מהוללת", העסקנים ששמו שם. אני דרוזי גאה, אתה לא יכול להפוך אותי לאחד מצפון ת"א. אני נשאר בדלית אל כרמל". 

קרא המשיך לתקוף את ועדת החוקה של הליכוד, שהחליטה כי הוא לא יוכל להתמודדת על משבצת ה"לא יהודים" בבחירות האחרונות למפלגה, ואמר: את "את מירי רגב השאירו במגזר הנשי, את אדלשטיין במגזר העולים. אני היחידי שהוציאו אותו מהמגזר שלו".

למה הוציאו אותך?
"כי רצו להחליש אותי".

למה?
"כל אחד והאינטרס שלו. הביטנים רצו להיות שרים במקומי, הכצים רצו שלא אעבור".

אולי ביבי ניצל אותך?
"ביבי לא ניצל אותי, הוא מאוד נהנה מהשירות שלי".

אז מה הסיבה שהוא לא גיבה אותך?
"אני לא אלכלך על ראש הממשלה שלי כל עוד הוא בתפקיד".

אעשה ליכוד נקי כמו של בגין, של פעם. כל אלה שחדרו לתוכנו יעופו"

קרא דיבר גם על חוק הלאום וסיפר: "הסברתי לראש הממשלה שתהיה מלחמה עם הדרוזים ושצריך לקחת את זה למקום טוב לפני שהולכים להצבעה. הוא אמר לי 'הכל בסדר, אם תהיה בעיה אני אתן לך גיבוי לפתור אותה', זה עד היום לא קרה. קרא הסיף ואמר: "השחרתי את פני ברבים. נדפקתי מכל הכיוונים כי אני אדם טוב ורוצה להישאר טוב ולא להפוך לדוד ביטן".

איוב קרא (צילום: קובי ריכטר /TPS ‎, חדשות)
צילום: קובי ריכטר /TPS ‎, חדשות

על השמועות כי הוא הולך להשתתף ב"הישרדות" אמר: "שקר וכזב. ביקשו עשר פעמים להיפגש ודחיתי אותם באלגנטיות. הייתי בראיון ליד המשרדים שלהם ונכנסתי להתנצל על זה שאני לא יכול להשתתף ועשו מזה סיפור. הם רוצים מאוד ומוכנים לשלם הרבה, אבל אני עדיין בקריירה הפוליטית שלי ויהיו לכם עוד הרבה הפתעות מאיוב קרא".

איזה הפתעות?
"אני מנסה לנקות את העורבות בליכוד. אם לא אצליח יהיו הפתעות".

אתה עובר מפלגה?
"אני איש ליכוד אמיתי".

לא רוצים אותך שם.
"בגלל הליכודניקים החדשים והמפ"איניקים שהביא איתו חיים כץ אעזוב בית ששמרתי עליו יותר מכל אחד אחר? יש קליקה של אינטרסים, אבל אני אשאר על אפם וחמתם ואנקה את הליכוד. אעשה ליכוד נקי כמו של בגין, של פעם. כל אלה שחדרו לתוכנו יעופו".

קרא סיפר כי לא התפטר אחרי הפריימריז בגלל נתניהו: "הוא התקשר אליי אחרי הפריימריז ומנע ממני להתפטר. הוא אמר 'יש לך עתיד גדול ואתה תהיה לידי'. בסופו של דבר אמר לי שהוא צריך אותי במצרים ושזה התפקיד הכי חשוב ופתאום גיליתי שהוא עשה סיבוב מיותר. מי שהשפיע עליו זה הקרן החדשה והשמאלנים. הם הרתיעו אותו מלעשות את המהלך".