בפעם הראשונה בתולדות "נינג'ה ישראל", אישה תתחרה בשלב הגמר. תם שקד עשתה אמש היסטוריה, כשהייתה לאישה הראשונה שהעפילה לגמר. בפרק המרגש צפתה לצד חבריה וחברותיה לנינג'ה בהקרנה חגיגית שנערכה בסלינה ביץ' בתל אביב.

אדיר מור פגש את תם רגע אחרי ההכרזה ושמע ממנה על ההתרגשות הגדולה. "החיוך גדול מאוד. אני מתרגשת רצח", הודתה תם, "כיף כל כך שהגיע הרגע ההיסטורי הזה סוף סוף. אחרי האכזבה שחוויתי בחצי הגמר בשנה שעברה, אמרתי לעצמי באותו הרגע: אני הולכת להגיע הכי רחוק שאפשר. מבחינתי, הכי רחוק שאפשר זה לא קשור לאישה או לגבר – זה קשור לכמה אעבוד קשה ומה אעשה על המסלול".

>> פרויקט מיוחד וחגיגי: המהפכה שעשו הנשים ב"נינג'ה ישראל"

ובכל זאת, רשמת הישג נשי חסר תקדים.
"זו זכות מטורפת להיות 'האישה הראשונה', אבל מקווה שבעוד כמה שנים כבר לא יהיה התואר הזה. עבדתי כל כך קשה בשביל הרגע הזה, שנה וחצי של אימונים מטורפים והקרבות. הכל התחבר ביחד, זה מדהים".

החברות לאימונים באו לפרגן לך הערב, אפילו שאת תפסת את המקום בגמר שהן כל כך רצו.
"זה מאוד קשה. כשליוויתי אותן במסלול לא ידעתי מה להרגיש. מצד אחד אני תחרותית ורציתי לעלות לגמר, מצד שני רציתי שהאחרות יצליחו. אנחנו מתאמנות ביחד כל כך הרבה זמן, שאנחנו יודעות לשים את החברות בצד כשצריך ולשים בפרונט את התחרות כשצריך. אנחנו יודעות לעשות את ההפרדה הזו".

כאישה הראשונה בגמר, את מרגישה לחץ מהציפיות ממך?
"כן, לא אשקר. יש הרבה ציפיות, אבל אין לי כוח להתנצל יותר. אני יודעת כמה אני טובה. אם הכל יתחבר, אבוא ואעשה גמר מטורף. אני יודעת שלא משנה מה אעשה, כל הנשים שייראו אותי יגידו לי כל הכבוד".

את מאמינה שהפערים בין הגברים לנשים בנינג'ה הצטמצמו סופית?
"כן. זה תהליך, יש הרבה פחות נשים מאשר גברים, זה לקח קצת זמן - אבל רואים את זה. בארצות הברית יש כמה נינג'ות מדהימות בטופ 10. זה לוקח זמן, צריך סבלנות לתהליך, אבל בסוף הנינג'ה זה עניין של ספורט, לא של מגדר".

את מרגישה שהמתחרים הגברים מסתכלים עליכן אחרת עכשיו?
"דווקא כשאני הולכת ברחוב אני מרגישה שמסתכלים עליי אחרת. אני רוצה לנרמל את מודל הגוף של האישה השרירית. אין אף דוגמנית שאני יכולה להסתכל עליה ולהגיד: היא נראית כמוני, אני רוצה ללבוש את מה שהיא לובשת. בשנה שעברה כתבתי מלא מכתבים לאתרי אופנה ואעשה את זה גם השנה. הגיע הזמן שייראו עוד נשים כמוני ושנערה בת 16 שתרצה לקנות שמלה לנשף, תוכל לראות עוד נשים כמוני".