הקרב על תיק האוצר בממשלת נתניהו החדשה נמשך. יושב ראש ש"ס אריה דרעי דורש לכהן בתפקיד שר האוצר, כשמנגד בצלאל סמוטריץ' דורש גם הוא את התפקיד הזה או לחילופין את משרד הביטחון.

בקרוב שר האוצר המכהן אביגדור ליברמן יעזוב את המשרד - וכפי הנראה ייאלץ לקיים חפיפה עם דרעי, מי שנחשב ליריבו המר במערכת הפוליטית. לפני הבחירות הקודמות קרא ליברמן להעלות "את החרדים יחד עם ביבי על מריצה למזבלה", וההתכתשות בין השניים נמשכה גם לאורך כהונתו של ליברמן על רקע המדיניות שלו שלא היטיבה עם החרדים.

בראיון ל"אופירה וברקוביץ'" הערב נשאל ליברמן האם יסכים לקיים חפיפה עם דרעי. "אם ירצו נעשה חפיפה מסודרת. המדינה מעל לכל", הבהיר ליברמן, "אנחנו ברמה המקצועית".

תסכים ללחוץ לו את היד?
"נעביר ברמה המקצועית. לא נערבב שמחה בשמחה. אבל אם נעשה חפיפה אלחץ לו את היד אנחנו לא משרתים פה שתי מדינות שונות".

ישבת פה ואמרת "אני לוקח את החרדים עם מריצה וזורק אותם למזבלה", עכשיו הם אומרים זרקנו אותך.
"חשוב להבין לאן הולכת המדינה. בזמנו דיברנו על שוויון בנטל בשירות בצה"ל, אבל איפה השוויון בכלכלה? יש פה קבוצה גדולה של אנשים שלא משרתים, עובדים, משלמים מיסים וארנונה - ומכפילים להם את הקצבה".

מה תגיד להם עכשיו?
"ביבי, דרעי וגפני היו במשך 12 שנה בשלטון, במהלכן הציבור החרדי הפך ליותר עני ומסכן - ופחות משכיל. הולכים לעשות עכשיו את אותו דבר. במקום לתת להם חכה, נותנים להם דגים".

למה לא העברת חוקים?
"אנחנו העברנו את זה בקריאה הראשונה, לא הספקנו להשלים את המלאכה".

בהמשך, ליברמן פנה לציבור וביקש ממנו להתעורר. "חשוב שנפסיק להיות פראיירים. אני לא מוכן שיקימו פה משטר האייתולות, כי רוצים להקים מדינת אייתולות. היוזמה הראשונה הייתה להפסיק כדורגל בשבת. צריך להבין למה הקואליציה הזאת קמה ומה הם רוצים. אנחנו חייבים להתעורר ולשמור על המדינה הזאת מדינה ציונית פתוחה ותוססת, שלא נהפוך לעוד איראן במזרח התיכון".

אתה חושב שאנחנו בדרך לשם?
"אני מסתכל על יוזמות חקיקה".

מה לדעתך צפוי למדינת ישראל אם סמוטריץ' יקבל את תיק הביטחון?
"זה לא יקרה, האמריקאים העבירו מסר ברור לכל גורם אפשרי".

מה קרה בינך לבין דרעי?
"לדעתי אריה לא קיווה להיות שר האוצר, אלא נתניהו שיכנע אותו כדי לחסום את סמוטריץ' ובדרך הוא התאהב בתפקיד".

יש סיכוי שאי פעם תשב איתו?
"מבחינתי ש"ס ויהודות התורה צריכות לשבת 40 שנה באופוזיציה, עד שיקום דור שלא הכיר את גולדקנופף וגפני".