אל שורה ארוכה של אנשי ביטחון וצבא שמוקיעים את הרפורמה של הממשלה החדשה, מצטרף גם כרמי גילון, ראש השב''כ לשעבר, שיחד עם קולגות אחרות כדוגמת נדב ארגמן, יוצאים נגד עילת הסבירות וההתנהלות של בנימין נתניהו והממשלה החדשה בראשותו. בריאיון ל"אופירה וברקוביץ'", משתף גילון בצעד שהוא חושב שהיה גורם לנתניהו לעצור את החקיקה והאכזבה מנשיא ארה''ב - ג'ו ביידן.  

בקרב גורמים אנטי ישראליים, מוגדר גילון כפושע מלחמה על השנים שלו במערך שירות הביטחון של מדינת ישראל, כשנשאל על ידי אופירה האם במצב של המדינה כיום, שווה להיות לוחם ולהיות מסומן בצורה הזאת, השיב: "75 שנה לא הייתה נשאלת השאלה הזאת. זה מזעזע שהיום אני נשאל שאלה כזאת, איום ונורא. זה הפחד שהביא אותנו אליו בנימין נתניהו. חייבים לעצור את הדבר המטורף הזה".

איך עוצרים את זה?
"התקווה האחרונה שלי הייתה ביידן. אני מאוכזב, חשבתי שהוא יבוא לביבי ויגיד לו: 'אדוני, אמריקה תישאר נאמנה לישראל כל עוד היא מדינה דמוקרטית. ברגע שאתה פוגע בדמוקרטיה - תשכח מאיתנו. אם אתה מעביר עכשיו את עילת הסבירות, אין יותר וטו אמריקאי. לא במועצת הביטחון ולא בבית הדין הלאומי בהאג'. אז אולי נתניהו היה מתקפל".