ועדת הכספים אישרה אתמול (חמישי) את החלק המילולי בתקציב המדינה לשנים 21-22. כעת צפוי אישור התקציב להגיע קריאה שנייה ושלישית בפני המליאה. השלב הבא שעומד כעת בין הממשלה הנוכחית לבין אישור תקציב המדינה הוא הצבעה על התקציב במליאת הכנסת. יושב ראש רע"מ מנסור עבאס, מספר הערב אצל "אופירה וברקוביץ'" (קשת 12) כי הוא חושב שהממשלה תשלים את ימיה. 

"ביבי בהרגשה שאם התקציב הזה עובר, הוא סיים גם בליכוד כנראה. אלו התחושות שהוא מעביר", מספר ח"כ עבאס. "חברי הכנסת והבכירים בליכוד מחכים לרגע הזה כדי שגם הם יקחו את ההזדמנות שלהם", הוא מוסיף.

ביבי הוא היסטוריה אם תקציב המדינה עובר? 
"כן. התקציב יעבור והממשלה תשלים את ימיה. יהיה שינוי אדיר בכל הסוגיות השונות שאנחנו מטפלים בהם. ובמיוחד נושאי פנים שזה מה שמעניין אותנו". 

אתמול, רזי עיסא נציג שלך שחתום בקולאציה איתך, נפגש עם בכיר חמאס. מדוע? 
"רזי עיסא מכפר קאסם נסע כדי להשיק את המשרד החדש לשירותים הומניטריים. אתה קורא לו בכיר חמאס אבל יש לו תפקיד אדמיניסטרטיבי, הוא מנהל את המעברים".

בכיר חמאס הודה לבכיר שלך, על מה? 
"אנחנו יכולים לתת דין וחשבון לכל שקל שעובר ליתומים ברצועת עזה דרך הבנקים. אנחנו לא מעבירים במזוודות כסף". 

אם תגלה שהכסף עבר למחבלים? 
"נפסיק אותו חס וחלילה".

 מה תעשה עם 30 מיליארד? 
התכנית הזאת תביא צמיחה לכל מדינת ישראל ולא רק לחברה הערבית. הכסף הולך לחינוך, ללמד עברית בצורה טובה, לבנות בתי ספר. התקציב כולל גם טיפול בתשתיות, סלילת כבישים, איכות סביבה, צמצום פערים בתחום הבריאות וקידום ההיטק בחברה הערבית". 

אם תהיה הצבעה עבור חוק שלא מאפשר לראש ממשלה עם כתבי אישום להמשיך לכהן בתפקידו, תצביע בעד או נגד?
"טרם קיבלנו החלטה".