שלושת העולים לחצי הגמר כרגע (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12)
ראם זכריה, דור עזרן ויואב ברק | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2023", קשת 12

מימין לשמאל: ראם זכריה, דור עזרן ויואב ברק



דו-קרב אכזרי במיוחד של שני מטפסים שמכירים אחד את השני מצוין: מצד אחד, הפיינליסט הכפול רם לוין, שמטפס כבר מגיל חמש. מהצד השני, יואב ברק שחזר לעונה החמישית אחרי שהשתתף בעונה השלישית והדהים את הפרשנים.

הדו-קרב התחיל בפיגור קטן ללוין, וברק פתח עליו יתרון משמעותי. במכשול האחרון לוין צימצם את הפער ושניהם היו באותו הזמן בדיוק על אותו המוט, אבל רגע לפני הסיום, קרתה דרמה ענקית על המסלול שהותירה את הפרשנים והמנחים המומים. במעבר בין המוטות בדרך לבאזר, לוין החליק עם האצבעות, מצא את עצמו על הרצפה ונפסל. כזכור, גבע לוין, אחיו של רם, פתח את העונה בדו-קרב צמוד שגם גרם לנו לצרוח והפסיד בשבריר שנייה לילד הפלא - רז רומאו. כך משפחת לוין נשארה מחוץ לתחרות העונה כבר בשלב המוקדמות.


יובל הראל השתתף בעונה השנייה וחזר עכשיו עם ביטחון גדול יותר, וכשהוא מוכן מנטלית למעמד המלחיץ. הראל פתח את הדו-קרב מול אלעד פורת בהובלה והצליח ללחוץ על הבאזר ולנצח בקלילות את החלק הראשון של המסלול, אבל למה שקרה אחר כך אף אחד לא ציפה.

במכשול הרביעי - להבי המדחף, הוא איבד שליטה על הגוף בזמן הזינוק למזרון ונפצע באיזור האגן כשגופו הושלך למטה והברך פגעה בדופן הבריכה. "הוא נאנק מכאבים, הברך התקפלה", דיווח רסקין, בזמן שהראל צעק מכאב. הראל קיבל טיפול מהצוות הרפואי ופונה לבית החולים באמבולנס, בעדכון שהגיע במהלך הערב דווח כי הרופאים שוקלים להכניס אותו לניתוח.