הן התחילו לעבוד על החלומות שלהן מגיל צעיר מאוד, הכל כדי להיות חלוצות בספורט בו הן מתחרות. הן שברו שיאים וזכו במדליות, התברגו במקומות גבוהים מאוד כל אחת בתחומה, והביאו יותר מפעם אחת כבוד עצום למדינת ישראל. מדובר בנשים חזקות, עוצמתיות, מיוחדות והישגיות שבמידה מסוימת סללו את הדרך לכל הבאות אחריהן. אספנו לכן רשימה של הספורטאיות הכי מצליחות מכל הזמנים, שאחת מהן היא במקרה גם הפרשנית שתזניק היום בערב (חמישי, אחרי החדשות, קשת 12), את שבוע האלופות של "נינג'ה ישראל" שגם הוא יהיה מלא בספורטאיות שאפתניות שנחושות לשבור שיאים, ממש כמו אלו שברשימה. 

ירדן ג'רבי

"לצערי האש כבתה", ירדן ג'רבי (צילום: הוועד האולימפי)
צילום: הוועד האולימפי
תחום: ג'ודו

הישגים משמעותיים בקריירה: מדליית ארד באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו בשנת 2016, 33 מדליות בסבב הג'ודו העולמי, בשנת 2013 דורגה במקום הראשון בדירוג העולמי ושמרה עליו קרוב לשנתיים.

איפה היא היום: ג'רבי הודיעה על פרישה מהג'ודו באוקטובר 2017, מאז היא מתגוררת על הקו של נתניה - ליסבון. יש לה עסקים בפורטוגל והיא מעבירה הרצאות וסמינרים של ג'ודו בארץ וברחבי העולם. היא השתתפה בתוכניות ריאליטי כמו "הישרדות" ו-"מאסטר שף VIP". נכון להיום היא יושבת כבר שתי עונות על כיסא הפרשנית ב"נינג'ה ישראל" לצידם של ניב רסקין ויובל שמלא.

לינוי אשרם

לינוי אשרם בתרגיל הכדור (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
לינוי אשרם בתרגיל הכדור באולמפיאדה | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
תחום: התעמלות אומנותית

הישגים משמעותיים בקריירה: מדליית זהב באולימפיאדת טוקיו בשנת 2020, 30 מדליות בכלל התחרויות בהן השתתפה בארץ ובעולם.

איפה היא היום: בשנת 2022 הודיעה אשרם על פרישתה מתחרויות ועל הצטרפותה לצוות האימון בנבחרות ישראל. בדצמבר של אותה השנה השתתפה בפסטיגל וממש לאחרונה גילינו כי היא המפורסמת שהסתתרה תחת תחפושת הארטישוק בתוכנית "הזמר במסכה".

שחר פאר

שחר פאר עולה לרשת (צילום: עודד קרני)
צילום: עודד קרני
תחום: טניס

הישגים משמעותיים בקריירה: שבירת שיא של כל הזמנים בטניס הישראלי כשהגיעה למקום ה-11 בדירוג העולמי, זכייה 8 פעמים באליפות ישראל לנשים, הטניסאית הישראלית היחידה שהעפילה לשלב רבע הגמר ליחידות בגראנד סלאם.

איפה היא היום: בשנת 2017 הודיעה פאר על פרישה מעולם הטניס בעקבות פציעה ממושכת, נישאה והביאה לעולם שני ילדים. לאחר הפרישה היא הצטרפה לערוץ הספורט על תקן פרשנית במשחקי טניס. בשנת 2021 השתתפה בתוכנית "הזמר במסכה", בתור התוכי והודחה ראשונה. נכון להיום היא מתגוררת בניו-יורק עם בעלה ד''ר אילון רם והיא אמא במשרה במלאה.

יעל ארד

יעל ארד ג'ודו  (צילום: mako)
צילום: mako
תחום: ג'ודו

הישגים משמעותיים בקריירה: זכייה במדליית כסף באולימפיאדת ברצלונה ב-1992, מה שהפך אותה לישראלית הראשונה שהשיגה מדליה אולימפית.

איפה היא היום: בשנת 1996 ארד פרשה מספורט תחרותי בגיל 29 בלבד עקב מחלת הנשיקה שהקשתה עליה לתפקד. לאחר הפרישה היא עבדה כמאמנת ג'ודו ונכנסה אל עולם העסקים. בנוסף היא מרצה על מצוינות בספורט ועל הכלים שהביאו אותה להצלחה ואף כתבה ספר שיצא לאור בשנת 2018. נכון להיום היא אשת עסקים מצליחה ויושבת ראש הוועד האולימפי בישראל.

לי קורזיץ 

לי קורזיץ באליפות העולם באוסטרליה (צילום: getty images)
צילום: getty images

תחום: גלישת רוח 

הישגים משמעותיים בקריירה: ארבע פעמים אלופת העולם בגלישת רוח.

איפה היא היום: בשנת 2012 חשפה קורזיץ כי היא חולה במחלת דם שבגינה היא סובלת מכאבים חמורים ומטופלת בתרופה כימותרפית, שלפוחית השתן שלה נפגעה קשות וכך גם הכליות והיא הגיעה למצב קשה מאוד ואף הוגדרה לבסוף כחולת סרטן. היום היא נמצאת בהליך שיקום ממושך לאחר ניתוחים רבים.

אסתר רוט-שחטמורוב

אסתר רוט-שחטמורוב (צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90)
צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

תחום: אתלטיקה

הישגים משמעותיים בקריירה: נבחרה חמש פעמים כספורטאית המצטיינת של ישראל, זכתה ב8 מדליות באליפות אסיה באתלטיקה ו10 מדליות זהב בתחרות המכביה, זוכת פרס ישראל לספורט ותרבות. 

איפה היא היום: נכון לראיון האחרון שלה, לאחר הפרישה מחיי האתלטיקה, רוט לימדה כמורה בבית ספר. את השיא הישראלי שקבעה באולימפיאדת מינכן, הצליחה לשבור צעירה בשם דיאנה וייסמן, רק 46 שנה לאחר שנקבע.