23:23 - יוגב מלכה לחץ על הבאזר והעפיל לשלב 2 בגמר
שיא הערב, שיא העונה, מסע ארוך שהתנקז לרגע הזה בדיוק: שלוש שניות הפרידו בגמר הקודם בין יוגב מלכה לתואר הנינג'ה ולניצחון בעונה. הערב, רצה לעשות את הבלתי אפשרי, לגבור על המסלול הקשוח ולהבטיח את מקומו בשלב 2, צעד משמעותי מאוד לעבר המידוריאמה. "אמן שאגיע שוב פעם עד למידוריאמה ואסגור איתו חשבון. הגעתי לגמר עם תחושות סופר טובות, עבדתי כל השנה כדי להגיע הכי מוכן שיש מבחינת כושר ומבחינת מנטליות", אמר לפני ההזנקה, "כל כולי מרוכז אך ורק בזה. הוויתורים שעשיתי בשנתיים האחרונות היו מטורפים. אני בן אדם שמאמין שעבודה קשה והתמדה משתלמות. לא משנה מה, לא אוותר. בתחושה הפנימית שלי, אני מרגיש שזה יכול לקרות השנה. אני יכול להגיע עד הסוף שוב פעם ולנצח".

יוגב מלכה במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
הראשון והיחיד שניצח את המכשול הזה. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

כשיוגב הוזנק, בנמל חיפה הייתה דממה מוחלטת. כולם עקבו במתח אחריו, צולח מכשול אחרי מכשול, עד שהגיע אל המכשול השמיני שהפיל את כולם, בלי יוצא מן הכלל - סולם הסלמון אל טביעות האצבע. כששתי דקות וחצי נותרו לו והשעון דוחק מאוד, זינק על הסולם. כשצלח אותו, המשיך אל הקופסאות - וברגע הלא ייאמן של הערב, אולי של העונה כולה, צלח את המעבר ביניהם, נחת על המזרן בשלום ורץ אל המגדל. כשפחות מדקה נותרה וכשהוא מדמם מהראש, טיפס לראש המגדל ולחץ על הבאזר. "יוגב מלכה, הלוחם הסמוראי", נדהם רסקין ואסי הכריז: "אתם ראיתם את הבן אדם הכי מדהים שהיה על מסלול הנינג'ה בעונה הזאת".

אחרי שחיבק את בת הזוג עומר והמשפחה סיכם יוגב: "אני כל כך מאושר. לא ראיתי שום דבר אחר חוץ מהמטרה שלי ומהבאזר. הגעתי לפה הכי מוכן שאפשר, וזה השתלם". יוגב הבטיח את מקומו בשלב 2 בגמר - ובפרק הסיום שישודר מחר (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12), ימשיך את מסעו בדרך למידוריאמה. עוד מחר: על המסלול יעלו מתחרים חזקים כמו ישי כלפון, האחים שרים ושניאור שמח. האם ומי מהם יסיים את שלב 1 והאם הערב יסתיים בהיסטוריה עולמית?

יוגב מלכה במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
הלוחם הסמוראי. יוגב מלכה | צילום: עודד קרני

23:00 - אשד עצמון נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
אחרי שכפיר עצמון לא העפיל לשלב 2, אחיו אשד עלה למסלול כדי לנקום את נקמתו - אלא שאלוף ההאשיגו הרגיש היטב את הציפיות ממנו ואת הלחץ שעל כתפיו, כשכל העיניים היו נשואות אליו. בקצב מעולה וכשחמש דקות שלמות לפניו הגיע למכשול הרביעי שהפיל את אחיו, סגר אותו והמשיך אל עלה ורד. כשסיים גם אותו טיפס את הקיר והתייצב מול האתגר הקשה ביותר: סולם הסלמון אל טביעות האצבע.

אשד עצמון במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
מפגן עוצמה. אשד עצמון | צילום: עודד קרני

סולם הסלמון היה קטן על אשד שטיפס אותו והמשיך אל הקופסאות. גם הוא לא הצליח לשרוד את החלק הזה במכשול ומצא את עצמו במים, משאיר את נמל חיפה בהלם מוחלט. "האמנו שנראה את האיש הזה על פסגת המידוריאמה. תראו מה קרה לו", נדהם רסקין. אשד אמר: "כמה התאמנתי למידוריאמה, אני לא מאמין שזה נגמר. היה לי עוד מלא כוח. התאמנתי כל כך הרבה על החבל, שנה שלמה השקעתי את כל כולי. לפני שיצאתי למסלול ממש התרגשתי, אפילו היה לי קצת בכי. עשיתי דרך מטורפת". מטורפת בהחלט - ומקווים שלא אמר את המילה האחרונה.

