רגע לפני הבחירות וכשמפלגתו בסכנה לא לעבור את אחוז החסימה, הגיע יו"ר מרצ ניצן הורוביץ' לאולפן של אופירה וברקוביץ' ולא פסל ישיבה בממשלה בראשות נפתלי בנט. כשנשאל אם יהיה מוכן להשלים 61 מנדטים להקמת ממשלת אחדות בראשות יו"ר ימינה ענה: "אנחנו לא פוסלים ממשלה שיהיו בא מפלגות מהשמאל, מרכז והימין. אנחנו מוכנים להתפשר, אבל לא נסכים לסיפוח, הדתה וכפייה דתית".

"אם יהיה לנו גוש חוסם נוכל לעשות ממשלה כלכלית לטיפול בקורונה. מרצ מחויבת לעקרונות שלה, אבל אנחנו נסכים לעשות פשרות כדי לשלוח את ביבי הביתה"

מי יוביל ממשלה כזו?
"נראה. אנחנו נמליץ על יאיר לפיד כי הוא מהגוש שלנו".

הורוביץ התייחס גם לסקרים, שמראים כי מרצ נמצאת מעל אחוז החסימה, אך עדיין בסכנה לא לעבור. "מרצ עוברת אבל זה מאוד צמוד. יכול להיות שזה יוכרע על מאות ואולי עשרות קולות. אנשים צריכים להבין – אם אין מרצ לנתניהו יש ממשלת 61 עם בן גביר, סמוטריץ' והחרדים".

"הדבר האחרון שהאנשים שלנו רוצים זה שהשמאל ייעלם. הקול של מרצ הוא חיוני בכנסת, אפילו אנשים שהם לא שמאל לא רוצים שדבר כזה יקרה – לא רוצים שבחברה ישראלית לא יהיה שמאל ומרצ מייצגת את זה. נכון, אנחנו אומרים דברים שלפעמים מעצבנים, אבל הקול הזה חיוני".

אתה לא מצטער שלא התחברת עם מרב מיכאלי?
"לא היה עם מי לדבר. מפלגת העבודה לא הייתה בראש של החיבורים בכלל. אני עשיתי חיבורים בפעמיים הקודמים אבל הפעם לא היה עם מי לדבר".

כשנשאל על תמיכתו בחקירה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי בהאג ענה הורוביץ: "אני נגד העמדה לדין או חקירה של חיילים על ידי גופים זרים – זה לא עניין בינלאומי אלא עניין שלנו", הסביר. "אני התלוננתי על המדינות בשטח. על זה ששנים אין תהליך שלום, על זה שבונים התנחלויות כמו מטורפים ועל זה שהשטחים בוערים. מי שגורר אותנו להאג זה לא אני, זה הימין והמתנחלים ואם לא נפתור את זה - נהיה שם שוב ושוב".

יו"ר מרצ נשאל על האמירות יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהשווה בין נישואים חד מיניים לנישואים בין אחים ואחיות ואמר: "זה פגע בי מאוד באופן אישי. אני הומו, יש לי בן זוג ואני הרבה שנים נאבק על זה. סמוטריץ' עשה מצעד בהמות, האיש הזה הוא חצי טרוריסט".

בצלאל סמוטריץ' על הכאוס בתחבורה הציבורית (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ניצן הורוביץ על בצלאל סמוטריץ': "חצי טרוריסט" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

ובן גביר?
"הוא חבר במפלגה שמוגדרת כארגון טרור. אנחנו רוצים שאלה האנשים שיהיו בממשלה? אנחנו רוצים שבן גביר יהיה שר המשפטים? איך הוא יתייחס לבן אדם כמוני? אני אוכל לחיות במדינה הזו?".

אתה רואה מצב שבו אם נתניהו לא מנצח נראה תמונות זהות לאלו מגבעת הקפיטול?
"לא האמנתי שזה יכול לקרות בוושינגטון ואם זה קרה שם – זה יכול לקרות פה. קשה לי להגיד את זה כי זו המדינה שלי אבל כן, זה יכול לקרות כאן. יש אנשים שלא יקבלו את התוצאה".

אתה חושד שיהיו זיופים?
"אני חושד שיש אנשים שאין להם קווים אדומים ולא יהססו לעגל ולמחוק קלפיות ומעטפות - זה עלול לקרות".