במקביל להמשך חקיקת הקואליציה בכנסת, המונים יצאו לרחובות בשבוע האחרון וחסמו את התנועה בצירים מרכזיים בהפגנות חסרות תקדים. מי שחווה את זה מקרוב, הוא ישראל קטורזה, אשר היה בדרכו להופעה ורכבו נחסם בעקבות ההפגנה.

בראיון ל"אופירה וברקוביץ'" (שישי, 18:00 קשת 12) קטורזה מספר על התחושות הקשות שהתעוררו בו בעקבות כך. "הייתי בדרך להופעה ופתאום בלמו אותנו בגלל הפגנה", הוא משחזר, "הסתכלתי דרך החלון, הלכתי לסוף הוואן והתחלתי לבכות ממש - היה לי קשה. לא האמנתי אמרתי ש'לא יכול להיות שזאת המדינה שלי'. שההוא מרביץ להוא, זה דוחף את זה, מחזות שהיינו אומרים 'אצלנו זה בחיים לא יקרה'".

בהמשך, קטורזה שמציין הערב יחד עם הקולגה ארז טל את תוכנית סיום העונה של "זה לא אולפן שישי" (אחרי החדשות, 22:00, קשת 12) חזר לימים בהם יהודים מרחבי העולם עלו לישראל במחשבה שהיא המקום המוגן של עבורם. "אנשים עלו לארץ הזאת, ההורים שלנו, כולנו, אני", הוא מספר, "מדינת ישראל הייתה כמו ממ"ד סביב העולם, ידענו שזה המקום הכי בטוח, שזה המקום שלנו, של היהודים".

"פתאום בתוך הממ"ד עצמו אנחנו לא מסתדרים. זאת המדינה היחידה שלנו בכל העולם - זה הממ"ד של היהודים", הוא אומר ומדגיש את תחושותיו: "כולנו באותו המקום, הרי אם יהיה עכשיו חס וחלילה טיל על הדרום לא ניסע לשם? לא נעשה דברים? כואב לי שהגענו למצב הזה. חיילים מתו למען המדינה הזאת, הורים שאיבדו את הילדים שלהם יושבים בבית ומסתכלים בטלוויזיה. מה קורה פה?".

בהמשך, אופירה התייחסה לעניין כי ישנם אמנים שאינם מביעים את עמדתם בנוגע למצב הפוליטי בפני הציבור ושאלה את ארז מה עמדתו. "אני חושב שהקיצוניים השתלטו על השיח, הוא נהיה אלים וקיצוני, הרוב רוצה לדבר ולפתור", הוא אומר והתייחס לקושי לשדר תוכנית הומוריסטית בימים קשים אלו: "זה הכריח אותנו להיות יותר ממוקדים וזאת תקופה קשה מאוד לעשות תוכנית הומור".

לפני מספר ימים, "רואים את הקול", בהנחיית ארז טל יצאה לדרך. כמובן שאופירה לא פספסה את ההזדמנות לשאול מדוע המנחה לא צירף את קטורזה לפאנל המומחים.  "נורא רציתי שקטורזה יהיה שם איתי, הוא לא הסכים", אמר בהומור והסביר על מבנה התוכנית, "זה פורמט דרום קוריאני, אתה בהתחלה לא מבין מה שהם רוצים. עובד יפה".