אשד עצמון במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
כל כך קרוב. אשד עצמון | צילום: עודד קרני

22:41 - אור מטלון נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
אור מטלון היה חבר הכנופיה הראשון שעלה על מסלול הגמר. "מאחל לעצמי להגיע למסלול בראש שליו ולתת ביצוע שמשקף את היכולות שלי", אמר לפני ההזנקה. אחרי שסיים את ששת המכשולים הראשונים התייצב מול הקיר כששלוש דקות שלמות נותרו לו, זמן מצוין. אחרי שטיפס את הקיר בהצלחה המשיך אל המכשול השמיני שאיש לא צלח: סולם הסלמון אל טביעות האצבע.

אור מטלון במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
חבר הכנופיה הראשון על מסלול הגמר. אור מטלון | צילום: עודד קרני

כשדקה וחצי נותרה בשעון הוא זינק על סולם הסלמון, סיים את הסולם והמשיך אל הקופסאות. הוא התקדם עד לקופסאות שמסתובבות על ציר, היה קרוב מאוד להיות הראשון הערב שמשלים את המכשול הבלתי אפשרי - אלא שלא הצליח להחזיק מעמד ונפל לבריכה. "לגמרי יכולתי לעשות את זה", סיפר בדמעות.

אור מטלון במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
"לגמרי יכולתי לעשות את זה". אור מטלון | צילום: עודד קרני

22:36 - אדם מלכי נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
עבור אדם מלכי, המתחרה הוותיק ביותר ב"נינג'ה ישראל", זו הייתה הפעם הראשונה בגמר. "אני הכי רעב לבאזר אי פעם. מבחינתי זה לחיות או למות", אמר. מלכי צלח יפה את ששת המכשולים הראשונים במסלול והגיע אל הקיר, בזמן גבולי מאוד. הוא טיפס את הקיר על הניסיון הראשון, המשיך אל סולם הסלמון - והיה הראשון הערב שסיים אותו. הוא קפץ בין הקופסאות, אך תוך כדי נגמר לו הזמן והוא צנח לבריכה.

אדם מלכי במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
אולי בפעם האחרונה על המסלול. אדם מלכי | צילום: עודד קרני

האם זו הייתה הפעם האחרונה של מלכי על המסלול? "אני רוצה להגיד לכם תודה שנתתם לי את הבמה הזאת במשך חמש שנים ושנתתם לי להגשים את החלום שלי ולהיות כאן בגמר", אמר אדם בהתרגשות, על סף דמעות, אחרי שסיים את דרכו בגמר. אחד מעמודי התווך ב"נינג'ה ישראל" הותיר אחריו מורשת - חברי כנופיה ששרפו את העונה הזו והולכים לשרוף גם את הבאות.

אדם מלכי במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
הותיר אחריו מורשת. אדם מלכי | צילום: עודד קרני

22:30 - נתאי הדר נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
לנתאי הדר הייתה עונה מעולה והוא רצה לסיים אותה כמנצח. "אני בא לתת מסלול הצגה, שייזכרו אותי. אני הולך להפציץ", הבטיח. הוא טס במהירות את שלושת המכשולים הראשונים וסיים אותם כשבשעון שלו כמעט חמש דקות שלמות להשלים את המסלול. אחרי שצלח גם את תליית הוו וענן היתדות אל פצצות הזמן, התקדם לעלה ורד וסיים גם אותו בהצלחה.

נתאי הדר במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
אכן נתן הצגה. נתאי הדר | צילום: עודד קרני

נתאי ניסה לטפס את המגה קיר, לא הצליח ובזבז זמן וכוח יקרים. הוא טיפס את הקיר הרגיל וכדי לצמצם על הזמן שהפסיד, מיהר לטפס על סולם הסלמון - אפילו שהיה מותש. הוא לא הצליח להשלים את הסולם וסיים את דרכו בגמר. "תחושת פספוס. היה לי מדהים עד שהגעתי לסלמון וחירבתי את זה לגמרי. מבאס אותי", אמר, "אני על קוצים, רותח מזה. בסדר, אלמד מזה".

