רגע לפני יום הבחירות, יו"ר מפלגת כחול לבן והמועמד לרשות הממשלה בני גנץ, התראיין לאופירה וברקוביץ' וסיפר כי הוא מרוצה מהקמפיין הנוכחי של מפלגתו: "הקמפיין מתנהל טוב, אגרסיבי. אני פעיל מאוד, מתרוצץ בכל הארץ, פוגש הרבה מאוד אנשים".

אגרסיבי?
"כן".

כדי לנצח את המאבק שלך נגד ביבי צריך להיות עם סכין בין השיניים, ואתה לא מראה שזה עולה בדמך להיות ראש הממשלה.
"אני לא רוצה להפוך למה שאני רוצה לשנות. אני רוצה להיות ראש ממשלה, אבל אני בעיקר רוצה להיות ראש ה-ממשלה, זאת אומרת אני לא רוצה כבוד, מטוסים, מנועים, בתים. יש לי בית טוב אני מבסוט ממנו, לא צריך יותר שום דבר. אני רוצה לקום בבוקר ולעבוד בשביל עם ישראל. אני רוצה שהממשלה תקום ותחשוב 'מה אנחנו הולכים לעשות לטובתה של מדינה ישראל'. בגישה הזו אני מסתובב ב-30 אזורי בחירה במדינת ישראל".

ביבי עכשיו חלש, ואתה במקום לנצל את זה אתה עושה הכל בצניעות ובשקט. אולי בגלל זה אתה לא מצליח לרמוס אותו?
"בצניעות כן, בשקט לא ובענווה כן. אני אומר לך שאני הולך לנצח אותו, תסתכל מה קרה מסביב. אהוד ברק חזר והקים את המחנה הדמוקרטי. עמיר פרץ הביא למפלגת העבודה את אורלי לוי והוריד את השפם, ליברמן יצא  ממשלת נתניהו והימין החדש נהייתה ימינה. כל הדברים האלה קורים וכחול לבן לא יורדת אלא נשארת יציבה".

"אני מכבד גם את אלה שלא מצביעים בשבילי"גנץ סיפר כי הוא מכבד גם את אלה שבוחרים לתת את קולם למפלגות אחרות: "אני מכבד גם את אלה שלא מצביעים לכחול לבן. בשבילי הם עם ישראל בדיוק כמו כל אחד אחר. אני אמנם אבחר על בסיס אלה שיצביעו כחול לבן, אבל אני אשרת את כל עם ישראל".


אתה בא לשנות את המדינה או להפיל את ביבי?
"אני בא לשנות את המדינה".

בוא נדבר על החוק גיוס, למה שחרדים לא יעשו צבא ואני אסכן את הילדים שלי
?
"אני מתכוון להעביר את חוק הגיוס כפי שמערכת הביטחון הציעה אותו, ולאחר מכן לפתוח רפורמת שירות ענקית במדינת ישראל שבה כולם הולכים לשרת את המדינה, כולם!".

המדינה רוצה את כולם?
"כן. בסופו של דבר הדבר הכי חשוב בתוך השירות של העם והמדינה זה השירות הצבאי ובתוכו השירות הקרבי. אני גדלתי בתוך העניין הזה אין כמו לקחת את הסיכון עליך ולהסתכל לאויב בלבן של העיניים, במובן הפיזי והמטאפורי. לכן, לפני כל דבר, הכי חשוב שירות צבאי ובתוכו השירות המשמעותי והקרבי ואחר כך כל היתר".

גנץ הוסיף ואמר שגם הערבים והאברכים צריכים לתרום בדרכם: "לצד זה, צריך שירות בטחוני במשטרה, מכבי האש זה וכו' וגם שירות קהילתי. למה שזקן ילך לבד מהמונית שמביאה אותו עד החדר מיון? יהיה אדם שיעזור לו. שירות העם והמדינה לא רק לחילונים – ערבים, דתיים, אברכים – כולם צריכים לשרת את המדינה".

מה אתה עושה בשביל להחזיר את הדר גולדין ואורון שאול?
"צוק איתן לא הסתיים עד שמעשית הבנים חוזרים הביתה. בתור ראש ממשלה אני אגיד לחמאס – או שקט, הסדרה ארוכה והשבת הבנים או אוי ואבוי מה שיקרה להם, ככה פשוט".

מה תעשה בעזה?
"אני משאיר אופציה אחת – הרגעה מיידית והשבת הבנים".

שתי אזעקות בעוטף, איך אתה מגיב?
"אם יהיו כמה אזעקות בתקופה קצרה אני אגיב בעוצמה ובמקביל צה"ל ייערך למערכה. אני לא מתכוון לתת לזה להימרח. אחרי צוק איתן היו לנו שלוש וחצי שנים של שקט".

