לפני חודשיים, חייהם של מורדי ונטלי אוקנין התהפכו, לאחר שצילמו את מעונו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן - והאושמו בריגול. היום (שישי), השניים התיישבו לשיחה צפופה עם "אופירה וברקוביץ'", וסיפרו מה עבר עליהם במאסר בכלא הטורקי ושיתפו בזכרונות הקשים שמלווים אותם עד היום.

"חזרתי מהר לשגרה, זה היה צריך לקרות", סיפר מורדי ושיתף מה עבר עליו באותם ימים קשים, "הרגע הכי קשה היה בכניסה לבית כלא, הם הפשיטו אותי בבדיקה גופנית, השאירו אותי עם תחתונים והכניסו אותי לתא עם 60 גברים. היו סיגריות בכל מקום".

איך זה התחיל בכלל?
"יום לפני העזיבה, מורדי אמר למדריך הטיולים שלנו שייקח אותנו למגדל הגבוה שרואים ממנו את כל איסטנבול. כולם צילמו שמה, זה מקום שמיועד לזה, אבל הם נבהלו שעשיתי עיגול מסביב לבית. תוך דקה נגשו אלינו, ראו אותנו במצלמות האבטחה".

למרות השמחה הגדולה שליוותה את החזרה הביתה, מורדי מספר כי הוא לעלום לא יצליח לשכוח את מה שעבר עליהם. "בדיוק השבוע אבחנו אותו עם פוסט טראומה", סיפרה נטלי ומורדי הוסיף: "אני לא אשכח את זה בחיים שלי, במשך שמונה לילות היינו עם אותם בגדים ותחתונים - הכנתי מהגופיית סבא שלי מגבת. לא היה לנו מים לשתות מהברז, והאוכל לא היה אכיל, רזיתי שמה שמונה קילו. הייתי מתקלח כל יום עם מים בלי סבון ובוכה, לא ידעתי מה קורה - יש לנו ילד בן חמש וחצי על הספקטרום".

נטלי ומורדי אוקנין על החזרה לשגרה (צילום: מתוך אופירה וברקוביץ', קשת12)
ומה היה להם להגיד על הביקורות על הקמפיין | צילום: מתוך אופירה וברקוביץ', קשת12

אתם חושבים שהילד עזר?
"היו שמועות שארדואן התרכך קצת בגלל זה". 

אתם תטוסו עוד פעם לטורקיה?
"לא, לעולם לא. כשצלמתי את התמונה, לא חשבתי שאני עושה משהו רע ופסול כמו שהם אמרו - יש שמה משטר, וזה מפחיד".

לפני מספר שבועות, פורסם כי השניים יקחו חלק בפרסומת חדשה של "ביטוח ישיר" לצד השחקן ליאור רז. בפרסומת, השחקן יסייע לחלץ את בני הזוג מהכלא. בעקבות הדבר, השניים ספגו לא מעט ביקורת. "יש ביקורות לכאן ולכאן, אני אשקר אם אגיד שזה לא חלחל, אף פעם לא הייתי בתקשורת בצורה כזאת", אמרה נטלי וסיפרה כי סט הצילומים עורר בה רגשות לא קלים, "כשראינו את המבנה עם הגדרות והברזלים, רעדתי ולקחתי צעד אחורה. כולם הרגיעו אותי שאני בארץ עכשיו, ושאני יכולה להירגע - היו לי פלשבקים".

אפשר לומר שיש מורדי לפני ואחרי?
"חד משמעית, הוא קצת יותר שביר ויש לו התפרצויות לפעמים".

 ביבי צלצל?
"כן, אליי הוא צלצל", השיב מורדי.