שישה מכשולים במסלול, קיר אחד בודד שגובהו 4.25 מטרים בסך הכל ובאזר שמעטים זכו ללחוץ עליו: מדהים לחשוב כמה השתנה ב"נינג'ה ישראל", מימי הפרק הראשון ששודר בקיץ 2018 ועד היום, חמש עונות אחרי, כשהנינג'ה הפך לענף ספורט שבו מתחרים הספורטאים הכי טובים בארץ, שאחד מהם הפך לנינג'ה ה-16 בעולם.

מגה קיר, האשיגו, דו-קרבים ונשים בגמר, לא מעט קרה מאז ימי העונה הראשונה ועד היום. חזרנו לפרק הראשון בעונה הראשונה, בדקנו איך נראתה הנינג'ה אז ומצאנו מספר פרצופים מוכרים מאוד - שחלקם מלווים אותנו עד היום.

ברבי וקן 1.0

שנתיים לפני שבני הזוג שרון וגיא ארגמן שרו על המסלול את "Can You Feel The Love Tonight" וזכו לכינוי "ברבי וקן", אסי ורותם פגשו את ג'ון ומליסה, הזוג הראשון אי פעם ב"נינג'ה ישראל". השניים, שהעידו על עצמם כי הם מאוהבים בטירוף, הדהימו את אסי ורותם. "אתם נראים מאוהבים כל כך שזה פשוט דוחה", צחקה רותם.

ג'ון הסביר, "אני מאוהב בה מאוד, זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. אני משוגע עליה. זו אהבה של פעם בחיים. אנחנו עדיין צעירים, אין לנו ילדים, כך שאנחנו מנסים ליהנות מהחיים כמה שיותר ולעשות הרבה דברים מעניינים".

מה זה מעניינים, שאלתם? סנובורד, קייטסרפינג, צניחה חופשית, צלילה ועוד. בעוד שג'ון נאלץ לוותר על התחרות בגלל פציעה חמורה בכתף, מליסה הייתה האישה הראשונה שעשתה את המסלול בישראל והגיעה עד למכשול הרביעי, טיפוס היתדות אל הרשת - מכשול שאז נחשב מאיים מאוד, והיום משחק ילדים.

זה שאף פעם לא מוותר

אדם מלכי הוא לא סתם המתחרה הוותיק ביותר בנינג'ה, הוא נמצא איתנו ממש מהפרק הראשון. כשפגשנו אותו בפעם הראשונה, שמענו את סיפור חייו הלא פשוט - אך מעורר ההשראה. "זה לא קל להכיל אותי, לא קל להכיל את המקצוע שלי, לא קל להכיל את העבר שלי", הודה מלכי. "התחלתי לעשות ספורט לאו דווקא מהסיבות הכי חיוביות".

"בגיל שמונה עברנו במשפחה אירוע מאוד טרגי. דוד שלי התאבד, ואני בדיוק ראיתי את זה. שנייה לפני שהחליט לעשות את המעשה, פתחתי את הדלת - והוא פשוט עשה את זה. זו חוויה נוראית לילד קטן". כשנשאל איך הוא רוצה שייזכרו אותו ב"נינג'ה ישראל" השיב: "כבחור שאף פעם לא יוותר לעצמו. לא משנה באיזה קושי אני נתקל בו, בין אם זה בחיים או במסלול הנינג'ה, לכל דבר יש פתרון, מוצא. זו הדרך שלי להוכיח את זה".

בחמש העונות מלכי הוכיח שהוא אכן אחד שלא מוותר. הוא ידע לא מעט אכזבות ונפילות במסלול, אבל חזר עונה אחרי עונה, כל פעם חזק יותר פיזית ומנטלית - עד שהשנה העפיל לגמר, מטרה שאליה שאף שנים.

הבאזר הראשון בנמל חיפה

המתחרה הראשון בתולדות "נינג'ה ישראל" שלחץ על הבאזר, היה סול בוסיאן. הקיבוצניק שבנה במו ידיו מסלול נינג'ה מטורף בקיבוץ, הגיע למסלול ביחד עם בת הזוג, אמור פז - נינג'ה בפני עצמה. "אני נראית מאוד חמודה ועדינה, אבל אני לא", הודתה אמור, "בגיל שמונה התחלתי לטפס והתחריתי באליפויות ישראל ואירופה". השניים הכירו בקיר טיפוס וסול חיזר רבות אחרי אמור עד שזכה באהבתה. זה כלל מתנות, שירים שכתב לה ולילות שלמים שישן מתחת לבית שלה, רק כדי להקפיץ אותה בבוקר לצבא. הכי רומנטי שיש.

השניים, שהוכתרו מיד כזוג המלכותי בנינג'ה, עלו למסלול בזה אחר זה. סול היה הראשון שעשה באזר. אמור הגיעה עד למכשול החמישי, הצמיגים התלויים, והייתה קרובה לסיים את המסלול בעצמה. אחרי הנפילה אמרה, "ממש רציתי לעשות את הקיר, להיות האישה הראשונה שעושה את זה". פאסט פורוורד שתי עונות קדימה: אמור לוחצת על הבאזר והופכת לאישה הראשונה שמעפילה לחצי הגמר בלי שריונים.

ריקוד מושחת

מה גרם לניב רסקין להגיד כבר בפרק הראשון: "התוכנית הזאת הולכת למקומות שלא חשבנו עליהם"? ספורט ותחרות זה יפה וחשוב, נכון, אבל אפשר וחובה גם לצחוק וליהנות בין המסלולים. הרקדן אלדד בבאי סיפר כי בין שלל הסגנונות יודע גם לרקוד על עמוד, ואף עשה זאת לפרנסתו במועדון הדאנג'ן: "זה ספורט לכל דבר, זה מדהים. זה ריקוד וזה סקסי. בנות מגיבות לזה, אני רוקד איתן. אוהב כשמסתכלות", הודה בבאי.

המסלול שעשה בבאי לא היה מאוד מוצלח, הוא לא שרד את גשר המטבעות, אבל בכל זאת הספיק לרקוד עם רותם. "איפה רסקין שיצטרף אליו? רסקין, תן לנו את זה בעמדה שלך", צחק אסי, "הצופים מתים לראות אותך מנענע את זה".

סופרמן בכבוד ובעצמו

בגמר העונה שעברה אדם ברוטמן שבר לנו את הלב כשבישר על פרישתו מהנינג'ה, אחרי ארבע שנים. אייקון הנינג'ה היה מהראשונים שעלו על המסלול ואף זכה מרותם לכינוי: "סופרמן בכבודו ובעצמו". אלוף ישראל בג'ודו ואלוף גופנהגן ביו-יו, הפך באותו ערב לפייבוריט בזכות מסלול מעולה, לא מעט קסם אישי וכמובן מוטת הידיים המפורסמת.

למפגש עם אסי ורותם הגיע ברוטמן כשהוא מלווה באשתו נדין ובחמות, טליה. במהלך העונות הפך ברוטמן לאבא, התחרה שלוש פעמים בגמר והיום מלווה למסלול מתחרים שהוא עצמו מאמן ומטפח.