נתאי הדר במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
"תחושת פספוס". נתאי הדר | צילום: עודד קרני

22:22 - תם שקד לא צלחה את המכשול השביעי, הקיר
האישה הראשונה אי פעם בגמר "נינג'ה ישראל" ואלופת הנשים פעמיים, תם שקד, סיפרה לפני ההזנקה: "אני עוד לא מעכלת את זה שאני בגמר ושבאמת עשיתי את זה. אני מאוד גאה בעצמי על המוקדמות ועל המלחמה שנתתי בחצי הגמר. לא היו לי חיים השנה, הייתי עובדת ביום ומתאמנת עד שתיים בלילה. הייתי בטירוף, רציתי להיות טובה בנינג'ה. אני מגיעה לגמר כדי להילחם, מוכנה להאמין בעצמי ולקחת סיכון. עד עכשיו היה טוב, אני רוצה שימשיך להיות טוב".

תם שקד במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
עונה ענקית שלה. תם שקד | צילום: עודד קרני

תם עברה את הסטפר, המטרונום ומגדל הדו-קרב בקצב טוב. היא צלחה גם את תליית הוו והגיעה אל ענן היתדות אל פצצות הזמן כשהידיים שלה שורפות, אבל בלי שום כוונה לוותר. כשדקה וחצי בלבד בשעון עלתה למכשול עלה ורד, שרדה את הדרופ האכזרי והתקדמה אל הקיר. היא לא הצליחה לטפס את הקיר עד שהשעון התאפס, אבל רשמה מסלול ענק ומרשים מאוד. "הייתה לה עונה ענקית. היא לא פתחה דלת, אלא שער לבנות הבאות", אמר רסקין, "הציבה סטנדרט שיהיה קשה מאוד לשחזר אותו". תם סיכמה: "אני גאה בעצמי בטירוף ושלמה עם העונה. זה הדבר הכי טוב שיכולתי לבקש בעולם. זו זכות להירשם בדפי ההיסטוריה".

תם שקד במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
נכנסה לדפי ההיסטוריה. תם שקד | צילום: עודד קרני

22:08 - שליו 360 בצלאל נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
שליו 360 בצלאל, המתחרה הכי פצוע בתולדות "נינג'ה ישראל" שעשה באזרים מושלמים במוקדמות ובחצי הגמר, אמר לפני ההזנקה: "בא לי להוציא את המפלצת גם הפעם. לא אכפת לי להיפצע ולהישאר על הידיים אם צריך, לא משנה כמה זה יכאב - אני אלחם. המוח והגוף שלי רגילים להיות שאהידים וללכת עד הסוף. אם הגוף קצת נפצע ונשאר מאחורה, זה לא מעניין אותי. תנו לי מידוריאמה". שליו הודה כי הוא חושש מהמכשול השמיני, שבארצות הברית איש לא צלח.

שליו 360 בצלאל במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
"תנו לי מידוריאמה". שליו 360 בצלאל | צילום: עודד קרני

שליו 360 צלח את ששת המכשולים הראשונים והגיע אל הקיר כשהזמן דוחק בו מאוד. הוא לא טיפס את הקיר בניסיון הראשון ובכך איבד זמן יקר. אחרי שטיפס אותו בניסיון השני, הגיע אל סולם הסלמון - אבל לא צלח אותו ונפל למים. "כואב לי הלב כל כך. התאמנתי כל כך חזק, בכל יום קמתי בידיעה שאני הולך להתאמן חזק לרגע הזה. זה שובר", סיפר, מאוכזב, "אני אוהב את הנינג'ה, זה החיים שלי. אני רוצה להגיע לעונה הבאה, עד המידוריאמה. לא אוותר על זה".

שליו 360 בצלאל במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
כואב לנו הלב איתו. שליו 360 בצלאל | צילום: עודד קרני

21:47 - אלון מרון נפל למים במכשול השמיני, סולם הסלמון אל טביעות האצבע
אחרי באזרים משוגעים במוקדמות ובחצי הגמר, אלון מרון, "המרגי של הנינג'ה", רצה לנצח את העונה. "אני מתרגש מאוד, מסוגל להפציץ בגמר", אמר לפני ההזנקה, "אני בטוח שיש לי סיכוי להגיע רחוק. אולי יש חזקים ממני, אבל אין נחושים ממני. אני מסוגל לעשות את זה ומאוד רוצה להגיע למידוריאמה. אני נחוש ונעול על זה". לפני שיצא לדרך, הזמר האהוב על מרון, עידן עמדי, איחל לו בהצלחה בברכה אישית.

