דו-קרב אחד בלבד הספיק הערב כדי להבין שהחוקים השתנו לגמרי ב"נינג'ה ישראל". המתחרים עלו על המסלול בזוגות, עשו אותו ראש ראש בראש - כשבסיום הדו-קרב, הראשון שהוריד את הידית המשיך הלאה במסלול, בעוד שזה שהפסיד סיים את העונה באותו הרגע. דרמה רדפה דרמה במקצה המוקדמות הראשון, מתחרים חזקים ומבטיחים מצאו עצמם בחוץ - ואנחנו בחרנו ארבעה רגעים גדולים שאין סיכוי שנשכח בקרוב.

זה היה הדו-קרב הראשון בתולדות "נינג'ה ישראל". מהצד האחד: מנצח "נינג'ה ישראל ילדים", מי שנחשב לאחד המטפסים הטובים בארץ - גבע לוין. מהצד השני, "ילד הפלא" כרמל רז רומאו, בוגר שתי עונות ב"נינג'ה ישראל". הסיכויים נטו לטובת לוין שאף פתח בפער את הדו-קרב, אלא שרז רומאו הצליח לצמצם את הפער ובמאית שנייה הפרש הוריד את הידית מהר יותר מלוין - שסיים בו ברגע את העונה.

"עשיתי הכי טוב שיכולתי, הייתי מהיר, לא הספיק", סיכם לוין. רז רומאו המשיך במסלול, אך סחב עייפות מהדו-קרב. הוא לא צלח את מכשול המשקפיים שאחרי סולם הסלמון ונפל למים. עם זאת, התוצאה הספיקה לו כדי להעפיל לחצי הגמר.

הכירו את חבר הכנופיה אלירן בן דוד, בן 17, אותו מכנים אסי ורותם "מנהיג הכנופיה". בן דוד הודה כי, "הקרבתי את הכל בשביל הנינג'ה. אני אובססיבי לזה, זה החיים שלי. לא יכול בלי זה, לא יודע מה אני בלי הנינג'ה". בן דוד התחרה הערב מול עידן זהבי, כפיל יובל שמלא, וזה היה צמוד מאוד. בשניות הראשונות זהבי הוביל על בן דוד, עד למגדל הדו-קרב - אז, צמצם חבר הכנופיה את הפער והוריד את הידית ראשון.

בהאשיגבות כבר שיחקתם? טפסו כמה שיותר שלבים בסולם ההאשיגו - באמצעות הרמת הגבות שלכם!

בן דוד גבר בקלות על המכשולים הבאים במסלול: גשר הפטישים, סולם הסלמון אל המשקפיים וחוכמת הבייגלה, ניסה לטפס על המגה קיר - ומשלא הצליח, טיפס את הקיר הרגיל וסיים את המקצה במקום השני, כשמקומו בחצי הגמר מובטח.

מודים שממש לא ראינו את זה מגיע: גיל אהרון, חבר כנופיה, הדיח את אחד מוותיקי הנינג'ה, יוסי "וואלק מי?" שליט. שנייה אחת גורלית במגדל הדו-קרב, כששליט האט כדי לבדוק איפה נמצא היריב שלו, עלתה לו בעונה כולה.

עם זאת, גיל נפל באותו המקום בדיוק כמו רז רומאו, לא הצליח להנחית את המשקפיים על הבר ומצא את עצמו במים, מאוכזב, שבור ומחוץ לחצי הגמר. יוסי עודד אותו, "אתה מלך. לא הייתי רוצה לקבל אף אחד חוץ מגיל או מאחד החבר'ה האלה. זה החבר'ה הכי חזקים בארץ וכולם יראו את זה פה. נגמר עידן המטפסים, יש עידן הנינג'ות האמיתיים".

ישי כלפון, מי שסיים את העונה הקודמת במקום השלישי ואף טיפס את הר מידוריאמה, חזר הערב למסלול הנינג'ה והוכיח שדו-קרב או לא דו-קרב, אותו אי אפשר להביס בכזאת קלות. כלפון ניצח את הדו-קרב, טיפס את המגה קיר, כהרגלו, וניגש לסגור חשבון עם ההאשיגו - אחרי שבשנה שעברה טיפס שלב אחד בלבד.

סולם ההאשיגו המחודש, האקסטרה האשיגו, כולל הפעם 40 שלבים במקום 35. כלפון הצליח לטפס שמונה שלבים בלבד והודה, "נראה לי שהסלמון זה לא הקטע שלי. ההאשיגו השנה קשה מאוד, יותר מבשנה שעברה. כשהתחלתי דווקא הרגשתי טוב, זזתי, חשבתי שאולי אגיע רחוק, אבל אז נפלתי. אני חושב שיגיעו השנה ל-40, אנשים מתאמנים על זה כמו מטורפים. הולך להיות קרב מטורף על ההאשיגו".

המתחרים שהעפילו לחצי הגמר בסיום הערב הזה: ישי כלפון, אלירן בן דוד וכרמל רז רומאו