מגמת העלייה בתחלואת הקורונה בישראל נמשכת. אתמול (חמישי) אובחנו 227 ישראלים עם קורונה. מספר החולים קשה עומד על 26, מתוכם 16 מונשמים. לאור התפרצות זן דלתא בארץ והחשש כי מספר המאומתים ילך ויעלה, במשרד הבריאות החזירו את החובה לעטות מסכות בחללים סגורים החל מהיום.

לפי ההערכות, הקורונה התפרצה שוב באשמת נוסעים שחזרו מחוץ לארץ ולא הקפידו על הבידוד. שר התיירות, יואל רזבוזוב, התארח ב"אופירה וברקוביץ'" ופירט על הצעדים שבכוונתו לנקוט כדי לסגור את הפרצה המסוכנת בנתב"ג.

"אני הולך להמליץ על העלאת הקנסות. הקנס צריך להיות חמור, עשרות אלפי שקלים", אמר השר רזבוזוב, "מי שמפר בידוד צריך לדעת שהוא יקבל כזה קנס, שהוא יחשוב 30 פעמים לפני שייפר. שדה התעופה הוא מוקש שקיבלנו בירושה מהממשלה הקודמת. מאז שראש הממשלה בנט הגיע לשם, יש הכפלה פי שלוש במספר עמדות הבדיקה כדי שלא יווצרו תורים".

"נכון לעכשיו לפי הנתונים אין לנו סיבה לסגור את נתב"ג - אבל אם נגיע למספר חולים גבוה, נצטרך לסגור את הגבולות", העריך שר התיירות.

למה לא לסגור את נתב"ג עכשיו במקום לחכות ל-5,000 חולים מדי יום?
"זה משבר, אבל לא צריכים להיות בהיסטריה. אנחנו נחיה עם הקורונה עוד הרבה שנים, אנחנו צריכים לדעת לנהל את המשבר הזה ולא שהקורונה תנהל אותנו. יש לנו קבינט קורונה ונחליט עוד החלטות. האירוע הזה מנוהל, הממשלה מתפקדת - לא תהיה קבוצת לחץ שתשפיע עלינו. נעשה אך ורק מה שטוב לאזרחי ישראל".

נתב"ג, אתמול (צילום: יוסי אלוני, פלאש/90 )
שדה התעופה בן גוריון. בינתיים נשאר פתוח | צילום: יוסי אלוני, פלאש/90

מה יקרה בינתיים עם ענף התיירות? הוא במשבר גדול.
"כשר התיירות שאמור לעודד את התיירות, אני באמת בבעיה עכשיו. אני יושב עם צוותים מקצועיים ומחפשים פתרונות בפינצטה. נצטרך לדעת לפצות את אותם אנשים. קיימתי כבר דיונים מקצועיים בתוך המשרד, ישבתי גם עם שר הבריאות ניצן הורוביץ וביום ראשון אשב עם שר האוצר אביגדור ליברמן. אנחנו יושבים על מתווה פיצוי".

הממשלה מתפקדת בכלל? מה תעשו עם חוק איחוד המשפחות?
"נעביר גם אותו. כשהיינו חלק מהאופוזיציה הצבענו על החוק הזה כל שנה. פתאום כשהליכוד באופוזיציה, טובת המדינה נעלמה. אנחנו יודעים שטובת המדינה לא מעניינת אותם. יהיו עוד מכשולים בדרך, אבל יש בינינו הסכמה על 80% מהדברים והבעיות האקוטיות. החוק הזה הוא בתוך ה-20% של האי הסכמה".