אלון מרון במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
"נחוש ונעול על זה". אלון מרון | צילום: עודד קרני

מרון צלח את הסטפר המשולב, המטרונום, מגדל הכוח ותליית הוו, והמשיך אל המכשול החמישי, ענן היתדות אל פצצות הזמן. הוא עבר אותו יפה והתקדם מהר אל המכשול השישי, עלה ורד. הוא שרד את הדרופ הקטלני שבאמצע המסילה, סגר את המכשול והגיע לקיר. אחרי שטיפס אותו, פגש את המכשול הקשה מכולם: סולם הסלמון אל טביעות האצבע. כשדקה ו-37 שניות נותרו לו טיפס על סולם הסלמון, אך נפל והשאיר את כולם המומים ושבורי לב. "זה פספוס נורא, מתחרה שהיה צריך לעלות שלב", זעק ניב רסקין. מרון השבור פרץ בבכי ואמר: "זו אכזבה מאוד גדולה בשבילי, לא ציפיתי לזה. הייתי פזיז ופישלתי".

אלון מרון במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
"זו אכזבה מאוד גדולה בשבילי". אלון מרון | צילום: עודד קרני

21:35 - כפיר עצמון נפל למים במכשול הרביעי, תליית הוו
האחים התאומים כפיר ואשד עצמון עשו את זה העונה יד ביד: מהבאזר במוקדמות, דרך הזכייה באליפות ההאשיגו בפעם השנייה ברציפות ועד הבאזר בחצי הגמר. הראשון לעלות על מסלול הגמר הערב היה כפיר. רבים הימרו שיעשה באזר, אך גם הוא לא ציפה למסלול קשוח כל כך. אחרי שעבר את הסטפר החדש והמשולב, התקדם אל המכשול השני, המטרונום. הוא נע יפה בין המטוטלות בלי לנוח לרגע והסתער על מגדל הכוח. אחרי שסיים את המגדל המשיך בספרינט המטורף אל המכשול הרביעי, תליית הוו.

כפיר עצמון במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
הלך אול-אין. כפיר עצמון | צילום: עודד קרני

כפיר נדרש לעבור בין שתי נדנדות, כשהמעבר ביניהן מתבצע באמצעות טבעת. הוא זינק לוו הראשון, עשה סווינג, הנחית את הטבעת על הוו השני - אלא שלא זינק מספיק טוב ממנו למזרן ומצא את עצמו במים. "הרגשתי שזה שלי, אבל זה חלק מהמשחק", אמר כפיר ביציאה מהבריכה, "לא הצלחתי לאמוד את המרחקים בלייב. החלטתי ללכת אול-אין, לא להסס, רציתי להתמסר - והתמסרתי למזרן. מבחינתי אני עדיין בגמר ולא אסיים עד שאשד לא יטפס את החבל ויקח את העונה. עברנו דרך ארוכה ביחד, אני אוהב אתכם. נכנסתם לי ללב".

כפיר עצמון במסלול הגמר, שלב 1 (צילום: עודד קרני)
רשם עונה מצוינת. כפיר עצמון | צילום: עודד קרני

21:24 - גמר "נינג'ה ישראל 2023" יוצא לדרך
כמה חיכינו לזה: אירוע הגמר החל הערב והוא הולך להיות הדרמטי ביותר בתולדות "נינג'ה ישראל". 18 פיינליסטים קשוחים יפגשו את המסלול הקשה ביותר אי פעם ויאבקו על תואר הנינג'ה הישראלי השני, ה-20 בעולם כולו וכמובן - האפשרות להעניק לישראל את הדאבל מידוריאמה, מה שאף מדינה לא עשתה קודם. מי שיעשה זאת ויסיים את הערב כמנצח וכנינג'ה השני, יזכה במכונית וברבע מיליון שקלים. בגמר 17 מכשולים שמחולקים לארבעה שלבים. הערב, בשלב 1, תשעה מכשולים שעל המתחרים לעבור ב-5 דקות ו-45 שניות.

הר המידוריאמה (צילום: עודד קרני)
מחר מידוריאמה? | צילום: עודד קרני