עיר מגורים: יבנה

הרגע שהתאהבת בענף הנינג'ה? התאהבתי בענף הנינג'ה ברגע שראיתי את הפרק הראשון בעונה הראשונה. ראיתי את שמלא ואת המתחרים מרחפים בין המכשולים ועושים את הכל עם כל כך הרבה ביטחון ובצורה כל כך וירטואוזית ומרשימה, שבאותו הרגע הבנתי שזה הספורט שאני רוצה לעסוק בו.

איזה מכשול במסלול הכי מדאיג אותך? אין מכשול שמפחיד אותי בנינג'ה. אני יודע ומאמין שאני יכול לעבור כל מכשול, בזכות העבודה הקשה שהשקעתי בספורט המדהים הזה. אם יש משהו שאני מפחד ממנו העונה, זה שברגע האמת לא אצליח להביא את היכולות שלי לידי ביטוי בגלל הלחץ. אף פעם לא הייתי במעמד גבוה ומרגש כמו בתוכנית.

שיר שמכניס אותך למוד ניצחון: שיר שאני אוהב ומכניס אותי למוד ניצחון, זה השיר "Fight Back". אני ממש אוהב את השיר הזה, כי הוא מדבר על כל התגובות הרעות שאנשים אומרים לך כשמנסים להוריד אותך למטה. למרות זאת, צריך להאמין במה שאתה עושה, להילחם בתגובות האלה ולא לוותר.

מה אתה אוכל לפני ואחרי אימון? בדרך כלל לפני אימון אני אוכל פרי או משהו קטן כדי שייתן לי אנרגיה, אבל בו בזמן שלא ארגיש כבד. אחרי אימון אני אוכל חזה עוף, שייק חלבון ומשתדל לאכול כמה שיותר דברים שמכילים כמות גבוהה של חלבון.

מה אתה רוצה לעשות כשתהיה גדול? כשאהיה גדול אני מקווה ומאמין שאעסוק בתחום הכושר ובמשהו שקשור לנינג'ה. אני מרגיש שיש לי זיקה לתחום הזה וניצוץ בעיניים כשמדובר בספורט, ובעיקר בנינג'ה. אני מקווה שבעתיד אמשיך לגדול, להתפתח ולהגשים את החלום שלי: לכבוש את פסגת הר המידוריאמה.

הרגע הכי קשה שחווית באימונים לקראת התוכנית? הרגע הכי קשה שחוויתי באימונים, זה כשמרוב אימונים הרגשתי עומס ושנגמרתי מנטלית. לא היה לי כוח להתאמן יותר. באותו הרגע נזכרתי למה התחלתי, שזה החלום שלי ושאסור לי לוותר. נזכרתי כמה קשה עבדתי וכמה דברים אני מקריב בשביל הספורט הזה. שוב התמלאתי במוטיבציה והמשכתי להתאמן ולעשות כל מה שאני יכול לקראת התוכנית.

מה ענף הספורט האהוב עליך חוץ מהנינג'ה? ענף ספורט שאני ממש אוהב חוץ מהנינג'ה, זה כדורגל. לפני שהתחלתי להתאמן בנינג'ה שיחקתי כדורגל שלוש שנים בקבוצה. בנוסף לזה, אני גם מאוד אוהב לגלוש כשיש לי זמן.

מה הפרט הכי מפתיע עליך? פרט מפתיע עליי, זה שלמרות התדמית המקובלת שיש על ספורטאים, שלא יוצאים למסיבות ואוכלים רק אוכל בריא, אני מאוד אוהב לצאת עם חברים שלי למסיבות ולמסעדות. אני מרשה ומקדיש לעצמי יום אחד בשבוע שאני יוצא למסיבה, למסיבה או סתם לנקות את הראש עם חברים. אולי מהצד, בעיני רבים, זה יכול להיראות כחוסר השקעה והתמדה בתהליך וכדבר לא ספורטיבי. אני אישית ממש לא מסכים עם האמירה הזו. אני מאוד מאמין באיזון ושצריך לדעת למצוא את הפשרה ואת עמק השווה בשביל להמשיך את התהליך בדרך שאתה נהנה ממנה, ולא מגיע לייאוש ולמצב שאתה לא נהנה מהספורט.

פייבוריט מעונות קודמות? פייבוריט ותיק שאני ממש אוהב מעונות קודמות הוא המאמן שלי, אדם מלכי. הוא מתחרה שתמיד ממש אהבתי והערכתי - בגלל כל העבודה הקשה וההשקעה שהוא משקיע בנינג'ה, ובעיקר בגלל הנחישות שלו. זה יפה לראות שמעונה לעונה הוא רק משתפר ולומד על עצמו דברים חדשים, ושבמקום להתייאש לאחר הנפילות שהיו לו ולפרוש הוא מנסה שוב ושוב ולא מוותר.

