מלאכת הקמת ממשלת ישראל ה-36 מאחורינו, וכולנו סקרנים לראות את פועלה של הממשלה החדשה. מעיין בשן, מומחית ופרשנית לשפת גוף ותקשורת בלתי מילולית, צפתה באינספור קטעים ובתוכנית "אופירה וברקוביץ'" סיפרה על הממצאים המפתיעים שגילתה אודות שפת הגוף של ראש הממשלה החדש נפתלי בנט, ראש ממשלת ישראל החלופי ושר החוץ יאיר לפיד, שרת הפנים איילת שקד, שר האוצר אביגדור ליברמן ויושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

"בנט מאוד התרגש בישיבת הממשלה הראשונה – זה ניכר בשפת הגוף שלו", הסבירה בשן המאמינה כי למעלה מ-90% מהמסרים מועברים על ידי שפת הגוף, "כאזרחית מדינת ישראל זה משמח אותי שהוא לוקח את התפקיד ברצינות".

כל הזמן טענו שביבי זה שלטון יחיד – והם השניים אמרו שהם יעשו את זה בעבודת צוות

"הוא הסתכל על לפיד וחיכה לאישור בזמן שהצהיר כי הם עובדים אצל אזרחי ישראל. לכן, דעתי שנויה במחלוקת – מצד אחד אני חושבת שלפיד מושך בחוטים ומצד שני אני מאמינה הם עובדים בשיתוף פעולה מופתי".

מה זה אומר שהוא מתרגש?

"בישיבת הממשלה הראשונה שרואים שהוא ניהל אותה – הוא הגיע עם שפת גוף נחושה. רק לאחר מכן ראינו שהוא נורא התרגש כשרעדה לו היד, ובעקבות כך הוא תפס את העט בשתי הידיים כדי להרגיע את הרגשות שלו. עם זאת, בעת הכרזתו על הקמת וועדת חקירה לאסון מירון – הוא הניד את היד בתנועה נחרצת מה שסימן שהוא אכן יעשה זאת".

לגבי איילת שקד: "היא משדרת ריחוק וניתוק – היא לא מאפשרת לאנשים באמת להיכנס אליה לחיים. כאשר היא מדברת על כך שאנשים לא מבצעים את ההנחיות וטסים מבלי להתחסן נצפית הבעת בוז וסלידה על פנייה. בזמן שאנחנו חווים בוז פנימי - השפה שלנו עולה מעלה. הבעה שנחשבת כאחת מהבעות הבסיס בדנ"א שלנו".

מה אומרת שפת הגוף של הפוליטיקאים שלנו? (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12)
מה אומרת שפת הגוף של איילת שקד? | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12

"בזמן שהיא דיברה על קנסות היא הרימה את כתפייה כלפי מעלה – פעולה שהדגישה כי מישהו אחר אילץ אותה לקבל את ההחלטה הזו או לחלופין - היא לא שלמה איתה. הבעיה שלה שהיא לא עוברת מסך כי היא נראית קרה ואנשים לא מצליחים להתחבר אליה".

בואי נדבר על יושב ראש האופוזיציה – בנימין נתניהו

"בימים האחרונים הוא מביע המון כעס, תסכול וחרדה. דוגמה לכך היא העובדה שהוא ציין  בכעס כי בינט קיבל את התפקיד, ולבסוף השפיל מבט בזמן שאמר כי יעזור לו - דבר המסמל הסתרה".

לגבי יאיר לפיד: "לו ולבנט הייתה לו טביעת אצבע קבועה של בוז על הפנים – ואצל שניהם זה נעלם. כנראה שזה נובע מהעובדה שהם הגיעו למקום הנכון ומאמינים בצדקת דרכם. הצחוק בניהם מראה את הזוגיות והחברות שלהם".

מה אומרת שפת הגוף של הפוליטיקאים שלנו? (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12)
מה אומרת שפת הגוף של בנימין נתניהו? | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת12

בנט חתם שהוא לא ישב עם יאיר לפיד

"הוא הזיז מבט וזז אחורה כשהוא אמר את זה – אלה סממנים שהוא לא היה סגור על עצמו".

ומה לגבי אביגדור ליברמן? "במהלך הריאיון הוא נצפה משלב ידיים – דבר המסמל התבצרות בעמדה. יכול להיות שהוא עשה את כי הוא לא רצה שיעלו על הכוונות שלו או שהוא מתבצר בעמדתו כדי שאתם לא תגרמו לו לספר משהו שהוא לא רוצה".

לסיום, את מאמינה לחברי הכנסת החדשים?

"ראיתי את מנסור עבאס מתראיין השבוע לחדשות – והוא היה נראה אותנטי לחלוטין. הוא משדר שלום והוא יעשה את כל מה שיצפו ממנו בממשלה הזאתי. לגבי איילת שקד – קצת פחות סומכת".