יוסי בן יוסף מסיים את העונה בגלל טעות אחת גורלית בסולם הסלמון, כפיר עצמון מתפוצץ על סולם ההאשיגו ושובר את השיא של אחיו התאום - וזו הייתה רק ההתחלה. שבוע האלופים מעלה הילוך הערב (ראשון, אחרי החדשות, ערוץ 12) כשעל המסלול יעלו עוד מתחרי ענק: אשד עצמון, יוגב מלכה וילד אחד שכמוהו לא ראינו מעולם בנינג'ה.

פרשן "נינג'ה ישראל", יובל שמלא, לא מסתיר את ההתרגשות הגדולה: "אני באותה התלהבות שהייתה לי מהרגע הראשון, בעונה הראשונה. כשאני התאמנתי לעונה הרביעית השקעתי כל כך הרבה, אבל כשהגעתי להאשיגו זה היה אחד הדברים הכי קשים שעשיתי בחיים שלי. לראות את מה שכפיר עשה, זה מסמל את הרמה בעונה הזאת".

"ההאשיגו זה משהו מאוד מדיד. זה אותו מכשול שעולים אותו בשלבים ומנסים לעשות את זה כמה שיותר מהר. אפשר לראות כמה הרמה משתפרת. זה לא רק בהאשיגו, גם במכשולים האחרים במסלול הרמה כל כך גבוהה שכיף לראות את זה מהצד".

מה הסיכוי שישראל תהיה הראשונה בעולם שתעשה שנתיים ברציפות מידוריאמה?
"זה יהיה מטורף לעשות את זה שנתיים ברצף, זה משהו שלא ראיתי בשום מקום. ממה שראינו במוקדמות, זה לגמרי יכול לקרות. אם הרמה במוקדמות כל כך גבוהה, זה הולך רק להתחזק לקראת חצי הגמר ולהמשיך ככה עד הגמר. אנחנו צריכים להתאים את המכשולים, שיהיו מספיק קשים, שלא כולם יסיימו את המסלול".

איך החוויה כפרשן שונה ממה שהכרת בתור מתחרה?
"זה שונה מהרבה בחינות. אני נהנה מהפרשנות, לשמוע את הסיפורים של האנשים שמגיעים, לראות אותם עושים את המסלול מבלי לחשוב על עצמי בתוך התחרות הזאת. יש אנשים מדהימים שמביאים דברים כל כך יפים לספורט הזה. עד עכשיו, כשאני התחריתי, הייתי עסוק באילו מסלולים הולכים להיות, האם אני מוכן, האם אני מתאמן מספיק טוב. עכשיו אני פשוט נהנה מזה, וזה כיף בכל פעם מחדש".

מה אתה לומד על הנינג'ה כפרשן שלא ידעת כמתחרה?
"כשאני מסתכל מהצד זה מחזק אצלי כמה המיינדסט שבאים איתו למסלול, זה כל מה שמשפיע. אני רואה את האנשים לפני שהם עולים, מתמקד בהבעת הפנים שלהם, מנסה להבין מה הם מרגישים וחושבים. זה הראה לי עד כמה זה הדבר שצריך לעבוד עליו באימונים, ולאו דווקא על הצד הפיזי. ראינו את כפיר ומה שעשה בהאשיגו. זה נטו בזכות זה שהצליח להתנתק מכל מה שהיה מסביבו ולהיכנס לדבר הזה שעבד עליו באימונים".

ספר על חייך החדשים בניו יורק.
"אני גר בניו יורק, אבל עדיין בא לבקר הרבה בארץ. רוב הזמן אני לומד ומתאמן פה, וזה ממש נחמד. זו שגרה חדשה, הרפתקה חדשה, יש בזה הרבה אתגרים שלא הייתי רגיל אליהם לפני מצד הלימודים. אני מנסה להבין איך לעשות את זה הכי טוב".

ויש בטח גם געגועים לאמא.
"כמובן שיש געגועים לאמא, הרבה שיחות טלפון והרבה ביקורים בארץ. לא אשקר: עכשיו, בחורף הזה עם מינוס 15 מעלות, אני מאוד מתגעגע לחום בארץ. אנחם ואגיד שאם לכם קר בארץ, זה יכול להיות יותר גרוע".