מספר 2 במחנה הדמוקרטי, ח"כ סתיו שפיר כי קיבלה איומים על חייה מצד אנשיו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. "הוא שולח אנשים לאיים על החיים שלי. חבורה של אנשים גזענים", אמרה שפיר, "אנשים מסתובבים בשכונה שלי ומנסים להבהיל אותי".

 את מפחדת?
"זה לפעמים קצת מפחיד אבל אני לא אתן לזה לעצור אותי".

יש לך מאבטח?
"לא. אני בבית שלי, במדינה שלי".

שפיר הוסיפה ואמרה כי "מה שממש מפחיד אותי הוא שהאיש הזה יהיה שר החינוך של הילדים שלנו.  מפחיד אותי שאדם כמו בן גביר ימנה פה שופטים, יחוקק פה חוקים ויהיה שר חינוך. אדם עם תמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין בסלון שלו יחנך את הילדים שלנו. זה מפחיד אותי כי סמוטריץ' לא כל-כך שונה ממנו ואיילת שקד גם לא שונה מהם".

שפיר גם לא חסכה בביקורת על מפלגת כחול לבן: "כחול לבן מוכנים לשבת עם האנשים האלה בממשלה. אנחנו היחידים שבאים להילחם נגד הדבר הזה ולבנות פה מדינה נורמלית. עם מי נבנה מדינה? עם מיקי זוהר ומירי רגב? יש פה מדינה כל-כך יפה וחזקה ואנשים מדהימים".

מאיתמר בן גביר נמסר בתגובה:
"סתיו שקרנית. יש נגדה תביעת דיבה ותוגש עוד אחת. אכן בזכות אהדת הציבור וכניסת עוצמה לכנסת אהיה בעמדת השפעה בעזרת השם ואני מבין את החשש של השמאל הקיצוני שבפעם הראשונה הימין יהיה ימין".

סתיו שפיר (צילום: Tomer NeubergFlash90)
צילום: Tomer NeubergFlash90


"אהוד ברק החליט לצאת למשימה החשובה בחייו - להציל את הדמוקרטיה הישראלית"

במהלך הראיון שפיר, דיברה על רצונה לאחד את הכוחות בשמאל, "אני רציתי שכל המחנה שלנו יתאחד. מכחול לבן, דרך העבודה ועד מרצ וישראל דמוקרטית, רציתי שכולם ילכו ביחד כדי להציל את הדמוקרטיה הישראלית. כל המצביעים שלנו שואלים את עצמם 'למה הם לא הלכו ביחד'?".

איך בחורה צעירה כמוך הצליחה לשים את אהוד ברק על כל הישגיו במקום העשירי?
"אהוד ברק, אדם בן 77 שעשה את כל התפקידים הבכירים במדינה, החליט שהוא יוצא למשימת חייו – להציל את הדמוקרטיה הישראלית".

למה שמתם אותו במקום העשר?
"אם אנחנו נקים ביחד עם חברנו במחנה קואליציה תהיה בטוח שהוא יהיה שר בכיר בממשלה. המיקום כל-כך לא משנה".

שפיר תקפה גם את ביבי על התנהלותו הביטחונית: "ביבי הציב כמה מטרות בעניין איראן:  שהם לא יבואו ויהיו בסוריה,  שהם לא ירחיבו את פעילות הטרור באזור  ושלא תהיה להם פצצה גרעינית – בכל המטרות האלה הוא נכשל. האיראנים נמצאים בסוריה ובלבנון, הם הכי קרובים לפצצה גרעינית שהם היו אי פעם וגם טראמפ פיטר עכשיו את האיש היחידי שהיה בעד פעילות צבאית באיראן ומסיר את הסנקציות. גם בעניין הפלסטינים, ביבי חיזק את החמאס. הוא מעביר להם כספים והוא מסובב את כולם על האצבע הקטנה כשהוא מספר שהוא מר ביטחון. זה לא אמיתי".