מול מי מהמתחרים הוותיקים הכי היית רוצה לעשות דו-קרב? הייתי רוצה לעשות דו-קרב נגד יובל שמלא, בגלל שהוא השראה בשבילי והוא נינג'ה מטורף. אני בן אדם שאוהב אתגרים ובגלל זה הייתי שמח לראות איך אני אתמודד נגדו בדו-קרב.

מה למדת על עצמך במהלך האימונים לנינג'ה? יש משפט שאני ממש אוהב ומאמין בו: "מי שאומר שהוא יכול ומי שאומר שהוא לא יכול, בדרך כלל שניהם צודקים". הספורט הזה רק הוכיח לי עד כמה המשפט הזה נכון. למדתי על עצמי שאני יכול להגיע לגבהים חדשים ולרמות חדשות ביכולת שלי כאשר אני מאמין בעצמי. הספורט הזה לימד אותי שצריך להתמיד במה שאוהבים ולעבוד קשה בשביל המטרות שלך, שצריך לבנות את עצמך מכישלון לכישלון ובמקום לקחת את זה למקום רע ולפרוש, או למקום של חוסר מוטיבציה, לצמוח מזה.

איך משלבים לימודים לבגרות ואימונים לנינג'ה? האמת שממש קשה לי לשלב את הלימודים והבגרויות עם הנינג'ה, בגלל שאני מתאמן במרחק שעה וחצי מהבית וחוזר בשעות מאוד מאוחרות. בגלל זה, לפעמים אני צריך לצאת לפני הזמן מהשיעורים, לטובת האימונים. עם זאת, יש גם יתרונות. הנינג'ה עוזר לי בלימודים. מאז שאני מתחרה, למדתי לשלוט בלחץ שלי לפני מבחנים, למצוא את הפינה של הריכוז שלי ולהוציא את המקסימום מעצמי בזמן אמת.

איך אתה מגיב להפסדים? איך תגיב אם תיפול למים? אני בן אדם שמאוד קשה לו להפסיד. כשאני מפסיד אני נהיה ממש עצבני ותוקפני, אי אפשר לפנות אליי באותו הרגע. מאוחר יותר, לאחר ההפסד, במקום להישאר בבאסה ובדיכאון, אני מנתח את ההפסד ומנסה להבין מה עשיתי לא בסדר ועל מה צריך לעבוד בפעם הבאה. אם אפול למים במסלול הנינג'ה אהיה מאוד מבואס בהתחלה וארגיש תחושת פספוס קשה, כי בכל זאת זה החלום שלי, אבל כמה ימים או אפילו שבועות לאחר מכן אדע מה לעשות טוב יותר לעונה הבאה. אלמד מזה, כדי שנפילה לא תהיה אפילו אופציה בפעם הבאה וכדי שאותה סיטואציה לא תחזור על עצמה שוב.

באילו אפליקציות אתה מבלה הכי הרבה זמן? האפליקציות שאני מבלה בהן רוב הזמן הן אינסטגרם וטיקטוק.

מה הסלנג האהוב עליך? זה כל הזמן משתנה, אין לי מילה קבועה שאני תמיד אומר.

אור המשולם (צילום: עודד קרני)
"אני יכול להגיע לגבהים חדשים ולרמות חדשות ביכולת שלי כאשר אני מאמין בעצמי". אור המשולם | צילום: עודד קרני

מה הדבר הכי שטותי שעשית? הדבר הכי שטותי שעשיתי זה להתעלם ממגבלות הגוף שלי ולהביא אותו לעומס שגרם לפציעה. התהליך הזה שינה בי את התפיסה של מה צריך לעשות בשביל להגיע ליעד. עליי לדחוף את עצמי למקסימום שניתן, בהדרכת המאמן שלי ואנשי מקצוע אחרים. אסור לי לנסות להגיע לתוצאה שמבחינה פיזית ומנטלית תגיע רק בשלב מאוחר יותר, כשאני יותר מנוסה. כל דבר בזמנו.

חווית אהבת נעורים? אף פעם לא הייתה לי אהבת נעורים או משהו בסגנון, מפני שהעדפתי להשקיע את כל המאמצים והאנרגיות שלי בנינג'ה. אני מאמין שלא צריך לרדוף אחרי זה, כשזה יבוא זה יבוא, וזה ירגיש הכי טבעי בעולם.

אם מישהו רוצה להתקבל לכנופיה, מה הוא צריך לעשות? את השאלה הזו יש להפנות למייסד הכנופיה, אדם מלכי. מבחינתנו, נקבל בברכה כל אחד שמאמין בדרך שלנו.