שניים שטיפסו על הר מידוריאמה בגמר הקודם רוצים לסגור איתו חשבון: הראשון יוגב מלכה, השני ישי כלפון שטיפס את ההר ב-36 שניות - מה שלא הספיק לו כדי לנצח. בגמר "נינג'ה ישראל" הערב (ראשון, אחרי החדשות, ערוץ 12) ינסה לטפס את ההר בפחות מ-30 שניות ובכך להפוך לנינג'ה הישראלי השני, ה-20 בעולם ולהעניק לישראל דאבל.

עוד פייבוריט ברור לניצחון הוא אשד עצמון, שמאחוריו שני ניצחונות באליפות ההאשיגו. "העונה הזאת זה משהו אחר", הודה אשד בשיחה עם ניב רסקין הבוקר, שעות לפני הגמר, "יש את חברי הכנופיה, ילדים בני 16, שהם מטורפים. הם גדלו לתוך זה ונותנים לנו פייט רציני. המכשולים עברו שפצור ענקי, הם הרבה יותר קשים".

"זו עונה שמוציאה ממך הכל. הגמר הולך להיות מפוצץ מאוד, לא יכול לדמיין אפילו איזה מכשולים הולכים לשים לנו. זה הולך להיות מטורף. אני בא לתת הכל".

ישי, מה התחושות לקראת הערב?
"זה מרגש מאוד. כמעט עשיתי את זה בשנה שעברה, אני מקווה השנה להגיע רחוק לא פחות".

עד כמה טיפוס ההר קשוח?
"זה לא קל. כל הגוף מתאמץ ממש. בכל פעם שיש דחיפה מהרגליים, החבל טיפה מחליק על העור. זה עשה לי פצע ממש גדול שנשאר איתי לשבועיים".

מרגישים מוכנים? התאמנתם למידוריאמה?
ישי: "אני לא מתכונן למידוריאמה, כי יש לי הרבה מה להתכונן בדרך אליו. אני מתכונן לדברים האחרים יותר מאשר למידוריאמה, מתמקד במה שמסביב".
אשד: "אלה ההכנות הרגילות כמו למוקדמות ולחצי: הכנות מנטליות, הכנות פיזיות, להגיע בפיק כדי להצליח לתת את הכי טוב שלך ברגע האמת. מתאמנים כמעט כל יום. מקווה שהערב החלום יתגשם".

ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
ישי כלפון על המידוריאמה בגמר העונה שעברה | צילום: עודד קרני