אור מטלון
כפיר עצמון
איתי יעקבסון
אורן מיץ
יאיר גרינברג

כן, אם תהיתם, זה עובר בגנים. אשד עצמון הדהים את נמל חיפה בעונה הקודמת כשעקף את יובל שמלא, שבר שיא על סולם ההאשיגו וחזר הביתה עם 100,000 שקלים. אחיו התאום לא זכה להזדמנות לטפס על הסולם וחזר בעונה הזאת מוכוון מטרה ואחרי שהתאמן שנה שלמה בדיוק למשימה הזו. אמש, כפיר טיפס לראשונה את המגה קיר והמשיך לסולם, כשהוא נחוש להצדיק את הכינוי "תאומי ההאשיגו".

השיא עד לאותו ערב עמד על 33 שלבים, אך כפיר הצליח לעקוף את זה בקלות, סיים את 40 השלבים ועשה זאת ב-29 שניות, כלומר פחות מהזמן שלקח לאחיו אשד בשנה שעברה לטפס 35 שלבים בלבד. "כזה דבר לא היה", נדהם רסקין, "איזה ביצוע, אלוהים שיעזור לי". אסי הכריז על מי שכרגע מחזיק ב-100,000 השקלים: "גבירותיי ורבותיי. נתאי, מי? אשד, הו? שמלא, וואט? כפיר עצמון שובר את השיא על ההאשיגו".

כפיר לא היחיד שטיפס את ההאשיגו, עשה זאת גם חבר הכנופיה אור מטלון בסיום ביצוע מושלם. בחבורה הוא מכונה "השקט", אבל שלא תדעו לרגע: הוא יודע לעשות את העבודה ברוגע, ביטחון ואלגנטיות. אחרי שניצח בנוקאאוט את הדו-קרב, פיצח גם את מכשולי המנעולים וממיר המתח שהפילו רבים למים והתייצב מול המגה קיר, נחוש להיות חבר הכנופיה השני שיעשה את ההאשיגו. מטלון אומנם טיפס חמישה שלבים בלבד, אבל כפי שהזכיר אסי: "אי אפשר להיות טוב בהכל". נתראה בחצי הגמר, אלוף.

תואר הביצוע המצטיין הולך כמובן לכפיר, שהתגבר על מסלול קשוח עם דרמה גדולה שהתרחשה תוך כדי. במכשול ממיר המתח, אחרי שכבר זינק ללוח הראשון, שמלא צעק לפתע: "תעצרו, תעצרו הכל". עצמון המבולבל קפא והביט בשמלא, שהסביר: "המאחזים הפוכים". רסקין הורה לעצור את השעון וכפיר, באופן חריג, הורשה לחזור למזרן מבלי שזה ייחשב כפסילה. התגלה כי עקב טעות טכנית, הלוח מוקם בצורה לא נכונה כשידית האחיזה שלו פנתה כלפי מעלה במקום מטה. הצוות המקצועי סידר את המכשול, כפיר המשיך במסלול כרגיל - ואיך זה נגמר, כולנו יודעים.