מתקשר הנשיא ואומר לך תרכיב את הממשלה. איך אתה עושה את זה?
"הסיפור לא מתחיל אצלי בדיוק כמו שלא מתחילים משחק כדורגל במחצית השנייה, זה מתחיל במחצית הראשונה".

אבל אני במשחק כדורגל זה הכל התחיל ונגמר אצלי, סמכתי רק על עצמי.
"נכון, אבל בכל משחק כדורגל יש שני דברים: שריקת פתיחה ושריקת סיום, כל מה שבאמצע לא ברור. בשריקת הפתיחה אני הולך להיות המפלגה הכי גדולה שתיבחר. ובשריקת הסיום כשאנשים יבינו שעת חדשה התחילה הם יצטרפו. כל מי שמדבר עכשיו ואומר 'את זה אי אפשר, ואת זה אי אפשר', חכה, יש בחירות ב-17 לחודש סופרים את הקלפיות ב-19 לספטמבר, שזה אגב תאריך הגיוס שלי לצה"ל. 42 שנים למועד הגיוס שלי בצבא, בדיוק באותו יום שיהיו תוצאות אמת, אני אומר לך שאנשים יחליפו את המילים, יחליפו את הטון".

בני גנץ בריאיון אצל אופירה וברקוביץ' (צילום: אופירה וברקוביץ')
צילום: אופירה וברקוביץ'

"אין לי הסכם עם ליברמן"

במהלך הראיון ניסו אופירה וברקו להבין איך גנץ מתכנן להקים ממשלה וזה אמר 'יש לנו את ליברמן', מה שהוביל את ברקוביץ לשאול אותו האם יש הסכם בינו לבין יו"ר ישראל ביתנו. גנץ ענה: "לא אין לי הסכם עם ליברמן, אין לי הסכם עם אף אחד אבל הוא אמר מה שאמר".

אתה רוצה אחדות עם הליכוד?
"כן".

אתה עכשיו צריך להרכיב ממשלה, אתה מתקשר לליכוד ואומר שאתה מסכים ללכת עם ביבי או אומר להם להביא מישהו אחר?
ב-3 באוקטובר קורים 2 דברים בו זמנית. מושבעת הכנסת ה-22 ומתקיים השימוע של נתניהו. השימוע סביר להניח  יהפוך לצערי לכתבי אישום, ולכן להערכתי ביבי צריך להתרכז בזה. מה שאני מאחל לנתניהו זה להגן את חפותו ועמדתו. אני עבדתי בשביל האיש הזה, אני מעריך את ביבי שהכרתי אבל פחות את זה שאני רואה כעת, שאומר לאזרחיו הערבים 'אתם רוצים להשמיד את מדינת ישראל'. בזמן שבדרום אנשים רצו למקלטים הוא נתן נאום על מצלמות בכנסת, זה נשמע לי בלתי קביל ואת זה אני רוצה להפסיק".

מה אתה חושב עליו באמת?
"אני חושב שהוא ציוני".

הוא מושחת?
"אני חשבתי שלא והחשדות האלה מכאיבים לי ברמה האישית של היכרות איתו. יש מערכת שלמה עם כתבי אישום של הפרת אמונים, שוחד. על פי כתב החשדות, לקחו אלפי שקלים מהאזרחים, חיברו אותם לעסקאות ענק עם גופים אחרים, ומישהו נהנה מזה. עושים עסקת צוללות כששר הביטחון לא יודע מזה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בוועידת המשפיעים 2019 (צילום: החדשות 12, החדשות12)
יו"ר כחול לבן בני גנץ בוועידת המשפיעים 2019 | צילום: החדשות 12, החדשות12


לא היית רמטכ"ל שזה קרה?
"זה הוחלט לפני שאני הגעתי".

לא שמעת על השחיטות? על זה שדוד שלו העורך דין?
"לא. נתניהו אומר בעצמו שהוא הסתיר את זה מגורמים אחרים".

לא ענית לנו על השאלה – האם ביבי מושחת?
"אני לא יודע, יש בשביל זה בית משפט. אני חושב שזה בלתי נסלח שעם כתבי חשדות כאלה והכנה לכתב אישום האיש יושב עוד דקה על הכיסא שלו, הוא מזמן היה צריך ללכת הביתה. עם זאת, אני מאמין במערכת המשפט הישראלית, מערכת המשפט אומרת אדם חף מפשע עד שיוכח אחרת".

מה יקרה אם לא תנצח?
"אני אמשיך לשרת את עם ישראל. אני בא לא בשביל הג'וב אלא בשביל המשימה. כל מה שאני אוכל לעשות בעשור הקרוב למען ישראל ולטובתו וזה מה שאני יעשה".

אתה סגרת עם אשכנזי שאם תפרוש הוא המחליף שלך?
"גבי הוא מספר 2 בחוסן לישראל, אין שום סגירה מעבר לזה".