כמו בכל שבוע, האולפן של אופירה וברקוביץ' רועש וגועש, אבל הפעם היה מישהו שהצליח לעצבן את ברקוביץ' במיוחד. אמש (ו') אירחו השניים באולפן את כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן שיזם את התחבורה הציבורית החינמית בשבת, ואת העיתונאי והפרשן הפוליטי, ישראל כהן, שכמובן התנגד אליה.

בתחילת הריאיון, ברקוביץ' ווידא עם אסייג שהיא שוב לא מותחת אותו, כשהוא מתייחס למתיחה שעשה לו אבי נוסבאום כאשר התחפש לחרדי, במסגרת התכנית מועדון לילה. אלא שכהן, מתח ביקורת על המתיחה וטען בפני ברקוביץ' שהיא הגחיכה את החרדים, ואף הוסיף: "אני כבר לא יודע מי יותר אנטישמי, אתה או כרמל שאמה". 

ישראל כהן (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
"התחבורה הציבורית פוגעת בצביון היהודי של המדינה". ישראל כהן | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12

ברקוביץ' שהתעצבן, הטיח בפניו בחזרה: "אני יותר יהודי ממך פי מיליון. אתה יודע למה? כי אני מכבד אותך, אתה לא מכבד אותי. תתנצל על מה שאמרת. להגיד על ראש עיר מכובד בישראל ועליי, אנטישמיים? אני ייצגתי את המדינה הזאת פי מיליון יותר ממך. אתה תגיד לי אנטישמי? מי אתה בכלל? חוצפן. תתנצל גם בפניי וגם בפניו".

כהן הצהיר שאולי המילה הייתה חריפה מדי, אבל טרם התנצל. שאמה הכהן הגיב ברוגע, ושאל אותו: "אתה מבין בכדורגל? אתה באופסייד של חצי מגרש. ראוי שתתנצל. אתה פוגע בהרבה אנשים, לא בי, בהרבה אנשים שסבלו מאנטישמיות באמת".

אחרי שהתנצל, הוא דרש מברקוביץ' התנצלות על המתיחה: "ברקו, אני רוצה גם התנצלות שלך, על זה שהבאתם פה דמות, הגחכתם את המושג חרדי. זו הייתה סאטירה לא בטעם טוב". 

אופירה אסייג וברקוביץ' מצידם טענו שזו הייתה מתיחה של מועדון לילה ולא שלהם, ושזו הייתה סאטירה.

בהמשך, כאשר נכנסו לדיון על הפעלת התחבורה הציבורית בשבת ועל ההתנגדות אליה מצד החרדים, בטענה שזה פוגע בצביון היהודי של המדינה, התעצבן ברקוביץ' ואמר: "אתם לא תגידו לנו מה לעשות. אתה יש לך את השבת שלך ולי יש את השבת שלי. שבת בשבילי זה לנסוע באוטו, לראות משחקי כדורגל, ולטייל בארץ".

ושאמה הכהן הוסיף: "מה יותר יהודי מזה, שאישה נכה, מרותקת לכיסא גלגלים, פרסמה סרטון שלה בפייסבוק בו היא אומרת 'שנים הייתי במצור בשבת, אני כל כך מאושרת שאני יכולה לרדת עכשיו בשרונה וליהנות כמו כולם'?. מה לא יהודי במשפחה שאומרת סוף סוף אני יכולה ללכת עם הילדים שלי לים, כי לנו אין כסף למונית והם מקנאים ובוכים בבית כי החברים שלהם כן הולכים לים? מה לא יהודי בזה, תסביר לי?. עוד מעט נכנסת השבת, ופחות אנשים ברמת גן ותל אביב יגידו דברים רעים על השבת ועל הדת, בגלל שהם הרגישו עד עכשיו שהם היו במצור ובכפייה". 

כרמל שאמה הכהן (צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12)
ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, שאחראי על מהפכת התחבורה הציבורית בשבת | צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ", קשת12